happiest Skrevet 30. oktober 2017 #21 Del Skrevet 30. oktober 2017 Kommer litt an på hva du liker da? Liker du en helt vanlig burger? Eller liker du at de har piffet den litt opp eller lagt til nye smaker? Og hva med tilbehøret? Samme med pizza. Noen liker tynn bunn med f.eks litt annerledes fyll (blåskjell, reker, ulike oster), mens andre liker tykk bunn og f.eks noe enklere som kjøttboller eller biff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #22 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg syns burgeren på Bien Snackbar, Royal gourmetburger og Barkollketiv er bra. Har en kompis som sverger til Naboen sin, og mennene på jobb liker best Inside (som jeg syns er oppskrytt). Pizzaen på Bien Centro, Da Stefano og Ruccola syns jeg er god. Skal jeg kjøpe i hverdagen er det dog San Marino på Landåstoget som er førstvalget, de ligger nærmest, har god service, god pizza og koster ikkealtfor mye. Anonymkode: 7261b...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #23 Del Skrevet 30. oktober 2017 Hvorfor food shamer vi mcd8nalds bensinstadjpner og burgerking? Burger king har faktisk like gode vist ikke bedre burgere enn de fleste burgersjappene i bergen....ikke minst billigere også Anonymkode: 7636d...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #24 Del Skrevet 4. november 2017 Beste burger: 1. No. 13 ( hotellet vis a vis Sundt på Torgallmenningen. 2.Inside (liker best den med søtpotetfries) 3. Royal burger & gin Pizza: 1. Ruccola 2. San Leo ( på Nordås) Anonymkode: d8745...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #25 Del Skrevet 4. november 2017 På 26.10.2017 den 21.14, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS, men dette er jeg helt uenig i. Det sier nok heller mer om hva slags burgere og pizza du selv spiser, og når du spiser dem. Anonymkode: e264d...bf2 Syns ikke det sier så mye om det som du vil ha det til...er nok helst et forsøk på hersketeknikk. Anonymkode: 6f94f...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #26 Del Skrevet 17. november 2017 TAKK! Jeg tenkte akkurat det samme angående hersketeknikk. Det er lett å ta en persons argumenter og prøve å snu dem tilbake mot den personen for å virke overlegen. Eventuelt se hvor en person har beklaget seg eller virker svak på en måte, og så gå til angrep på det punktet. Eks jeg sier: "Ikke for å avspore tråden ..." Svar tilbake :"... må jeg bare tilbake til trådens avsporende moralist" "Den snevre her er du, sorry." "Det sier nok heller mer om hva slags burgere og pizza du selv spiser, og når du spiser dem." Og til deg: Jeg har mange tråder her og deltar aktivt i mange diskusjoner i denne kategorien. Ketchuptråden er bl.a. min, siden du lurte. Det at du aldri spiser burger på MC donalds eller bensinstasjon tror jeg faktisk ikke noe på. Alle gjør det, inkl. du og jeg. Det er ingen hemmelighet og ingen skam. Bare ett spørsmål.. Er dere alle bergensere og er det slik de diskuterer? Nei, bergensere diskuterer vanligvis ikke slik. Men her var det noen som mente at burgeren er så hellig at de hentet frem sitt innerste kampinstinkt for å forsvare den. Men hvis burgeren er så hellig så skal ikke jeg trakke i burgersalaten. Da finner jeg heller andre mer konstruktive tråder med mer imøtekommende mennesker der man kan ha en ok tone selv om man ikke nødvendigvis er enige. Jeg gidder ikke bruke mye tid og energi på kvalme og negativitet. Men jeg har alltid litt til overs til det og. :-) Anonymkode: dde11...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 17. november 2017 #27 Del Skrevet 17. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, bergensere diskuterer vanligvis ikke slik. Men her var det noen som mente at burgeren er så hellig at de hentet frem sitt innerste kampinstinkt for å forsvare den. Men hvis burgeren er så hellig så skal ikke jeg trakke i burgersalaten. Da finner jeg heller andre mer konstruktive tråder med mer imøtekommende mennesker der man kan ha en ok tone selv om man ikke nødvendigvis er enige. Jeg gidder ikke bruke mye tid og energi på kvalme og negativitet. Men jeg har alltid litt til overs til det og. :-) Anonymkode: dde11...636 Det var da endelig godt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #28 Del Skrevet 25. november 2017 Spiste på Gourmetburger i går og synes min burger var overstekt. Var fornøyd utenom det, men stekingen av kjøtt er jo ganske vesentlig. Anonymkode: 053da...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #29 Del Skrevet 25. november 2017 Litt motsatt av det TS spurte om. Jeg var på Microbryggeriet på Zachen og spiste en burger. Det anbefales IKKE!!! Rå var den, brødet var nok ikke ferskt så de hadde rista den så den ble hard som en kavring. Bien som flere har nevnt er bra, MEN de har virkelig ikke helt skjønt det med service - De som jobber på Danmarksplass er mer opptatt av å være hipster enn å gjøre jobben sin. Pizzaen på Theatro er en av de bedre jeg har smakt i sentrum, og pizzaen på No 13 kan anbefales. Anonymkode: ea909...314 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #30 Del Skrevet 19. oktober 2018 På 17.11.2017 den 19.26, AnonymBruker skrev: TAKK! Jeg tenkte akkurat det samme angående hersketeknikk. Det er lett å ta en persons argumenter og prøve å snu dem tilbake mot den personen for å virke overlegen. Eventuelt se hvor en person har beklaget seg eller virker svak på en måte, og så gå til angrep på det punktet. Eks jeg sier: "Ikke for å avspore tråden ..." Svar tilbake :"... må jeg bare tilbake til trådens avsporende moralist" "Den snevre her er du, sorry." "Det sier nok heller mer om hva slags burgere og pizza du selv spiser, og når du spiser dem." Og til deg: Jeg har mange tråder her og deltar aktivt i mange diskusjoner i denne kategorien. Ketchuptråden er bl.a. min, siden du lurte. Det at du aldri spiser burger på MC donalds eller bensinstasjon tror jeg faktisk ikke noe på. Alle gjør det, inkl. du og jeg. Det er ingen hemmelighet og ingen skam. Nei, bergensere diskuterer vanligvis ikke slik. Men her var det noen som mente at burgeren er så hellig at de hentet frem sitt innerste kampinstinkt for å forsvare den. Men hvis burgeren er så hellig så skal ikke jeg trakke i burgersalaten. Da finner jeg heller andre mer konstruktive tråder med mer imøtekommende mennesker der man kan ha en ok tone selv om man ikke nødvendigvis er enige. Jeg gidder ikke bruke mye tid og energi på kvalme og negativitet. Men jeg har alltid litt til overs til det og. :-) Anonymkode: dde11...636 Kjære AB 636 fra denne tråden langt tilbake. Jeg spiste burger fra Royal Gourmetburger og gin i går kveld, og kom til å tenke på denne tråden. Og da ser jeg at jeg ikke hadde orket å svare på dette siste personangrepet fra deg på meg. Så nå skal jeg ta meg av det. 1. Det var ingen grunn for deg til å takke AB cb8 for utsagnet om "forsøk på hersketeknikk". Det er jo ditt forsøk på hersketeknikk mot alle burgerspisere i tråden hun påpeker? Les tråden på nytt. 2. Jeg lurte ikke på om tråden om den barbariske mannen som dynket den fantastiske maten din i ketchup var en tråd du hadde startet. Jeg var helt sikker på det da du startet med samme type argumentasjon, fordommer og (ja) hersketeknikker her i tråden. Jeg forsvarte deg i mange innlegg i den tråden der, det skulle jeg gjerne ha hatt ugjort. 3. Nei, jeg spiser aldri burgere eller noe annen mat fra gatekjøkken eller bensinstasjon. Jeg har ikke frekventert en bensinstasjon på mange år (kjører ikke bil, så jeg kommer meg ikke dit engang og har ingenting der å gjøre), og heller ikke noe gatekjøkken. Dårlige junksjapper gjør meg bare nedfor. Jeg lager maten min selv fra bunnen med økologiske og kortreiste grønnsaker, fisk og kjøtt (så klisjé at det er pinlig, men faktisk sant og helt gjennomført), og så sper jeg på med en og annen burger, litt sushi, thai og kanskje pizza fra byens beste steder når jeg har en dag som krever det. Jeg er så trygg på min matkunnskap og -preferanser, og dermed så avslappet i forhold til det at jeg ikke har noe problem med å si at jeg spiser burger og pizza innimellom. Hvis du trodde at du kunne utvide min mathorisont, og så ble fornærmet når det viste seg å ikke stemme, er det jo synd, men ikke min feil. Du bommet bare veldig. -------------------------- Hvis noen framdeles lurer på hvor pizzaen i Bergen er best så kan jeg tilføye at jeg har testet nye Hoggormpizza noen ganger nå, men ikke synes de fortjener hypen. Pizzaen deres er rett og slett for salt, synes jeg. Skal muligens gi Bien centro en ny sjanse i kveld, de har annonsert på Instagram at man kan hente pizza selv hos dem nå (ikke bare bestille via Foodora). Menyen ser bra ut for tiden. Anonymkode: 82465...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 19. oktober 2018 #31 Del Skrevet 19. oktober 2018 Pizzaen på Kafe Spesial er veldig god, og dessuten billig. Spesial har (eller hadde, i alle fall?) også en lammeburger som burde prøves, for en litt annerledes burgeropplevelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #32 Del Skrevet 19. oktober 2018 Jeg har akkurat satt til livs et par pizzaer fra Bien centro, og kan melde at det var kjempegodt - mye bedre enn da jeg testet dem sist rett etter åpning. Bien banker dermed offisielt Hoggorm ned i støvlene as far as I'm concerned. Herved min favorittpizza i Bergen. Anonymkode: 82465...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå