Gå til innhold

Hvor lenge bør jeg vente etter dates?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge bør jeg vente med å ta neste skritt?

vi har møttes 2 ganger. han har vært bortreist nesten 1 mnd, og kjent hverandre 2 mnd. 

Vi skal møtes igjen snart. Vi har god kjemi, kan prate om mye. Han er flørtete, men ikke for flørtete. Vi snakker ikke sammen hver eneste dag heller, men imellom. Synes det er helt ok. Hvor lenge bør jeg vente med neste steg? 

Er det innafor etter 5 møter å si jeg er intressert i han, eller må jeg vente lengre? 

Hva har dere gjort?

Kvinne.23

Anonymkode: ddc45...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med å telle dates og planlegge slikt på forhånd. Kan du ikke bare la det gå sin gang ved å la det skje naturlig når settingen føles riktig? :) 

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, frukrines skrev:

Jeg skjønner ikke dette med å telle dates og planlegge slikt på forhånd. Kan du ikke bare la det gå sin gang ved å la det skje naturlig når settingen føles riktig? :) 

Jo :) la det skje nartulig? Mener du å bare være sammen og til slutt bare bli sammen? :) 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo :) la det skje nartulig? Mener du å bare være sammen og til slutt bare bli sammen? :) 

Alt til sin tid, tenker jeg. Du vil jo kjenne på det når du føler at det er på tide å ta et neste skritt, enten det er et kyss, uttrykke følelser og ha sex. Det samme vil jo han kjenne på. Etterhvert vil dere ende opp sammen, dersom det føles riktig for dere begge :) 

Skrevet

Helt innafor etter fem dater å ta praten om hva man ser i hverandre og hvilke intensjoner og evn begynnende følelser man har for hverandre. 

Anonymkode: 33683...1bf

Skrevet

Etter min mening burde det aldri være nødvendig å SI at man er interessert. Man viser det gjennom atferd. Handling snakker for seg selv, og ord som ikke støttes av handling er verdiløst.

Jeg vil også påstå at det ikke går an å planlegge forhold. Begge parter vurderer hele tiden om de føler seg fornøyde, og det kan skje når som helst at noen finner ut at "dette går ikke lenger, dette er ikke riktig". At man har datet 5 ganger betyr verken at man passer sammen eller at man ikke gjør det.

Det går heller ikke an å bruke regler på en prosess som er forskjellig hver eneste gang. Ingen datingprosesser, kjæresteforhold eller andre sosiale relasjoner er noen gang like. Noen ganger blir man fort kjent og komfortable, andre ganger tar det lang tid. Det betyr verken at man passer bra eller dårlig sammen.

Anonymkode: 72a20...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...