AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvor har de den beste burgeren i Bergen (spisested) og hva heter den? 🤗 Og hvor har de den beste pizzaen, og hva heter den? ✌️ Anonymkode: 82c20...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Del Skrevet 26. oktober 2017 Inside har de beste burgerne. Har ikke en favorittburger blant dem. Beste pizzaen jeg har spist i Bergen har vært på Kalfaret Brygghus. Anonymkode: 4276f...f3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Del Skrevet 26. oktober 2017 Royal burger og gin! Jeg liker særlig barbecue-burgeren deres, med håndskårne hjemmelagde pommes frites til. Pizza er verre. Så langt jeg vet er det den steinovnsbakte pizzaen fra Bien bistro på Permanenten/Kode 1 som er best for tiden. Men helt fornøyd med den var jeg ikke sist jeg testet. Faktisk er min egen hjemmelagde ørlite hvassere, så jeg tror jeg omdøper den til Bergens beste pizza inntil noen overbeviser meg om noe annet. Anonymkode: e264d...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Del Skrevet 26. oktober 2017 Royal burger og gin sin Gourmet burger. Eventuelt Bien snackbar som serverer gode burgere. Da Stefano for pizza, Hawaii. Anonymkode: 49c6f...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Del Skrevet 26. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Royal burger og gin sin Gourmet burger. Eventuelt Bien snackbar som serverer gode burgere. Da Stefano for pizza, Hawaii. Anonymkode: 49c6f...569 Da Stefano hadde jeg hørt så mye bra om, men de skuffer stort, synes jeg. Bunnen er liksom ikke noe bra? Anonymkode: e264d...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #6 Del Skrevet 26. oktober 2017 Synes burgeren på Bien snackbar er god. Burger er ikke min favorittrett uansett, så der er jeg fornøyd bare brødet er litt sprøtt og det er grillsmak på kjøttet. Og søtpotetfries! Angående pizza så har jeg ikke funnet noen virkelig prima italienske pizzaer her ennå. Har vært på DaStefano, Bien Centro, og et par andre steder. Den jeg faktisk synes er best, er Kafé Spesial sin - den er langt mer sprø enn på mange av de dyrere stedene. Veldig rimelig. Har ikke noen spesiell favoritt blant Spesial-pizzaene, men de har mye å velge mellom. Anonymkode: 8e19d...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #7 Del Skrevet 26. oktober 2017 Ikke for å avspore tråden, men du har ikke vurdert noe annet enn burger og pizza da? Burger og pizza er junkfood, uansett hvor "god" den er. Det finnes jo så mye annet godt å spise, og skal du først ut og spise så foreslår jeg det fremfor en mer sofistikert burger.. Burger og pizza får man jo alltid tak i... på vei hjem fra fylla etc.. Det høres på meg litt ut som du har litt kjedelige matvaner hvis burger og pizza er det du sikler mest etter, men du spiser selvsagt det du vil. :-) Men jeg bare sier: Ikke vær redd for å utvide mathorisonten litt og å prøve nye ting. Hvis du ikke har noen ideer om hva du liker eller hva du vil ha, kjøp noe flerretters tapas for å få en liten smakebit på mye forskjellig. Se hva matverden har å by på. Dropp burgeren, lær å like annen mat og du vil takke meg senere. Mat er så mye mer enn bare pizza, burger, pølse, kebab og halvfabrikat taco! :-) Anonymkode: dde11...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #8 Del Skrevet 26. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å avspore tråden, men du har ikke vurdert noe annet enn burger og pizza da? Burger og pizza er junkfood, uansett hvor "god" den er. Det finnes jo så mye annet godt å spise, og skal du først ut og spise så foreslår jeg det fremfor en mer sofistikert burger.. Burger og pizza får man jo alltid tak i... på vei hjem fra fylla etc.. Det høres på meg litt ut som du har litt kjedelige matvaner hvis burger og pizza er det du sikler mest etter, men du spiser selvsagt det du vil. :-) Men jeg bare sier: Ikke vær redd for å utvide mathorisonten litt og å prøve nye ting. Hvis du ikke har noen ideer om hva du liker eller hva du vil ha, kjøp noe flerretters tapas for å få en liten smakebit på mye forskjellig. Se hva matverden har å by på. Dropp burgeren, lær å like annen mat og du vil takke meg senere. Mat er så mye mer enn bare pizza, burger, pølse, kebab og halvfabrikat taco! :-) Anonymkode: dde11...636 Jeg er ikke TS, men dette er jeg helt uenig i. Det sier nok heller mer om hva slags burgere og pizza du selv spiser, og når du spiser dem. Anonymkode: e264d...bf2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #9 Del Skrevet 26. oktober 2017 Da har du misforstått litt, eller så har jeg formulert meg litt feil. :-) Det jeg ville poengtere er at "vanlige" burgere og pizza er lett tilgjengelig over alt, 24 timer i døgnet. En ordentlig burger av kvernet entrecote i nybakte brød på en restaurant er selvfølgelig mye bedre enn de frossenburgerne man får på bensinstasjoner på vei hjem fra fylla. (Om det er junk eller ikke var ikke helt poenget.) Men når disse vanlige junkburgerne fra MC donalds og bensinstasjoner er så lett tilgjengelige, og er noe de fleste spiser det X antall ganger i året, er det da virkelig verdt å "sløse bort" et restaurantbesøk bare for å få en "ordentlig" burger, når man har så mye annet å velge mellom som ikke alltid er lett tilgjengelig? Vil det ikke være spennende å prøve noe annet for en gangs skyld, så kan man heller nøye seg med MCD/bensinstasjonburger ellers på vanlige dager der man ikke skal ha noe "ekstra godt", men bare noe kjapt vomfyll? Man får spist nok burgere og pizza i løpet av livet, det er ikke noe man akkurat risikerer å gå glipp av. Jeg skal selvsagt ikke diktere hva folk spiser, men jeg kommer med et innspill fordi jeg vil at folk skal få opp øynene litt for annen mat enn den typiske pizza/kebab/hotdog/burger/taco-sirkelen. :-) Det var derfor jeg foreslo f.eks. noe tapas fordi man da får prøvd seg ganske bredt på mange forskjellige smaker i samme måltid. Man ser da at ikke alt trenger å være kjøtt på et hvetebrød med ost på i forskjellige varianter, men at det finnes mye annet spennende. Burger på restaurant er etter min mening litt bortkastet (men jeg tviler ikke på at burgern er god). Jeg liker både burger og pizza jeg og, men anser det som take-away, og ikke noe jeg ville valgt på et restaurantbesøk. :-) Men er det burger eller pizza man ønsker seg så kjøper man jo det. Det er sjelden det slår feil. Anonymkode: dde11...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #10 Del Skrevet 26. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å avspore tråden, men du har ikke vurdert noe annet enn burger og pizza da? Burger og pizza er junkfood, uansett hvor "god" den er. Det finnes jo så mye annet godt å spise, og skal du først ut og spise så foreslår jeg det fremfor en mer sofistikert burger.. Burger og pizza får man jo alltid tak i... på vei hjem fra fylla etc.. Det høres på meg litt ut som du har litt kjedelige matvaner hvis burger og pizza er det du sikler mest etter, men du spiser selvsagt det du vil. :-) Men jeg bare sier: Ikke vær redd for å utvide mathorisonten litt og å prøve nye ting. Hvis du ikke har noen ideer om hva du liker eller hva du vil ha, kjøp noe flerretters tapas for å få en liten smakebit på mye forskjellig. Se hva matverden har å by på. Dropp burgeren, lær å like annen mat og du vil takke meg senere. Mat er så mye mer enn bare pizza, burger, pølse, kebab og halvfabrikat taco! :-) Anonymkode: dde11...636 Jeg skrev veldig lite om meg selv og mine matvaner i innlegget, så at du klarer å påstå at jeg har kjedelige matvaner er for meg en gåte. Men da kan vi jo snu den - hvis ditt syn på pizza og burger er at det kun er junkfood vil jeg kanskje tenke at du har et litt snevert syn på mat selv? Med gode råvarer og gode oppskrifter kan pizza og burger bli alt annet enn kjedelig. Tapas har jeg laget til en haug med gjester flere ganger, og jeg er vant med å lage og spise retter fra alle verdensdeler. I dag ble det faktisk fufu og afrikansk peanøttsuppe med kylling. Vil ikke påstå at det er kjedelig ✌️ Men vet du hva, noen ganger er en skikkelig digg burger eller pizza like «ukjedelig» Og jeg bare sier: ikke anta for mye om en person basert på noen få, enkle setninger. Ellers takk til dere som kom med gode tips 😀 Anonymkode: 82c20...c2c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 26. oktober 2017 #11 Del Skrevet 26. oktober 2017 Du kan jo prøve en politisk Erna Solberg Spesial? Litt googling viste et treff her: https://www.ba.no/nyheter/landas/erna-solberg/sjekk-hvem-som-var-innom-ibrahims-pizzeria/s/5-8-518299 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #12 Del Skrevet 27. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har du misforstått litt, eller så har jeg formulert meg litt feil. :-) Det jeg ville poengtere er at "vanlige" burgere og pizza er lett tilgjengelig over alt, 24 timer i døgnet. En ordentlig burger av kvernet entrecote i nybakte brød på en restaurant er selvfølgelig mye bedre enn de frossenburgerne man får på bensinstasjoner på vei hjem fra fylla. (Om det er junk eller ikke var ikke helt poenget.) Men når disse vanlige junkburgerne fra MC donalds og bensinstasjoner er så lett tilgjengelige, og er noe de fleste spiser det X antall ganger i året, er det da virkelig verdt å "sløse bort" et restaurantbesøk bare for å få en "ordentlig" burger, når man har så mye annet å velge mellom som ikke alltid er lett tilgjengelig? Vil det ikke være spennende å prøve noe annet for en gangs skyld, så kan man heller nøye seg med MCD/bensinstasjonburger ellers på vanlige dager der man ikke skal ha noe "ekstra godt", men bare noe kjapt vomfyll? Man får spist nok burgere og pizza i løpet av livet, det er ikke noe man akkurat risikerer å gå glipp av. Jeg skal selvsagt ikke diktere hva folk spiser, men jeg kommer med et innspill fordi jeg vil at folk skal få opp øynene litt for annen mat enn den typiske pizza/kebab/hotdog/burger/taco-sirkelen. :-) Det var derfor jeg foreslo f.eks. noe tapas fordi man da får prøvd seg ganske bredt på mange forskjellige smaker i samme måltid. Man ser da at ikke alt trenger å være kjøtt på et hvetebrød med ost på i forskjellige varianter, men at det finnes mye annet spennende. Burger på restaurant er etter min mening litt bortkastet (men jeg tviler ikke på at burgern er god). Jeg liker både burger og pizza jeg og, men anser det som take-away, og ikke noe jeg ville valgt på et restaurantbesøk. :-) Men er det burger eller pizza man ønsker seg så kjøper man jo det. Det er sjelden det slår feil. Anonymkode: dde11...636 Den snevre her er du, sorry. Jeg lager all maten min fra bunnen hver dag, spiser aldri mat fra McDonald's eller bensinstasjon, eller kebab på vei hjem fra byen (på byen eller på fylla er jeg ikke), eller taco fra halvfabrikata, som du vel også trakk fram for å framheve din egen fortreffelighet. Men jeg har spist flere ganger på Geranium i København, samt på flere Michelin-restauranter, samt smaksmeny på Colonialen her i Bergen, selvsagt. Osvosv. Så det er ikke matinteressen det står på (eller pengene). Burger og pizza er genial mat, og det er veldig positivt at man nå kan få gode hipsterversjoner av førstnevnte her i Bergen, der til og med burgerbrødet nå er like godt som mitt hjemmelagde. Bare vi kunne få like mange virkelig gode italienske pizzeriaer, og like mange gode indiske, så begynner det å hjelpe på utbudet av takeaway de gangene man ønsker det etter en lang dag på jobb, eller en uke med influensa, eller whatnot. Tapas ute som du ivrer sånn for får man jo dessuten bare på Escalon-restaurantene, og det er i hvert fall ikke verdt pengene eller tiden. Anonymkode: e264d...bf2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Del Skrevet 27. oktober 2017 Så fientlig innstilt folk var her, da. Jeg bare vet av erfaring at det er typisk at de som ikke har peiling ofte er kjappe med å kaste seg over en burger eller pizza, fordi de kjenner dette fra før og ikke en gang vet hva annet som finnes. Derav mitt forsøk på å veilede innpå litt mer spennende mat hvis det var tilfellet. Men det er helt sant at det ikke alltid trenger å være derfor folk vil ha burger og pizza. Hvis forslaget ikke treffer her så er det ok. Escalon er ikke min favoritt heller, men det er ikke en dum ide med tapas hvis man skal foreslå noe for nybegynnere som aldri har smakt annet enn junkburgere, joikakaker og spaghetti a la capri og som synes det er kjempegodt. Da får de sjansen til å prøve seg på litt forskjellig, og la være å spise det som ikke smaker istedenfor å gå "all in" på en og samme rett. Jeg trekker meg ut av tråden. Kos deg med burgern. :-) Anonymkode: dde11...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Del Skrevet 27. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så fientlig innstilt folk var her, da. Jeg bare vet av erfaring at det er typisk at de som ikke har peiling ofte er kjappe med å kaste seg over en burger eller pizza, fordi de kjenner dette fra før og ikke en gang vet hva annet som finnes. Derav mitt forsøk på å veilede innpå litt mer spennende mat hvis det var tilfellet. Men det er helt sant at det ikke alltid trenger å være derfor folk vil ha burger og pizza. Hvis forslaget ikke treffer her så er det ok. Anonymkode: dde11...636 Da er erfaringsgrunnlaget ditt spinkelt, og innstillingen og tonen din nedlatende og bedrevitende. Derav den litt kvasse tonen i svarene tilbake. Og med det imøteser jeg flere svar i tråden som faktisk er on topic. Anonymkode: e264d...bf2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #15 Del Skrevet 27. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trekker meg ut av tråden. Kos deg med burgern. :-) Anonymkode: dde11...636 Stikk i strid med mitt forrige innlegg må jeg bare tilbake til trådens avsporende moralist og dette utsagnet med smiley, for plutselig kom jeg på at det minnet mistenkelig om stilen til TS i tråden om typen som tar ketchup på alt: Sitat Godt mulig det. Men du slipper å smake du også. :-) Kos deg med ketchupdynket macaroni med grillpølse du, vennen. Hvis jeg har rett i det vil jeg bare føye til nok en gang at ikke alle som setter pris på skikkelig laget burger og pizza er matignorante ketchup-dynkere som din mann. Og jeg får en sterk fornemmelse av at den som trenger å få utvidet perspektivet sitt litt her er deg, ikke alle rundt deg, både når det gjelder dine forenklede fordommer mot mat og mot folk. Anonymkode: e264d...bf2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 27. oktober 2017 #16 Del Skrevet 27. oktober 2017 Bare ett spørsmål.. Er dere alle bergensere og er det slik de diskuterer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #17 Del Skrevet 27. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så fientlig innstilt folk var her, da. Jeg bare vet av erfaring at det er typisk at de som ikke har peiling ofte er kjappe med å kaste seg over en burger eller pizza, fordi de kjenner dette fra før og ikke en gang vet hva annet som finnes. Derav mitt forsøk på å veilede innpå litt mer spennende mat hvis det var tilfellet. Men det er helt sant at det ikke alltid trenger å være derfor folk vil ha burger og pizza. Hvis forslaget ikke treffer her så er det ok. Escalon er ikke min favoritt heller, men det er ikke en dum ide med tapas hvis man skal foreslå noe for nybegynnere som aldri har smakt annet enn junkburgere, joikakaker og spaghetti a la capri og som synes det er kjempegodt. Da får de sjansen til å prøve seg på litt forskjellig, og la være å spise det som ikke smaker istedenfor å gå "all in" på en og samme rett. Jeg trekker meg ut av tråden. Kos deg med burgern. :-) Anonymkode: dde11...636 Nå tror jeg du misforstår gruppen du henvender deg til. Mitt inntrykk er at de som er opptatt av gode burgere og pizzaer, også er opptatt av mat generelt. De du refererer til, folk som ikke er interessert i matkvalitet eller smakshorisont og bare spiser det samme hele tiden, er heller ikke de som er på leting etter den beste kvaliteten - de er jo fornøyd med gatekjøkkenburger eller et besøk til nærmeste generiske pizzakjede, de. De ville neppe opprettet en sånn tråd. Jeg er gift med en mann som har jobbet som matskribent og selv lager masse forskjellig mat, men han kunne lett begitt seg ut på leting etter byens beste burger eller pizza om han flyttet til et nytt sted. Både fordi enkel/rustikk mat kan være genialt godt når man bruker prima råvarer og er kreativ i sammensetningen, og fordi det er matretter som det eksisterer en viss kultur rundt. Man kan digge etiopisk injera og peruviansk ceviche, men likevel crave en burger med jevne mellomrom - fordi det er en matrett man har hatt et forhold i alle år, det minner om ungdomstid og studietid. Et romantisk forhold til noen matretter rett og slett. Det er ikke noe annerledes enn f.eks. å lete etter byens beste raspeballer, som er en greie her i Bergen, og som egentlig også bare er "junk" (salt og fett). Angående tapasen du maser sånn om så tror jeg du ligger femten-tjue år tilbake i tid - nordmenn flest har gomlet spekeskinke, gambas og oliven siden nittitallet, det er ikke akkurat noe grensesprengende eller utforskende ved det. For all del, jeg koser meg veldig med tapas, men det er veldig "trygg grunn" i matverden, og ikke spesielt spenstig. Anonymkode: 8e19d...c67 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #18 Del Skrevet 28. oktober 2017 På 26.10.2017 den 14.56, AnonymBruker skrev: Inside har de beste burgerne. Har ikke en favorittburger blant dem. Beste pizzaen jeg har spist i Bergen har vært på Kalfaret Brygghus. Anonymkode: 4276f...f3b Må henge meg på her. Inside burger er absolutt best etter min smak. Deilige fries og dressinger. Anonymkode: 268c9...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #19 Del Skrevet 28. oktober 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må henge meg på her. Inside burger er absolutt best etter min smak. Deilige fries og dressinger. Anonymkode: 268c9...c78 Hvordan er brødet hos Inside? På bildene i menyen på nett synes jeg det ikke ser så innbydende ut (har aldri spist der). Anonymkode: e264d...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 28. oktober 2017 #20 Del Skrevet 28. oktober 2017 Etter å ha bodd i Bergen i nesten 20 år kan jeg si at den beste burgeren jeg har spist er på TGIFriday's. Beste pizza er uten tvil Peppes sin og jeg savner den her i Sandnes. MEN den aller beste hamburgeren jeg har spist er på Døgnvill i Stavanger. Deres juleburger, som kommer på menyen i november, er en fyrverkeri av smaker og kombinert med deres dirty fries (ja, de heter det), blir det rene kulinariske opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå