Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et abonnement som varer til i april i år. Jeg har tenkt å kjøpe ny mobil, men vil ha den billigst mulig.

Er det mulig å videreføre det gamle abbonementet, og få telefonen billigere på den måten? Må jeg da binde meg til nye 12 mnd.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Dette står jo som regel i klartekst i betingelsene for å kjøpe ny mobil. Virker helt usannsynlig å få kjøpt en sponset mobil uten å binde seg. Hvis du finner et slikt sted/butikk - vær snill å fortell oss. Der kunne jeg tenke meg å handle også.

Ikke noe problem å portere ditt gamle nummer til et nytt abonnement. Mange mobiltelefontilbydere som tar ca 100 kr for en portering.

Hvis du ikke ringer mye lønner det seg som regel å kjøpe telefon uten sponsing og derved binding. Sjekk det her - på www.telepriser.no

Skrevet

Ja, da må du binde abbonementet ditt igjen. 12 mnd er mest vanlig.

Vet at ihvertfall hos netcom kunne man binde seg på nytt når det var igjen 1 mnd av bindingstiden inntil nylig. Tror det er slik enda. Mulig hos de andre selskapene også.

Og som kaffegjesten sier. Ringer du lite så lønner det seg i lengden å kjøpe en telefon til "fullpris" uten binding. Da slipper du en høyere månedspris enn du kanskje hadde trengt.

Skrevet

Ja, det er det jeg vurderer, men jeg hater å bruke penger på slikt. :roll:

Takk for svar.

Skrevet

Evt. kan du kjøpe en telefon med kontantkort som er operatørlåst, og så låse opp denne. Det er helt lov. Og disse er ofte subsidiert. Type 4-600,- for tlf. ink. ringetid.

Skrevet

Fanken, jeg har aldri kjøpt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...