Gå til innhold

Sår gane

Anbefalte innlegg

Skrevet

På lørdag begynte jeg å få vondt i halsen. Varte i ca 3 dager. Igår var halsen mye bedre, men munnen, spesielt ganen, føltes veldig tørr. Når jeg tok en lommelykt og lyste opp i ganen, var den plutselig veldig rynktete? Og hele halsen er veeldig rød. Men har ingen smerter. Idag var ganen verre, den er veldig sår, og føles varm når jeg er borti med tungen. Gjør vondt å spise, da det blir enda mer sårt. Men som sagt, ingen smerter i halsen. 

Dette har skjedd en gang før, også i sammenheng med halsbetennelse. 

Aner ikke hva det kan være, men jeg har hatt veldig mange forkjølelser og virus opp igjennom årene, og har bare opplevd dette 2 ganger, de siste månedene. 

Noen som vet hva dette kan være? Har foresten også hatt noen allergi lignende symptomer, som kløe i ganen, i nesen/ørene, litt rennende øyne, men ikke noe ekstremt. Som oftest bare i løpet av natten. Igjen noe jeg har opplevd ved en annen halsbettennelse også. Men da prøvde jeg allergitabletter, noe som ikke hjalp, så konstanterer med at det ikke er allergi. 

Veldig merkelig altså.

Anonymkode: 33d16...20b

Skrevet

Jeg pleier ofte å få ekstremt sår gane som forvarsel på at jeg blir syk eller i begynnelsen av en forkjølelse. Føles neste som noen spalter åpner seg oppe bak på sidene.

Vet ikke hva det er, men jeg har det annenhver gang jeg er forkjølet vil jeg anslå.

Skrevet
På 26/10/2017 den 14.11, ekkoet skrev:

Jeg pleier ofte å få ekstremt sår gane som forvarsel på at jeg blir syk eller i begynnelsen av en forkjølelse. Føles neste som noen spalter åpner seg oppe bak på sidene.

Vet ikke hva det er, men jeg har det annenhver gang jeg er forkjølet vil jeg anslå.

Hmm, merkelig! Jeg merker jeg begynner å få litt snufsete og rennende nese nå, og ganen har roet seg litt. Så det har nok garantert en sammenheng med forkjølelsen/halsbetennelsen. Kanskje det er et spesielt type virus som foråsaker det? Bare syns det er merkelig at jeg aldri har opplevd det før nå det siste halvåret

Anonymkode: 33d16...20b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...