Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min leder er så ufattelig ustabil, og jeg kjenner jeg blir så sliten av det! En uke er han i godt humør, den neste er han mutt, sur og kan finne på å kjefte på folk(helt uprovosert som oftest) de ukene han er i dårlig humør kjenner jeg på en i indre uro, jeg går på tå hev og lurer på når han skal skjelle ut noen neste gang. Han har brølt høylytt i åpent kontorlandskap flere ganger.

Han kan også være totalt fraværende, tar lite tak i ting, er plutselig borte timesvis uten å være i noe møte( har blitt observert på shopping blant annet..) 

Han har også blitt sur på folk som ringer og sier de ikke kan komme på jobb grunnet syke barn, kommer da med kommentarer som "har du ikke en mann/kone som kan være hjemme". Altså ganske ustabil fyr som jeg synes det er svært vanskelig å forholde seg til. Han kan også være svært hyggelig til tider som sagt, og det er gjerne sånn han fremstår ovenfor annen ledelse / HR.

Han har vært i samme firma i 15 år. Jeg er så usikker, er dette noe jeg kan diskutere med HR? Flere har sluttet, kun grunnet han! Men ingen har sagt at han er grunnen direkte til HR. Jeg liker jobben, men ikke sjefen.

Noen tips? Må jeg bare finne meg noe annet, eller kan man kreve at HR tar tak? Han har fått elendig score på medarbeiderundersøkelser, uten at dette har blitt gjort noe med.

Anonymkode: 3ec9b...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå jobber jeg i en helt annen sektor enn deg utifra beskrivelsen din, men kan fortelle om min erfaring. 

Her har vi også en sjef som er helt bak mål. Etter lang tid og masse klager ble han permittert med lønn i ett år. Det året var så deilig og arbeidsmiljøet blomstret!! Nå er han imidlertid tilbake igjen og har allerede skvist ut flere kollegaer med oppførselen sin. Tror det er lite å gjøre med slike sjefer annet enn at man får holde sin sti ren slik at de ikke kan ta en på noe i hvertfall.

Anonymkode: 4dde6...175

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min leder er så ufattelig ustabil, og jeg kjenner jeg blir så sliten av det! En uke er han i godt humør, den neste er han mutt, sur og kan finne på å kjefte på folk(helt uprovosert som oftest) de ukene han er i dårlig humør kjenner jeg på en i indre uro, jeg går på tå hev og lurer på når han skal skjelle ut noen neste gang. Han har brølt høylytt i åpent kontorlandskap flere ganger.

Han kan også være totalt fraværende, tar lite tak i ting, er plutselig borte timesvis uten å være i noe møte( har blitt observert på shopping blant annet..) 

Han har også blitt sur på folk som ringer og sier de ikke kan komme på jobb grunnet syke barn, kommer da med kommentarer som "har du ikke en mann/kone som kan være hjemme". Altså ganske ustabil fyr som jeg synes det er svært vanskelig å forholde seg til. Han kan også være svært hyggelig til tider som sagt, og det er gjerne sånn han fremstår ovenfor annen ledelse / HR.

Han har vært i samme firma i 15 år. Jeg er så usikker, er dette noe jeg kan diskutere med HR? Flere har sluttet, kun grunnet han! Men ingen har sagt at han er grunnen direkte til HR. Jeg liker jobben, men ikke sjefen.

Noen tips? Må jeg bare finne meg noe annet, eller kan man kreve at HR tar tak? Han har fått elendig score på medarbeiderundersøkelser, uten at dette har blitt gjort noe med.

Si ifra til HR! 

Anonymkode: b6eed...8b6

Skrevet

Dette hørtes jo ut til å være nesten like ille som Norges nest største boligalarmleverandør ... Der sparker sjefen ansatte i hytt og gevær, uten gyldige grunner, og betaler enkeltansatte tusenvis av kroner for å gå på dagen, selv uten at de har gjort noe som tilsier at de skulle fått sparken. På et kontor med rundt 200 ansatte bruker de gladelig flere millioner kroner i året i kompensasjon for det de selv innrømmer er usaklige oppsigelser, og slipper unna med det. 

Ustabile, useriøse og umoralske ledere kan ta livet av enhver arbeidsplass, og suge ut arbeidsmoral, arbeidsglede og livsgnist av sine ansatte. De skulle vært satt i gapestokk på torget, og blitt offer for handlinger mot tidligere ansatte.

Anonymkode: 8de1a...d5d

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det lite som kan endres. Med15 år i bedriften så vil man tro han har tentaklene godt festet i bedriften. Dessverre finnes det flere ledere med narsissistiske trekk i ledelse. De livnærer seg av å være midtpunktet og skyr ingen midler i å få det som de vil, med lite hensyn til sidemann eller "undersåttere". Bare å se seg videre etter en annen leder. Som du sier, flere har sluttet pga sjefen

Anonymkode: 0748d...cbd

Skrevet

Dessverre en mer eller mindre vanlig greie på en del arbeidsplasser. Du kan dessverre ikke regne med at ledelsen gjør noe før det eventuelt får synlige, økonomiske konsekvenser. Stillingsvernet er sterkt, også for slike ledere, så man må ha mye bevis, ståpåvilje og få medhold i organisasjonen for å komme noen vei. Og mens prosessen pågår, så risikerer man å bli "straffet" av bølla, som gjerne sanksjonerer mot deg i det skjulte. Siden dette er din egen leder ville jeg rett og slett ha funnet en annen jobb, folk flest endrer seg dessverre ikke. 

Anonymkode: 88a4c...48d

Skrevet (endret)

Bytt  jobb. Du risikerer å bukke under i kampen, det er ikke verdt det. 

Endret av Duff
Skrevet

Arbeidsmarkedet er dessverre svært tøft her for tiden, med opptil 200 søkere på stillingene jeg har søkt på. Så inntil videre er jeg stuck. 

Takk for alle tips og råd! Jeg ligger lavt og holder min sti ren mens jeg søker meg vekk. Helt utrolig at det finnes så mye elendig ledelse, og at toppledelsen beholder sånne nek😑

ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...