AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Er det okey å rushe på folk når de skal over veien med å vinke og gi tegn i form av: "fort deg over veien ellers kjører jeg nå"? Er det lov? Anonymkode: de4d5...9fc
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Har du tenkt å kjøre på vedkomne da eller? Hvis det er i et overgang så må jo folk bruke den tiden de trenger, altså de skal jo ikke sette seg ned å ha en piknik der, men de må jo få lov til gå over. Anonymkode: 9a3d6...ca8 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Fører kan miste lappen om de bryter vikeplikt for fotgjengere, men man trenger jo ikke gå på hendene over veien i demonstrasjon heller da. Anonymkode: 543ab...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Det er i hvert fall teit å gjøre det. Man vet jo aldri hva slags fysiske forutsetninger folk har for å bevege seg, og det er uhyre sjeldent at folk henger midt i gata bare fordi. Anonymkode: 94322...432 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er i hvert fall teit å gjøre det. Man vet jo aldri hva slags fysiske forutsetninger folk har for å bevege seg, og det er uhyre sjeldent at folk henger midt i gata bare fordi. Anonymkode: 94322...432 Hva har det med saken å gjøre? Det har ingen relasjon til det jeg spør om. Anonymkode: de4d5...9fc
Maleficenta Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det okey å rushe på folk når de skal over veien med å vinke og gi tegn i form av: "fort deg over veien ellers kjører jeg nå"? Er det lov? Anonymkode: de4d5...9fc Sikker lov men det er nå litt ufint. Hva om det er en gamling med rullator liksom?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fører kan miste lappen om de bryter vikeplikt for fotgjengere, men man trenger jo ikke gå på hendene over veien i demonstrasjon heller da. Anonymkode: 543ab...0d5 Så det jeg forklarte er å bryte vikeplikten? Anonymkode: de4d5...9fc
Arabella Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg tviler sterkt på om noen subber bena etter seg bare for å irritere deg. Jeg har vært en sånn sinke og er ikke verdens raskeste nå, heller. Jeg har hjertesvikt og atrieflimmer og klarer rett og slett ikke å sette opp noe særlig fart. Det hender nemlig at jeg må ned i byen av og til. Det skal ikke så veldig lang avstand til fra parkeringsplassen og over en gate eller to før jeg peser og må lene meg inntil en vegg eller noe for å få igjen pusten.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med saken å gjøre? Det har ingen relasjon til det jeg spør om. Anonymkode: de4d5...9fc Du spurte om det var okey, jeg svarte at det er teit. Anonymkode: 94322...432 5
Maleficenta Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 38 minutter siden, Arabella skrev: Jeg tviler sterkt på om noen subber bena etter seg bare for å irritere deg. Jeg har vært en sånn sinke og er ikke verdens raskeste nå, heller. Jeg har hjertesvikt og atrieflimmer og klarer rett og slett ikke å sette opp noe særlig fart. Det hender nemlig at jeg må ned i byen av og til. Det skal ikke så veldig lang avstand til fra parkeringsplassen og over en gate eller to før jeg peser og må lene meg inntil en vegg eller noe for å få igjen pusten. Er litt verre med unge gutter i 20 åra som bare trasker over da. Er noen av de og. Kan forstå at de er irriterende
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #11 Skrevet 26. oktober 2017 Er du så stressa i trafikken vanligvis så burde du vel starte på kjøreturen litt før? Kommer det stressa bilister (ikke sakker rolig ned og stopper når de ser meg, men bare kjører sakte fremover eller bråstopper) mot et fotgjengerfelt når jeg skal over, så stopper jeg opp og venter til jeg er sikker på at det er trygt. Det går mye fortere om sjåførene bare gjør det de skal og ikke gjør fotgjengeren usikker. Jeg er i hvert fall veldig forsiktig og tålmodig selv om jeg bare går over et fotgjengerfelt. Det burde bilister være også. Anonymkode: 352f9...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #12 Skrevet 26. oktober 2017 Det tar da ikke så lang tid å gå over veien, så jeg syns heller du skal øve deg på å være tålmodig. Jeg går bevisst mye saktere, hvis noen vinker til meg til å gå fortere. Mister ting midt på veien, som tar lang tid å plukke opp. Personlig skjønner jeg ikke at enkelte bilførere risikerer sitt og andres liv for å spare noen sekunder. Anonymkode: ad27d...964
DMS Skrevet 26. oktober 2017 #13 Skrevet 26. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med saken å gjøre? Det har ingen relasjon til det jeg spør om. Anonymkode: de4d5...9fc Det som indirekte vert sagt her er «Nei, det er ikkje ok. Du bør berre anta at folk uansett går så fort som dei kan.» 1
Apis Skrevet 26. oktober 2017 #14 Skrevet 26. oktober 2017 Syntes de aller fleste krysser så fort de kan, det som er litt typisk er noen ungdom før de får lappen, da syntes jeg det kan være antydning til å subbe over fotgjenger overgangen, selv så øker jeg farten, nesten springer samtidig som jeg nikker eller gjør hilsetegn til den bilen som stopper for meg når jeg skal krysse 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #15 Skrevet 26. oktober 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det okey å rushe på folk når de skal over veien med å vinke og gi tegn i form av: "fort deg over veien ellers kjører jeg nå"? Er det lov? Anonymkode: de4d5...9fc Jeg har alltid tenkt at jeg tilpasser meg rytmen til den andre, siden folk flest er idioter uansett. er ikke noe å gjøre med det. Når det sitter en irrasjonell person som begynner å forhandle om mikrosekunder på det nivået, mister jeg respekt. Etterpå sløser personen gjerne bort tid på å stoppe opp i flere sek for å se på mobilen. Ingen substans å finne. Men det er ikke så nøye. Dessuten er det pinlig. Men folk bryr seg ikke. Best å bare lage problemer ut av ingenting. Anonymkode: 4cd5c...631 1
Gjest boblebrist Skrevet 26. oktober 2017 #16 Skrevet 26. oktober 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det okey å rushe på folk når de skal over veien med å vinke og gi tegn i form av: "fort deg over veien ellers kjører jeg nå"? Er det lov? Anonymkode: de4d5...9fc Hadde du gjort det ville jeg sikkert stoppet midt i veien og gitt deg fingeren. Kjør på meg. I dare you. Kan umulig være et stort problem at folk snegler seg over veien. De aller fleste går så fort helsa tillater.
fuglekvitter__ Skrevet 26. oktober 2017 #17 Skrevet 26. oktober 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du spurte om det var okey, jeg svarte at det er teit. Anonymkode: 94322...432 Okey. Jeg svarte til feil sitat. 🙂
fuglekvitter__ Skrevet 26. oktober 2017 #18 Skrevet 26. oktober 2017 15 timer siden, Arabella skrev: Jeg tviler sterkt på om noen subber bena etter seg bare for å irritere deg. Jeg har vært en sånn sinke og er ikke verdens raskeste nå, heller. Jeg har hjertesvikt og atrieflimmer og klarer rett og slett ikke å sette opp noe særlig fart. Det hender nemlig at jeg må ned i byen av og til. Det skal ikke så veldig lang avstand til fra parkeringsplassen og over en gate eller to før jeg peser og må lene meg inntil en vegg eller noe for å få igjen pusten. Hvor får du det i fra? Dette med subbinga av beina bare for å irritere meg? Blir mer redd hvis noen ikke stopper på fotgjengerovergangen enn irritert. Ellers skjønte jeg ikke helt svaret ditt?
fuglekvitter__ Skrevet 26. oktober 2017 #19 Skrevet 26. oktober 2017 15 timer siden, Maleficenta skrev: Sikker lov men det er nå litt ufint. Hva om det er en gamling med rullator liksom? Regler er regler, men da er det kanskje litt verre men en ulykke er ille i seg selv så...
nattsvermer Skrevet 26. oktober 2017 #20 Skrevet 26. oktober 2017 Du kan gjerne prøve deg, men jeg kan garantere deg at da går jeg bare saktere. Dersom bilene tidlig gir tegn til å stoppe og står stille uten noe vinking går jeg derimot ofte litt fortere over for å være grei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå