AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Hei. Min 10 år gamle datter har siden 3 års alder hatt litt ekstra støtte via PPT, og for et par år siden ville barneskolen at hun skulle henvises til BUP, slik at de lettere kunne vite hvordan de kunne hjelpe henne på skolen for å kunne planlegge de timene hun hadde blitt innvilget i støtte. De kom fram til at hun har ADD. Fikk for en uke siden et brev om individuell opplæringsplan, der det står en hel del om hva hun trenger hjelp til og hvordan timene skal fordeles. I dag fikk jeg en telefon fra BUP som fortalte at de hadde fått telefon fra rektor idag, om at skolen ville ha epikrisen også nå, som ble skrevet av psykolog i fjor i forbindelse med undersøkelsene, før hun fikk diagnosen. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor de trenger den? Opplæringsplan er allerede skrevet på bakgrunn av informasjon fra både PPT og BUP, og trodde derfor de hadde det de trengte. Noen som har erfaring fra dette? Anonymkode: 2faf7...671
Fluttershy Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Nei, den kan dem umulig trenge! Skolen trenger kun og forhold seg til råd fra ppt og bup om hvirdan tilrettelegge best mulig på skolen. Helseforløpet ellers har ikke noe og si for dem... 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 5 minutes ago, Fluttershy said: Nei, den kan dem umulig trenge! Skolen trenger kun og forhold seg til råd fra ppt og bup om hvirdan tilrettelegge best mulig på skolen. Helseforløpet ellers har ikke noe og si for dem... Jeg syntes det hørtes rart ut også, men i følge BUP ville de ha den. Ikke alt, men kun den rapporten som ble skrevet av psykologen ifm undersøkelsene via BUP. Anonymkode: 2faf7...671
Fluttershy Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg syntes det hørtes rart ut også, men i følge BUP ville de ha den. Ikke alt, men kun den rapporten som ble skrevet av psykologen ifm undersøkelsene via BUP. Anonymkode: 2faf7...671 Tviler ikke på at dem vil ha den, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hvilken nytte skal dem ha av den? Jeg ville spurt dem jeg, hvorfor de ønsker den, og hva dem trenger som dem ikke har fått fra før! 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 Regner med at de vil ha testresultater? Jeg ville nok heller spurt om bup kunne stilt på et skolemøte for å videreformidle der eller bedt om at de samarbeidet med ppt om dette. Rapporter skrevet for bruk i bup egner seg ikke nødvendigvis for lærere. Anonymkode: 631ca...912 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 Enig i at det høres merkelig ut. De dokumentene er svært private, og skolen trenger ikke de. Skolen er jo allerede i samarbeid med fagpersonell som vet hva problemet er og hvordan det skal gripes an. Anonymkode: 0620d...2f0 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 Det ville jeg ha sagt at dette har null med skolen å gjøre. Da de ikke er faglært for å lese resultatene kan de forholde deg til det som har blitt skrevet fra de som kan dette. Anonymkode: 6cc67...f06 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 Uff, ja jeg ser det nå... Men nå er "skaden" allerede skjedd, da jeg rett og slett ble litt overrumplet av spørsmålet idag, og tenkte hvis det hjelper dem å få dette, vil jeg jo samarbeide. BUP sa at skolen mente de måtte ha dette og jeg tenkte automatisk samarbeid og sa det var ok. Først etter samtalen, begynte jeg å tenke litt mer over dette... Jeg får ta meg en telefon til BUP igjen tenker jeg og høre om de har allerede sendt det, og heller stoppe det inntil videre.. Slik jeg forsto det, kan det være resultatene de ville ha, men jeg hørte bare ordet epikrise angående undersøkelsene hos psykolog. Anonymkode: 2faf7...671 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Er det ikke vanlig at epikrisen er det som blir sendt til fastlegen og foreldrene når barnet blir skrevet ut av BUP? Det er iallefall den eneste epikrisen vi har fått når det gjelder barnet vårt. Anonymkode: 6ceec...638
ViljaH Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 Epikrise er en kort oppsummering som etter behandling sendes til f.eks fastlege. Den skal normalt ikke ha særlige utbroderinger, mer klinisk stilet. Spør rektor hva de får ut av den, som de ikke får av det de har fått. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå