Gå til innhold

Refusjon HELFO tannregulering voksne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det ramses jo opp 15 unntak i den lenken du viser til, hvor nummer 8. KAN gi tilskudd til regulering for eksempel. 

Anonymkode: 6f334...2e6

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det ramses jo opp 15 unntak i den lenken du viser til, hvor nummer 8. KAN gi tilskudd til regulering for eksempel. 

Anonymkode: 6f334...2e6

Ok. Men fikk inntrykk av at det handler om at man må se slik ut for å få refusjon:

Se bildene ved dette søket: 

»Ugliest teeth and bite ever»

Anonymkode: a483a...413

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må voksne betale alt privat innen tannhelse i Norge, som f.eks regulering?

https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/hvem-betaler-tannlegeregningen-din

Anonymkode: a483a...413

Enkelte/de aller fleste tannleger har refusjonsoppgjør dirkete fra Helfo der de ser helt klar at pasienten faller inn under regelverket. Når du ikke oppgir hvorfor du trenger tannregulering i voksen alder så er det umulig å svare deg konkret på om du faller innenfor eller utenfor regelverket. Tannlegene med refusjonsrett er saksbehandlere for Helfo så du får spørre der. 

Anonymkode: a1555...9d5

Gjest justcurious
Skrevet

Neida, man må ikke nødvendigvis ha dårlige tenner for å få dekt tannlegeutgifter av HELFO. Jeg får det pga munntørrhet fra medisiner, noen som gjør at jeg får lett hull.

Skrevet
5 minutes ago, justcurious said:

Neida, man må ikke nødvendigvis ha dårlige tenner for å få dekt tannlegeutgifter av HELFO. Jeg får det pga munntørrhet fra medisiner, noen som gjør at jeg får lett hull.

Det står jo om det i linken...

Nå spør TS om tannregulering og der skal det være store avvik for å få refusjon i voksen alder. Dette vurderes av tannlegen.

Anonymkode: 73ddf...3b7

Gjest justcurious
Skrevet

Leste ikke alle kommentarene så fikk ikke med meg at det bare var regulering det var snakk om :) 

Skrevet
Just now, justcurious said:

Leste ikke alle kommentarene så fikk ikke med meg at det bare var regulering det var snakk om :) 

Kan jo være en fordel å lese tråden før man svarer? 4 innlegg klarer du.

Anonymkode: 73ddf...3b7

• Liker 1
Skrevet

Om man har medføtt veldig feil bitt eller stort underbitt f.eks, kan man få det dekket. 

Men ikke om man bare har litt skjeve tenner.

Anonymkode: 1a14b...a9e

Skrevet

Hvis du har HIV/AIDS kan du få dekket en del av utgiftene.

Anonymkode: a0aaa...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...