Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en ansiktsrens. Har sebore, muligens et snev av rosacea, og ellers normal til fet hud. 
Pga overgangen fra sommer til vinter er huden i opprør. Har vurdert avene rensemelk for rosacea, men kan rensemelk gjøre porer tilstoppet?
Har hørt at rensegel og skum er best for en fet hudtype mens rensemelk passer for en tørr hudtype. Finner liksom ikke noen rensegeler som skal være beroligende...

Anonymkode: 97acf...479

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro skum ikke er det beste hvis du ønsker å roe ned. 

Skrevet

Det har du sikkert rett i :) Men kan rensemelk/rensekrem tilstoppe? Jeg ønsker ikke flere sorte prikker. Trenger noe som holder porene i sjakk samtidig som det roer ned. 

Skrevet

opp

Skrevet

Se på merket La Roche Posay, akkurat nå har de 40% avslag på denne serien her, har hjulpet meg veldig :yvonne:

Anonymkode: de38f...daa

Skrevet

Ja, så det :) Jeg er utrolig ubestemt. Har også vurdert dermalogica da jeg har brukt mye av det merket før... Kanskje jeg skulle ha kjøpt meg et kit. Samtidig synes jeg avene/la roche posay virker bra og kanskje mer egnet til eksemhud?

Skrevet

Jeg har også rosacea, jeg har funnet en veldig god rens som er veldig bra for rosacea og den skummer godt og eksfolierer huden uten å irritere. Den er fra Frownies og heter pH balancing complexion wash, den er kjempegod. Har brukt produkter i alle prisklasser og denne overrasket meg veldig da prisen er lav og at den holder en veldig god kvalitet. Så den kan jeg anbefale. 

Anonymkode: 5f0df...278

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på jakt etter en ansiktsrens. Har sebore, muligens et snev av rosacea, og ellers normal til fet hud. 
Pga overgangen fra sommer til vinter er huden i opprør. Har vurdert avene rensemelk for rosacea, men kan rensemelk gjøre porer tilstoppet?
Har hørt at rensegel og skum er best for en fet hudtype mens rensemelk passer for en tørr hudtype. Finner liksom ikke noen rensegeler som skal være beroligende...

Om renseprodkter kan tilstoppe porene er ditt minste problem. Med så sesibel hud bør du søke råd hos apoteket der de kan se hvordan huden din ser ut. Posay er og har mange gode produkter for problemhud. Anbefales. 

Anonymkode: 6bee0...32b

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så det :) Jeg er utrolig ubestemt. Har også vurdert dermalogica da jeg har brukt mye av det merket før... Kanskje jeg skulle ha kjøpt meg et kit. Samtidig synes jeg avene/la roche posay virker bra og kanskje mer egnet til eksemhud?

Har også brukt litt av derma +en million andre 'dyre merker', men ingenting måler seg mot La Roche (synes jeg, såklart), jeg har slitt i mange år med kviser/hudormer/sensitiv og rød hud, samt tørr og generelt møkkahud :fnise: 
Gikk på en kur (Isotretinoin) og brukte da denne serien hele veien, og har fortsatt med den nå i 4 år etter, selv om jeg ikke har hverken kviser eller noe særlig "problemhud" i den forstand lenger, men fremdeles sliter med rødhet og veldig sensitiv hud, så jeg vil i hvert fall varmt anbefale den!

Skrevet

Da går jeg for la roche :D Meen hvilken rens. Jeg har tenkt på rosaliac rensen men den skal ikke skylles av...Jeg vil gjerne ha en jeg kan skylle av. Liker ikke å skape friksjon i huden ved å bruke bomull for å få av rensen. Liker best å skylle av med vann. 

Skrevet
På 28.10.2017 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Da går jeg for la roche :D Meen hvilken rens. Jeg har tenkt på rosaliac rensen men den skal ikke skylles av...Jeg vil gjerne ha en jeg kan skylle av. Liker ikke å skape friksjon i huden ved å bruke bomull for å få av rensen. Liker best å skylle av med vann. 

Jeg bruker denne rensemelken, men jeg bruker bomullspads for å fjerne sminke. Det du eventuelt istedet kan bruke er en olje som du masserer inn i huden med fingrene for å "løsne" opp sminken, og deretter renseskum for å fjerne oljen. Jeg har ingen olje å anbefale men har hørt at kokosolje fra skal fungere veldig bra dersom du har sensitiv hud. Renseskum kan jeg anbefale denne fra L-R-P, den er mild og god, uten å få den "knukkete" feelingen på huden. :yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...