Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til julefilmer som passer hele familien (bare våre er  4, 6 og 8). Vi har sett alt av Mikke Mus/Donald/Disney, Arthurs Julegaverace er fast innslag og det samme er Grinchen og Alene Hjemme-filmene. Vi liker ikke Polarekspressen. Noen som har andre fine forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barbie og nøtteknekkeren

• Liker 1
Skrevet

Ikke se på Mikke Mus! Den har et skjult budskap som er helt grusomt!

Skrevet
4 minutter siden, janetteblomst72 skrev:

Ikke se på Mikke Mus! Den har et skjult budskap som er helt grusomt!

Kan du utdype?? Dette visste jeg ikke :O

Skrevet

Ah, endelig noen som ikke liker Polarekspressen. Den er så dårlig og deprimerende! Vi har også en Blåfjellfilm som er dyster (Familiefilm helt blottet for humor, ingen ler, Prinsesse Fjellrose lider av sosial angst og agorafobi),

Her er det "Tre nøtter til Askepott", Vanlige blåfjell-julekalender, Reisen til julestjernen (ny og gammel versjon :) ). Så ikke så originalt.

Anonymkode: ae90b...266

Skrevet
16 minutter siden, Supernova17 skrev:

Kan du utdype?? Dette visste jeg ikke :O

Mikke Mus er egentlig en forvregning av den greske krigeren Miklus Muso. Han er forhatt i Hellas fordi hans etterfølgere har skapt så mye kaos. Du kan sammenligne det med IS idag. De var grusomme og henrettet mange tusen. Walt Disney var faktisk en MM fanatiker og skapte Mikke Mus for å hedre han. Sykt spør du meg.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, janetteblomst72 skrev:

Mikke Mus er egentlig en forvregning av den greske krigeren Miklus Muso. Han er forhatt i Hellas fordi hans etterfølgere har skapt så mye kaos. Du kan sammenligne det med IS idag. De var grusomme og henrettet mange tusen. Walt Disney var faktisk en MM fanatiker og skapte Mikke Mus for å hedre han. Sykt spør du meg.

Fanatiker du liksom? herregud å umodent og provoserende sagt!

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, janetteblomst72 skrev:

Og vinneren av tidenes mest svada og tullete innlegg er... :murvegg:

Tilbake til tråden. TS, sjekk ut om denne kan være noe for dere? http://www.imdb.com/title/tt3801438/?ref_=nv_sr_5

Kanskje litt kleint for voksne, men barn elsker katter, særlig når de kan snakke.

Denne er heller ikke så verst. Mer romantisk-komedie enn grøsser, og feelgood film. Er ikke så julebasert men foregår om vinteren da. http://www.imdb.com/title/tt0371835/?ref_=nm_flmg_act_35

Ellers kan du også sjekke ut IMDBs utallige julefilm-lister, brukerne er flinke til å lage filmlister med filmer verdt å se.

Eksempel: http://www.imdb.com/list/ls000096828/

Kos dere med julefilmene. :)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Devilheart skrev:

Og vinneren av tidenes mest svada og tullete innlegg er... :murvegg:

Tilbake til tråden. TS, sjekk ut om denne kan være noe for dere? http://www.imdb.com/title/tt3801438/?ref_=nv_sr_5

Kanskje litt kleint for voksne, men barn elsker katter, særlig når de kan snakke.

Denne er heller ikke så verst. Mer romantisk-komedie enn grøsser, og feelgood film. Er ikke så julebasert men foregår om vinteren da. http://www.imdb.com/title/tt0371835/?ref_=nm_flmg_act_35

Ellers kan du også sjekke ut IMDBs utallige julefilm-lister, brukerne er flinke til å lage filmlister med filmer verdt å se.

Eksempel: http://www.imdb.com/list/ls000096828/

Kos dere med julefilmene. :)

Hadde jeg vært deg, ville jeg vist litt respekt til Miklus Muso. Han viser ikke sånne som deg nåde.

Skrevet

Kan ikke vise respekt for noe som ikke eksisterer vettu. ;) Nok med avsporing nå. Siste off-topic fra meg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ah, endelig noen som ikke liker Polarekspressen. Den er så dårlig og deprimerende! Vi har også en Blåfjellfilm som er dyster (Familiefilm helt blottet for humor, ingen ler, Prinsesse Fjellrose lider av sosial angst og agorafobi),

Anonymkode: ae90b...266

Ja, endelig likesinnede! Synes alle snakker om at denne er så fin og koselig, jeg kan ikke begripe det. :sprettoy:

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Skal kikke på linkene og se om vi finner noe nytt å se. :)

Skrevet

Skuffet over polarekspressen jeg og. Den var skummel og dyster.

Liker best Elf, Home alone filmene, Askepott og blåfjell filmene. Snekker Andersen og julenissen var også koselig.

Anonymkode: f27c2...6bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en sucker for "gamle" julefortellinger. Charles Dickens er et must for meg i Jula, særlig "A christmas carol". 

Skrevet

A Christmas Story (må ikke forveksles med A Chrismtas Carol)

Christmas.jpg

Anonymkode: ceb97...4e7

Skrevet

Muppetenes julefortelling

Reisen til julestjernen, både gammel og ny variant

Nysgjerrige Nils: En apemorsom jul

Anonymkode: 2b62d...6a5

Skrevet

Astrid Lindgrens jul

Gubben, katten og nissemaskinen

Anonymkode: 2b62d...6a5

• Liker 1
Gjest gjest- silje
Skrevet

Ser du har fått mye svar her, men tenkte at the rise of the guardians er verdt å nevne. Er vel kanskje ikke en ren julefilm, men vi ser den til jul hvert år uansett.

Skrevet
2 timer siden, janetteblomst72 skrev:

Den som er syk her er vel deg. 

Anonymkode: 9f16e...d81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...