AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg har i løpet av ca 3 år lagt på meg nærmere 25 kg. Før dette var jeg en veldig aktiv jente, men på grunn av en operasjon og dermed full treningstopp etterfulgt av et svangerskap så har kiloene lagt seg både her og der. Jeg var rett og slett uforberedt på hvor fort det gikk når aktiviteten gikk såpass ned, for tidligere var jeg jo vandt med å spise veldig mye på grunn av en ellers aktiv livsstil. Nå har jeg fått klarsignal om at trening kan settes i gang igjen, og jeg har begynt å telle kcal. Jeg ligger per nå på ca 1500-2000 kcal/dagen (måler, veier og logger alt) og trener 3-4 dager i uken. På trening går det mest i styrke fordi det er smertefullt å løpe/jogge eller spinning på grunn av kneet. Jeg prøver dog å varme opp godt og rolig, og vil si at per trening er det minimum 30 min cardio (enten ved løping, jogging, rask gåing, spinning eller roing). Jeg har forsøkt å øke litt, men merker at jeg ikke er helt klar både på grunn av smerter, men også fordi jeg ikke er noe glad i cardiotrening og dermed blir fort demotivert om jeg skal presse meg her. Det er da styrketrening med høy puls som er min favoritt. Jeg har også en fitbit og går meg hver dag til mellom 10000-20000 skritt, gjennomsnittlig kanskje 16000. I følge fitbiten min er jeg ofte opp i 3000-35000 kcal forbrent om dagen. Jeg vet at dette kan være litt misvisende, men SÅ misvisende er det vel ikke? På 1 måned har jeg nå kun gått ned litt over 1 kg. Det er jo bra at det går riktig vei, men jeg merker jo at det er ganske lite i forhold til hvor hardt jeg selv føler jeg jobber for det. Per nå viser jo vekten alt for mye, og jeg trenger å gå ned. Jeg har jo tenkt på om det kanskje er fordi jeg bygger muskler, men jeg vil ikke tro det har SÅ stor effekt i forhold til kcal inn/ut? Som sagt, jeg passer veldig på kostholdet. Har ikke skjeiet ut eller jukset, og alt er logget. Hvorfor går jeg ikke mer ned? Til vanlig ville jeg heller hatt fokus på målebånd og at klærne sitter bedre, men når vekten viser et sånt høyt tall så får jeg litt vondt i kroppen når det går så sakte. Anonymkode: 999ec...63e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Dette er veldig vanlig når du begynner å trene etter lang tid uten regelmessig aktivitet. Det er mange artikler på nettet om dette fenomenet, så du kan jo søke litt. Men det handler først og fremst om at kroppen holder på vann. Du påfører muskelfibrene dine store belastninger ved å trene så mye, og de responderer med vannretensjon. Fortsett med det du gjør, bare vær litt tålmodig og så er jeg sikker på at det vil "løsne" for deg snart. Det er i hvert fall min erfaring Anonymkode: 32e07...b8a 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Da jeg begynte å gå ned i vekt med både mindre kalorier og trening tok det halvannen måned før det "løsnet". Fortsett med det du gjør, det må fungere før eller siden. Anonymkode: ff24c...0a3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Skrevet 26. oktober 2017 Å sitte hele dagen og fråtse i mat er en ting som gjør at noen ikke går ned i vekt. Ofte et logisk svar på det. 🙂 Anonymkode: 223c8...2dd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Skrevet 26. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å sitte hele dagen og fråtse i mat er en ting som gjør at noen ikke går ned i vekt. Ofte et logisk svar på det. 🙂 Anonymkode: 223c8...2dd Men hvis du leser HI så ser du jo at det ikke er saken her Anonymkode: 999ec...63e
Gjest -Willow Skrevet 26. oktober 2017 #6 Skrevet 26. oktober 2017 Måler du deg også? Kan jo hende du ser større forskjell der enn på vekta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå