Gjest lurerpåmasse Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg bor da i Rogaland, og fant en bil, en Volvo til en god pris, den hadde alt tilbehøret jeg ville ha, og vi har snakket om å kjøpe bil for noen uker siden . Bilen befant seg eller befinner seg i Tromsø. Saken er den at finn annonsen gir et glansbilde, og naf testen er og godkjent. Problemet begynner når vi reiser opp å henter bilen, eller jeg da. Når jeg kommer på flyplassen og skal hente bilen er det flere bulker på den, bilen har gått 100 000 mer enn hva bildene viser, men jeg setter meg nå inn i bilen. Da jeg har kjørt noen km begynner en slags skranglelyd fra girkassen og jeg får plutselig ikke giret om i det hele. Men når jeg ser på kjøpekontralkten står det at jeg fra sier meg rettighetene til kjøpsloven paragraf 19. Selger får jeg ikke tak i, pengene er overfør fra selskapet jeg har lån i, og ja dette ble en del dyrere enn jeg trodde, da jeg mest sannsynlig må skifte girkasse. Har jeg null rettigheter?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 Les her: http://www.dinside.no/motor/gode-kontrakter-ved-bruktbilsalg/61309371. Det er mulig du kan nå frem via avtaleloven § 36, men det avhenger nok mye av hvor god den prisen du fikk faktisk var. Anonymkode: ce376...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå