AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Må voksne betale alt privat innen tannhelse i Norge, som f.eks regulering? https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/hvem-betaler-tannlegeregningen-din Anonymkode: a483a...413
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 Nei, det ramses jo opp 15 unntak i den lenken du viser til, hvor nummer 8. KAN gi tilskudd til regulering for eksempel. Anonymkode: 6f334...2e6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Skrevet 26. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det ramses jo opp 15 unntak i den lenken du viser til, hvor nummer 8. KAN gi tilskudd til regulering for eksempel. Anonymkode: 6f334...2e6 Ok. Men fikk inntrykk av at det handler om at man må se slik ut for å få refusjon: Se bildene ved dette søket: »Ugliest teeth and bite ever» Anonymkode: a483a...413
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Skrevet 26. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Må voksne betale alt privat innen tannhelse i Norge, som f.eks regulering? https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/hvem-betaler-tannlegeregningen-din Anonymkode: a483a...413 Enkelte/de aller fleste tannleger har refusjonsoppgjør dirkete fra Helfo der de ser helt klar at pasienten faller inn under regelverket. Når du ikke oppgir hvorfor du trenger tannregulering i voksen alder så er det umulig å svare deg konkret på om du faller innenfor eller utenfor regelverket. Tannlegene med refusjonsrett er saksbehandlere for Helfo så du får spørre der. Anonymkode: a1555...9d5
Gjest justcurious Skrevet 28. oktober 2017 #5 Skrevet 28. oktober 2017 Neida, man må ikke nødvendigvis ha dårlige tenner for å få dekt tannlegeutgifter av HELFO. Jeg får det pga munntørrhet fra medisiner, noen som gjør at jeg får lett hull.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #6 Skrevet 28. oktober 2017 5 minutes ago, justcurious said: Neida, man må ikke nødvendigvis ha dårlige tenner for å få dekt tannlegeutgifter av HELFO. Jeg får det pga munntørrhet fra medisiner, noen som gjør at jeg får lett hull. Det står jo om det i linken... Nå spør TS om tannregulering og der skal det være store avvik for å få refusjon i voksen alder. Dette vurderes av tannlegen. Anonymkode: 73ddf...3b7
Gjest justcurious Skrevet 28. oktober 2017 #7 Skrevet 28. oktober 2017 Leste ikke alle kommentarene så fikk ikke med meg at det bare var regulering det var snakk om
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #8 Skrevet 28. oktober 2017 Just now, justcurious said: Leste ikke alle kommentarene så fikk ikke med meg at det bare var regulering det var snakk om Kan jo være en fordel å lese tråden før man svarer? 4 innlegg klarer du. Anonymkode: 73ddf...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #10 Skrevet 28. oktober 2017 Om man har medføtt veldig feil bitt eller stort underbitt f.eks, kan man få det dekket. Men ikke om man bare har litt skjeve tenner. Anonymkode: 1a14b...a9e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #11 Skrevet 28. oktober 2017 Hvis du har HIV/AIDS kan du få dekket en del av utgiftene. Anonymkode: a0aaa...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå