Gå til innhold

Til deg som ba meg "stikke av", vinteren for snart 5 år siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du husker kanskje ikke meg, men jeg husker deg. Du stod ved et busstopp og spiste kebab eller burger, klokken var mellom 11 og 12 på kvelden. Jeg var på vei hjem fra søstera mi, mobilen min var tom for strøm. Ca 10 minutter før jeg møtte på deg fikk jeg to menn gående et stykke bak meg. De gjorde meg redd, både pga ting de sa og måten de var på. Når jeg endelig fikk øye på et annet menneske måtte det selvfølgelig være deg. Redd, gråtende og med hjertebank gikk jeg bort til deg, men fikk ikke sagt mer enn hei før du glefset "EY, STIKK AV A, DUMME UNGE". Jeg skulle ønske du kunne hjulpet meg, at jeg kunne lånt mobilen din så jeg kunne ringt hjem til mamma og pappa, at jeg kunne stått litt med deg til de var borte, at du kunne bedt de la meg være i fred. Livredd gikk jeg videre og snudde meg for å se. Den ene mannen var borte, men den andre gikk fortsatt der. Jeg var ung og hadde hele livet foran meg. Kun 15 år. Men også tynn, liten og spe og hadde ikke nubbsjans mot han. Hva som så skjedde orker jeg ikke å skrive. Det jeg kan skrive, er at den natta mistet jeg meg selv, og livet mitt har vært et mareritt siden. Jeg klandrer meg selv, og jeg tenker mye på deg, selv om jeg ikke vil det. Jeg skammet meg, fordi jeg var dum nok til å gå ute så sent, alene. Jeg ba om det. Jeg kunne ikke si noe til noen. Orket ikke snakke. Skulle ønske du visste, men det gjør du ikke. Du fikk meg til å føle meg som søppel, han fikk meg til å føle meg som søppel - og nå er jeg søppel. Jeg håper livet behandler deg bra og jeg håper du aldri noen sinne får en datter.

Anonymkode: 1381c...d1d

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

❤️

Anonymkode: 990d1...83f

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

❤️

Jeg har ikke ord! Ville bare sende ett hjerte. 

• Liker 5
Skrevet

Gå til politiet med det hele. Få det anmeldt. Hvis du ikke har gjort det. H#n er jo vitne på at vedkommende kom etter deg.

Anonymkode: 17e7f...405

• Liker 3
Skrevet

Du ba ikke om det! Og du er ikke søppel! Jeg håper du har noen som kan gi deg en klem, hvis ikke får du hvert fall en virituell en fra meg:hug:

• Liker 19
Skrevet

Takk for at du deler. Det er virkelig farlig å ikke bry seg. Jeg får så utolig vondt av deg. Mer enn du kan ane. Ble selv ødelagt på samme måte av en tidligere kamerat. Alt annet enn den gode vennen jeg trodde han var. Det har tatt meg tid å komme gjennom. Men jeg er fremdeles verdifull som alle andre mennesker, og det er du også.

Skulle ønske jeg hadde vært der, at jeg kunne gitt deg en klem. Du er ikke søppel. De som behadlet deg på denne måten, er søppel. Holdninger om at man ikke trenger bry seg om andre, er søppel. Holdninger om at man kan ta seg til rette seksuelt er søppel. Ikke du.

Anonymkode: 80df1...09b

• Liker 4
Skrevet

Gamle, uønskede minner traff meg brutalt nå. Som 14-åring stod jeg en tidlig morgen og ventet på bussen, jeg skulle på skolen.  Faren til bestevenninnene mine står også der. Til å begynne med var alt som vanlig, men så begynner det å bli ekkelt. Han begynner å famle på meg. Jeg fryser til, blir paralysert mens voksne, grove fingre trenger inn i underlivet mitt.

Dette hadde jeg helt fortrengt, trodde jeg. Men nå er jeg der igjen. Det skjedde ikke mer. Bussen kom, og ikke noe ble sagt.

Dette har jeg aldri fortalt noen. Forholdene hjemme og tiden var ikke slik at jeg hadde noen å betro meg til.

Kjære TS, du har ingen skyld i det som skjedde med deg. Ta det til deg. Du er verdifull! Han som gjorde deg vondt, er avskum.

• Liker 15
Skrevet

Jeg var bare 5 år når naboen ødela meg, så jeg føler med dere som har opplevd dette uansett alder.

Mitt tilfelle er aldri anmeldt. Mine foreldre trur sikkert jeg har glemt det, men den gang ei. Jeg kommer aldri til å ta det opp, 43 år etter.

Anonymkode: 05238...8f8

• Liker 3
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Jeg lurer på når foreldre kan begynne å tenke litt, og nekte jentungene sine å gå alene om kveldene og nettene. Hvis de visste om det så klart. Det er ikke trygt for unge jenter og det vet vi alle, men det var ikke din feil TS. Du var bare 15 og dessverre finnes det mye forbanna søppelmennesker der ute. Denne idioten som du prøvde å få hjelp av må ha vært rusa eller noe. Jeg vet godt man kan bli drittsekk av det uten å mene det. Ellers så må han være gal i hodet sitt. Normale mennesker oppfører seg ikke sånn mot fremmede. Håper det går bra med deg nå.

Endret av Axl Rose
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du husker kanskje ikke meg, men jeg husker deg. Du stod ved et busstopp og spiste kebab eller burger, klokken var mellom 11 og 12 på kvelden. Jeg var på vei hjem fra søstera mi, mobilen min var tom for strøm. Ca 10 minutter før jeg møtte på deg fikk jeg to menn gående et stykke bak meg. De gjorde meg redd, både pga ting de sa og måten de var på. Når jeg endelig fikk øye på et annet menneske måtte det selvfølgelig være deg. Redd, gråtende og med hjertebank gikk jeg bort til deg, men fikk ikke sagt mer enn hei før du glefset "EY, STIKK AV A, DUMME UNGE". Jeg skulle ønske du kunne hjulpet meg, at jeg kunne lånt mobilen din så jeg kunne ringt hjem til mamma og pappa, at jeg kunne stått litt med deg til de var borte, at du kunne bedt de la meg være i fred. Livredd gikk jeg videre og snudde meg for å se. Den ene mannen var borte, men den andre gikk fortsatt der. Jeg var ung og hadde hele livet foran meg. Kun 15 år. Men også tynn, liten og spe og hadde ikke nubbsjans mot han. Hva som så skjedde orker jeg ikke å skrive. Det jeg kan skrive, er at den natta mistet jeg meg selv, og livet mitt har vært et mareritt siden. Jeg klandrer meg selv, og jeg tenker mye på deg, selv om jeg ikke vil det. Jeg skammet meg, fordi jeg var dum nok til å gå ute så sent, alene. Jeg ba om det. Jeg kunne ikke si noe til noen. Orket ikke snakke. Skulle ønske du visste, men det gjør du ikke. Du fikk meg til å føle meg som søppel, han fikk meg til å føle meg som søppel - og nå er jeg søppel. Jeg håper livet behandler deg bra og jeg håper du aldri noen sinne får en datter.

Anonymkode: 1381c...d1d

Du ba ikke om det. Du har ingenting å skamne deg over. Det er ikke de som går alene ute sent som er dumne, det er de som forgriper seg på andre som er dumme. Det er de som skal skamme seg.

• Liker 13
Skrevet
10 timer siden, Bootyhunter skrev:

Jeg lurer på når foreldre kan begynne å tenke litt, og nekte jentungene sine å gå alene om kveldene og nettene. Hvis de visste om det så klart.Det er ikke trygt for unge jenter og det vet vi alle, men det var ikke din feil TS. Du var bare 15 og dessverre finnes det mye forbanna søppelmennesker der ute. Denne idioten som du prøvde å få hjelp av må ha vært rusa eller noe. Jeg vet godt man kan bli drittsekk av det uten å mene det. Ellers så må han være gal i hodet sitt. Normale mennesker oppfører seg ikke sånn mot fremmede. Håper det går bra med deg nå.

Det er vel heller enkelte menn som burde blitt nektet å gå ute alene uten tilsyn. Dersom de ikke klarer å oppføre seg sivilisert ...

• Liker 35
Skrevet

Det er fælt at dette skjedde deg, men syns ikke du skal plassere skyld hos en fremmed på gaten. Jeg er sikkert forferdelig som sier dette, men han ante nok ikke at noen fulgte etter deg eller at tlf din var tom for strøm. Kanskje han hadde nok med sine egne greier akkurat denne kvelden, kanskje han var redd for å bli sett sammen med ei veldig ung jente. All skyld bør plasseres hos overgriper.

Ja det er kjempe synd å oppleve noe slikt! Jeg har gjort det selv. Man overlever og man kommer seg videre. Det er ikke din skyld. Det er ikke den fremmede på gaten sin skyld. Den fremmede på gaten kunne også vært den som utsatte deg for ditt og datt. Du var på feil sted til feil tid. 

Anonymkode: abdc0...a4e

• Liker 9
Skrevet

Sånn du har det nå kan man få god hjelp mot. Oppsøk fastlegen og vis henne det du skrev her Ts. Har selv traumer og vet hvordan du har det nå. Overgriperen er søppel, mannen du møtte på er søppel. Du har ingen skyld i dette.

Anonymkode: 9a7f3...52d

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Thyra skrev:

Det er vel heller enkelte menn som burde blitt nektet å gå ute alene uten tilsyn. Dersom de ikke klarer å oppføre seg sivilisert ...

Men nå er det faktisk sånn at menn voldtar småjenter. Ja, det skal ikke skje, men det går an å bruke huet (foreldrene altså, ikke ts og andre unge jenter) og hente ungene sine. 

Anonymkode: 1acc1...c80

• Liker 2
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
6 timer siden, Thyra skrev:

Absolutt, men de er voksne. Det går ikke an å gjøre så mye med det. Ingen kan vite hvem som er voldtektsmann før det er skjedd. Det kan være den snilleste jævla fyren du vet om som du aldri trodde kunne finne på noe sånt. 

Jenter under 18 år er barn og sårbare. Alle foreldre bør vite at barna deres ikke skal gå helt alene om kveldene og natta. De er BARN. Klart et barn helt alene ikke klarer å forsvare seg selv mot sterke voksne menn. Synes det er jævlig gjort av foreldre å godta sånt. "Hun kan gå alene for sånt kan aldri skje mitt barn" 

Egentlig burde ingen kvinner gå alene uten de har lært seg selvforsvar, eller går med voldsalarm. Kjipt men sånn er livet blitt og vi vet alle hvilket kjønn som er sterkest fysisk. 

Endret av Axl Rose
Skrevet

Jeg er dessverre litt enig med vedkommende lenger oppe, at man ikke kan legge full skyld på en fordi han ikke hjalp der og da. 

6 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Jenter under 18 år er barn og sårbare. Alle foreldre bør vite at barna deres ikke skal gå helt alene om kveldene og natta. De er BARN. 

Egentlig burde ingen kvinner gå alene uten de har lært seg selvforsvar, eller går med voldsalarm. Kjipt men sånn er livet blitt og vi vet alle hvilket kjønn som er sterkest fysisk. 

Foreldre burde forklare jenter under 18 år at de er barn, fordi en del ser ut til å tro de er voksne. 

Jeg selv har for øvrig alltid gått alene, uten at noe skjer. Jeg leste en artikkel at overgripere tar de som "ikke går målrettet mot noe" så hvis man går og er redd så er man et lett mål. 

Anonymkode: f2535...290

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk meg til å føle meg som søppel, han fikk meg til å føle meg som søppel - og nå er jeg søppel. Jeg håper livet behandler deg bra og jeg håper du aldri noen sinne får en datter.

Ingen er søppel. Alle har en betydning i livet. 15 år, i byen er du god nok voksen for å skrike eller rope etter hjelp. Du kunne ha gjort det. 

Men gjort er gjort. Tenk på positivt. Du er ca. 20 år nå og ha et helt liv foran deg. Man kan ikke gå tilbake og endre noe som er allerede skjedd. Men vi kan lære av det vi har opplevd. 

Se på livet som du har det nå. Du skrev det det skjedde noe den dagen men vil ikke gå dypt i hva det er. Men du har et liv nå. Ikke la livet ditt bli ødelagt av noen som du ikke kjenner. 

LEV DITT LIV. 

Gjest Axl Rose
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dessverre litt enig med vedkommende lenger oppe, at man ikke kan legge full skyld på en fordi han ikke hjalp der og da. 

Foreldre burde forklare jenter under 18 år at de er barn, fordi en del ser ut til å tro de er voksne. 

Jeg selv har for øvrig alltid gått alene, uten at noe skjer. Jeg leste en artikkel at overgripere tar de som "ikke går målrettet mot noe" så hvis man går og er redd så er man et lett mål. 

Anonymkode: f2535...290

Mange som ikke har gått å vært redd som er blitt overfalt. Det kan skje hvem som helst selv om noen er et lettere mål. Det er bare bra at noe aldri skjer men bør tenkte at det kan skje. Folk kan gjøre noe selv for å prøve å unngå. For barnas del er det foreldrenes oppgave å holde barna trygg. Enig de må snakke med jentene sine om det. Uansett hvor voksen de føler seg så er de barn (tenåring) og mye svakere enn en voksen sterk mann. Så hvorfor finnes det så mange jævla late foreldre? Snakk med barna for faen!

Skrevet

Tror jeg hadde reagert på samme måte som personen på busstoppet. Beklager, men jeg liker ikke at fremmede kommer bort til meg og spør om hjelp. Skulle gjerne vært annerledes, men klarer det ikke :(

Er livredd for å få slike henvendelser

Anonymkode: 83526...fb9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...