Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt en SA i uke 4, dvs når mensen omtrent skal komme, hvordan har dere opplevd det kontra vanlig mensen? Har dere merket noen forskjell?

Jeg fikk nå mensen 1 dag for tidlig, noe som i seg selv ikke trenger å bety noe. Dag 1 hadde jeg de vanlige grusomme menssmertene, men ikke verre enn at noen (2- 3 stk i slengen må til) Paracett etc tok knekken på det meste av smertene som vanlig. Jeg blødde som jeg pleier dag 1, dvs en god del friskt blod. Dag 2 hadde jeg mer murringer og menssmerter til og fra hele dagen enn jeg pleier dag 2 og blødde fortsatt en god del. Nå er jeg på dag 3 og jeg blør fortsatt en del helt friskt blod, og det er sånn at om jeg ikke har tampong så blir det rødt i vannet når jeg tisser. Og jeg har fortsatt noe murringer og smerter som kommer og går, men ikke så ille at jeg trenger å ta noe for det. Så det har vært mye mer friskt blod enn det pleier og over flere dager og mer klumpete synes jeg, små mørke klumper. Jeg blør nok fortsatt ikke mye sammenlignet med mange som sier de må bytte tampong hver time etc, men mye mer enn hva JEG pleier.

Min mens er vanligvis spotting noen dager før (det var det nå også). Så en del friskt blod og mye smerter dag 1, og deretter 3 dager med bare litt brunt blod, nesten så jeg kan kalle det spotting alle 3 dagene, før det er over. Ergo er jeg nok veldig heldig der.

Samtidig har jeg også vært kvalm og fryktelig slapp disse dagene, noe jeg ikke pleier å være under mensen. Kvalmen kom vel dag 1 el om det var litt dagen før og, det husker jeg ikke. Ikke fryktelig kvalm med oppkast, men relativt uggen, både morgen og kveld. Dagtid har gått greit.

Så spm er om det bare er en annerledes syklus, som jo kan skje, eller om det har vært en SA. Jeg ble veldig øm i puppene noen dager etter EL, noe jeg ikke pleier å bli, men har har skjedd før, men ellers har alt vært som det pleier før mensen, dvs ikke kjent noe som helst, men så tidlig i en evt graviditet hadde jeg ikke forventet å kjenne noe heller.

Jeg har ikke tatt noen test, da jeg tenker at det er lite vits før evt IKM, så jeg vet jo ikke om jeg har vært gravid. Men timing for sex etc tilsier så absolutt at det kan ha vært en mulighet....

Og, jeg leste en  gang at etter en SA har man forhøyet HCG i kroppen en periode etterpå, naturlig nok, som skal gjøre det lettere å bli gravid på neste syklus. Er det noen andre som vet om det stemmer?

Anonymkode: cd408...1d9

Skrevet

Hadde en SA i uke 5. Bekreftet med graviditetstest i uke 4. Blødde i 3 fulle uker etterpå, store mengder den første uka og deretter vanlig mens. Hadde ingen smerter. Eneste graviditetssymptomene var ømme bryster og positiv test.

Anonymkode: f5680...430

Skrevet

Hos meg kom mensen til vanlig tid og forløp ganske normalt i starten (jeg blør en del og har MYE smerter). MEN når normalt blødningen pleier å avta, tok den seg plutselig opp igjen. Etter en ukes tid (ganske normalt, det også), stoppet det opp. Men etter ca 3 dager begynte jeg å blø igjen, og det varte en stund. Jeg gikk tilslutt til legen, og hadde da blødd i til sammen drøyt tre uker. Blodprøve viste svakt utslag på HCG.

Jeg hadde ingen graviditetssymptomer, så trodde ikke at jeg var gravid, egentlig.

Anonymkode: e25d5...b00

Skrevet

Dette finner du ikke ut. Du måtte tatt en graviditetstest da du hadde menstruasjon. Hvis det var en abort ville den slått ut positivt. 

Anonymkode: a2635...995

Skrevet

Har hatt flere "kjemiske" eller tidlige SA'er, typ da i starten av uke 5 ja, bare 1-2 dager forsinket mens. Blir alltid kraftigere menstruasjoner med litt kraftigere smerter. Så sjelden noe tvil om at noe har prøvd seg. Men da har jeg alltid visst det da, har alltid hatt positiv test før IKM. Du kan nok fortsatt teste, tar gjerne noen dager før testen blir helt negativ igjen, hos meg i alle fall. Men avhenger jo av så mangt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...