AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #21 Del Skrevet 25. oktober 2017 Det er grupper på facebook om Low foodmap, og du kan lese deg opp på det selv. Står mye om det på nett. Er app og. Jeg gjorde alt selv, fikk ikke hjelp av noen. Anonymkode: b1748...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 26. oktober 2017 #22 Del Skrevet 26. oktober 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Løk, laktose og gluten pleier å være store syndere. Har du noe av dette i kosten? Anonymkode: f9f35...f6a Nei, dette du sier med gøuten stemmer ikke. Det handler om at tungt fordøyelige karbohydrater og stivelse er fy-fy. At mange produkter med gluteninnhold går innenfor dette er helt tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #23 Del Skrevet 26. oktober 2017 Spør legen din om ibs mestrings kurs. Det holdes på Haukeland sykehus men jeg mener de skal ha startet opp kurs på flere sykehus rundt i landet. Der får man vite masse om ibs , lav fodmap og hvordan man kan leve med ibs. Jeg vil også anbefale deg å melde det inn i «low fodmap-norsk gruppe» på Facebook , der kan man få tips og hjelp av andre til dietten. Men det er absolutt å anbefale å få hjelp av en ernæringsfysiolog for dietten kan virke ganske overveldende helt i starten. Men det er veldig verdt et forsøk, veldig mange blir nesten helt kvitt symptomene! Ellers kan du se på lavfodmap.no og https://lyngstadernaering.no/ ( hun har et 5 dagers gratis nettkurs som kan være veldig god start for å komme igang). Lykke til og håper dietten fungerer for deg! Det er sikkert veldig kjipt å date med en mage som er så utstabil, jeg sverger alltid til imodium om jeg skal noe der jeg helst ikke kan flyge på do hele tiden men om du får smerter å kvalme av de så er det ikke verdt det. Jeg vet ikke annet en at du kanskje kan fortelle faren din at du har en kronisk magetarmsykdom og at noen ganger kan du bli dårlig sånn at du må løpe litt på do. Kanskje legge til at det ikke er smittsomt eller farlig 😅 Anonymkode: 629f9...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #24 Del Skrevet 26. oktober 2017 11 timer siden, WubWub skrev: Hva skal legen gjøre med dette mener du? Jeg hadde IBS selv og legen sa at det var ikke noe å få gjort noe med. Senere besøkte jeg ernæringsfysiolog som hjalp meg sette opp en FODMAP diett, nå har jeg ikke lenger IBS. Jeg har ibs, og lever på FODMAP diett. Jeg er symptomfri ja, men jeg har fortsatt per definisjon irritabel tarm. Det har du også. En schizofren kan være symptomfri med rett medisin. Han er allikevel ikke frisk. Just sayin' Anonymkode: 27b12...415 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå