Gå til innhold

Pris for stallplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter fremtidig stallplass da jeg skal kjøpe hest om ikke så lenge. Jeg lurer derfor på hva normal pris er, da jeg har hørt om noen som har blitt lurt (andre i stallen betalte xxxx kr, mens en måtte betalte betydelig mer når hun var "ny"). 

Jeg ser etter en stall som tilbyr ridebane (gjerne utendørs), turmuligheter i nærheten, samt ok oppbevaringsplass til utstyr. Det trenger ikke å være en veldig fancy plass, så lenge miljøet virker greit og at utleier er ok. 

Ser etter stallplass i Bergensområdet (inkl os, sotra, askøy, knarvik og ellers områder som ikke er alt for langt fra). 

Anonymkode: 16d20...05b

Skrevet (endret)

Det finnes ingen standardpris på stallplass. Det kommer helt ann på hva stallen kan tilby, kvalitet på fôr, osv osv osv. Du må regne med å betale mer for et sted med ridehus og walker enn et sted med bare utebane f.eks :) Et sted som har ansatte som setter inn/ut hester og tar alle fôringer koster også mer enn en plass hvor alt går på dugnad. Noen plasser kjøper man høy, flis og kraftfôr selv, mens andre er alt eller noe inkludert.

For tilsvarende det du beskriver over som er dugnadsdrevet har jeg betale ca 3000kr for på østlandet. Da har jeg kjøpt kraftfôr selv. Hva det koster i Bergensområdet vet jeg ikke :) 

Jeg sjekket raskt på finn og det ligger flere stallplasser ute i bergensområdet :) Ta deg en tur inn dit å kikk litt du.

Endret av Sirah
Skrevet

Kommer veldig an på beliggenheten, hvor sentralt det er, dugnadsstall eller ikke osv. Ofte blir det billigere om utslipp i helgene går på rundgang f.eks. Nå har jeg hestene mine hjemme, men betalte 2000 kr tidlig på 2000-tallet, da var alt inkludert. På slutten av 90-tallet betalte jeg 1500, men da måtte vi sette inn hestene selv og utslipp gikk på rundgang. Måtte også kjøpe kraftfôr selv. Begge stallene hadde bane. Lå ikke så sentralt til. Var ca 3 km å gå fra bussen. 

Så vil tro ca 3-4000 er vanlig pris idag og står du på dugnadsstall kan du nok få det litt billigere. Er det ridehus på stedet blir det gjerne dyrere, men nå skriver du jo at du gjerne vil ha utebane da. :) 

Masse lykke til med hestekjøp, det blir spennende! :) 

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat fått stallplass der hesten får 10 kg ensjelase, noe usikker på hvordan det skrives pr dag og 4 trillebårer med flis i uka. De forer og setter inn og ut i uke dager og ut i helg. 3000 kr koster det. Med hall 500 kr ekstra. Ikke i bergen området. Men da vet du sånn prismessig på østlandet. 

Endret av Hmmmmmm
Skrevet

Prisene varierer veldig etter hva som er inkludert. 
Men om man står på en mindre stall, hvor man får utslipp, foringer og grovfor inkludert, og ikke alt for sentralt, så er min erfaring at dette koster rundt 3000,- 
Jeg hadde hest i trondheim på en liten stall, hvor vi betalte 3200,- inkl foringer, utslipp hverdager, 9kg grovfor, med ridebane og turmuligheter. 
Da jeg hadde hest på vinterbro sto vi på mer fancy sted, og betalte ca 6000,- inkl grovfor, utslipp, dekkenbytte, 4 trillebårer med spon i uka, møkking ukedager, og noe kraftfor. Da hadde vi ridehus, ridebane, turmuligheter og god oppbevaring. 
I Tromsø betalte jeg ca 3500,- for ponni, inkl utslipp, grovfor, kraftfor, utslipp og foringer, men det er 15 år siden og på stort senter.

Det at noen betaler mer enn andre, kan være fordi noen hjelper til mer, eller har noe annet ansvar. I Trondheim fikk jeg redusert leie en periode da jeg tok på meg foringer og utslipp i ukedager. 

Anonymkode: de6f9...cf6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...