Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har fått to barn på under to år, og sitter nå med mye løs hud under navlen.

jeg er bare 23, og synes ikke det er særlig morro å tenke på at jeg aldri mer skal kunne vise meg i bikini!

men det verste er nok at dette viser gjennom klærne mine.. :(

oppi alt dette er jeg nok en skikkelig pyse.. er det noen her som har vert gjennom en mageplastikk?? hvor smertefullt er dette? HVA var eventuellt smertefullt??

jeg prøver bestemme meg for hva jeg vil gjøre, men trenger litt input fra jenter som har erfaring!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

har tenk på samme jeg også, men skal ha en til før jeg fikser opp..

har vært mange tråder på dette, og har lest at det er de 2-3 ukene etter som er værst hvis jeg husker rett. tar nok 4-5 mnd før man er helt igang igjen.. Du kan jo søke og se om du finner de trådene.

lykke til med valget ditt :wink:

Skrevet

Ja,jeg har tatt full bukplastikk. Gjorde det for snart to år siden,og det ble dekket av det offentlige fordi jeg var mye plaget med eksem og sopp,også endel byller i lysken trolig av dette. Jeg stod nærmere fem år på venting,men dette går kjappere nå pga fritt sykehusvalg og venteliste garantien.

Først og fremst vil jeg ikke anbefale dette dersom du har tenkt å få flere barn. I en alder av 23 år er det kanskje sannsynlig at du vil det. Vent noen år enda. Selv var jeg passert 30 og hadde tre velskapte barn da jeg ble operert.

Ja,det var naturligvis vondt! En ville vel vare naiv hvis en ikke regnet med det. Det verste for meg,var da jeg kastet opp pga mofin etternarkosen. Det viste segat jeg var allergisk. Det andre jeg husker med skrekk varda drenene skulle fjernes. En for meg grusom smerte,og jeg haddetatt Paralgin Forte på forhånd. Men da de var ute var det mye bedre. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før jeg var meg selv igjen hva bevegelighet angår,men regner med det var nærmere en mnd. Det tok ganske lang tid før jeg fikk på meg dongeri igjen.

Følelsen i huden rundt arrene er idag nedsatt og det er ikke godt å bli tatt på rundt mage området. Noen ganger klyper kanskje knappene i buksa uten at jeg skikkelig merker det. Men for meg var dette alikevel alfa/omega. Jeg har nå hatt to somrer uten sopp og uten pudder. Hjalp naturligvis på selvbildet også,selv om det i utgangspunktet ikke var merkbart svekket.

Lykke til med avgjørelsen din.

Skrevet

tusen takk for svar!

jeg trodde naturligvis ikke at dette var smertefritt, men jeg er usikker på om smertene er verdt resultatet!

mitt problem er langtfra så alvorlig at jeg får det dekket av det offentlige, derfor føler jeg at jeg "sutrer" litt.

jeg klarer ikke helt å bestemme meg om jeg vil gå gjennom så mye for en oprasjon som kun er basert på forbedring av min selvtillit!

uff, ble visst litt rotete dette! :-?

håper dere skjønner hva jeg mener!

Gjest gjest 0
Skrevet

Hvis du har et reelt problem synes jeg du skal gjøre det!

men det kan være lurt å gå på en konsultasjonstime først! Da kan legen gi deg råd om han mener det er nødvendig eller ikke.

Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale Colusseum klinikken! Jeg tok min operasjon der og de er helt fantastiske! Min lege var kjempeærlig og frarådet meg til å fikse på ting han mente ikke var nødvendig. Etter samtalen hans droppet jeg brystløft og har faktisk blitt mye mer komfortabel med brystene mine.

:-)

Jeg gjennomførte buk og lårplastikk og er superfornøyd! Jeg har hatt vondt lenge, men jeg kan love deg at du ikke tenker over smertene fordi du kommer til å være så fornøyd med kroppen din etter operasjonen at litt smerte er bare barnemat!

Lykke til med valget!

Pam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...