Gå til innhold

Noen som har erfaring med foreldreveiledning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om foreldreveiledning gjennom helsestasjonen (lavterskeltilbud). Noen som har erfaring med dette? Bakgrunnen er at helsesøsteren mente jeg kunne ha nytte av dette i forhold til grensesetting/ bli en positiv autoritet som forelder. Barnet er i to-års alderen med dårlig språk fortsatt. Er det vanlig å få tilbud om henvisning til dette, eller er dette et litt "drastisk" tiltak? 

Anonymkode: d08ee...6f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldreveiledning hos helsesøster er et mildt tiltak. Det er lavterskel og noe du burde takke ja til. Så kan du og helsesøster vurdere og evaluere underveis om tiltaket er nyttig for deg og din familie

Anonymkode: 32d18...899

• Liker 1
Skrevet

Har selv ikke erfaring med dette, men vet en venninne av meg fikk det. Hun har slitt veldig både før og etter hun fikk barn. Gikk på forsterket helsestasjon, og trengte mye hjelp til å lære seg å handle på en hensiktsmessig måte.

om helsesøster mener du vil ha utbytte av det, så vil det være smart å ta i mot det tilbudet. 

Anonymkode: 7434c...b0f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått tilbud om foreldreveiledning gjennom helsestasjonen (lavterskeltilbud). Noen som har erfaring med dette? Bakgrunnen er at helsesøsteren mente jeg kunne ha nytte av dette i forhold til grensesetting/ bli en positiv autoritet som forelder. Barnet er i to-års alderen med dårlig språk fortsatt. Er det vanlig å få tilbud om henvisning til dette, eller er dette et litt "drastisk" tiltak? 

Du bør ta tilbudet som helsestasjon/barnevern anbefaler deg. Flott tilbud! 👍🏻

Anonymkode: da566...5bb

Skrevet

Mitt barn hadde også dårlig språk og vi fikk et tilbud ( cos kurs ) Lærte mye, men mest om hvordan å se barnet, snakke om følelser. Dette var nyttig for min mann mest, og han strever fortsatt med å se barnet i dets følelser, la barnet fortelle om triste ting og være forståelsesfull. ( Å, er du trist fordi at..) 

Det hjalp ikke på språket, men vi fikk nøkler som gjorde at vi takler trass veldig bra. 

Anonymkode: c0401...994

• Liker 2
Skrevet

Vi har tatt cos kurs gjennom bup og syntes det var veldig nyttig. Fikk noen aha-opplevelser og ønsket vi hadde fått tilbud om kurset før barnet vårt ble født, for vi så at vi hadde gjort mye feil i babytiden. Men i følge psykologen der, så hadde vi visst gjort mye riktig også, og det var "godt nok" alt i alt. Men veldig greit å få noen verktøy til å kunne forbedre seg fremover. :)

Anonymkode: 75152...95f

• Liker 1
Skrevet

Takk for at dere deler erfaringer alle sammen! Er det psykolog som har kurset? Er det vanlig med hjemmebesøk i forbindelse med kurset? (Besøk av kursholdere/ helsestasjon. Dette er bare gjetning fra min side). TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at dere deler erfaringer alle sammen! Er det psykolog som har kurset? Er det vanlig med hjemmebesøk i forbindelse med kurset? (Besøk av kursholdere/ helsestasjon. Dette er bare gjetning fra min side). TS

Nei det er overhodet ikke vanlig. Nei det er ikke psykolog nødvendigvis som har kurset. 

Anonymkode: 9262c...902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...