Belba Skrevet 24. januar 2005 #1 Skrevet 24. januar 2005 Jeg har et abonnement som varer til i april i år. Jeg har tenkt å kjøpe ny mobil, men vil ha den billigst mulig. Er det mulig å videreføre det gamle abbonementet, og få telefonen billigere på den måten? Må jeg da binde meg til nye 12 mnd.?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 24. januar 2005 #2 Skrevet 24. januar 2005 Dette står jo som regel i klartekst i betingelsene for å kjøpe ny mobil. Virker helt usannsynlig å få kjøpt en sponset mobil uten å binde seg. Hvis du finner et slikt sted/butikk - vær snill å fortell oss. Der kunne jeg tenke meg å handle også. Ikke noe problem å portere ditt gamle nummer til et nytt abonnement. Mange mobiltelefontilbydere som tar ca 100 kr for en portering. Hvis du ikke ringer mye lønner det seg som regel å kjøpe telefon uten sponsing og derved binding. Sjekk det her - på www.telepriser.no
Nella Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 Ja, da må du binde abbonementet ditt igjen. 12 mnd er mest vanlig. Vet at ihvertfall hos netcom kunne man binde seg på nytt når det var igjen 1 mnd av bindingstiden inntil nylig. Tror det er slik enda. Mulig hos de andre selskapene også. Og som kaffegjesten sier. Ringer du lite så lønner det seg i lengden å kjøpe en telefon til "fullpris" uten binding. Da slipper du en høyere månedspris enn du kanskje hadde trengt.
Belba Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2005 Ja, det er det jeg vurderer, men jeg hater å bruke penger på slikt. Takk for svar.
Cronos Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Evt. kan du kjøpe en telefon med kontantkort som er operatørlåst, og så låse opp denne. Det er helt lov. Og disse er ofte subsidiert. Type 4-600,- for tlf. ink. ringetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå