AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Heisann alle kvinner! Trenge stårt tips og hjelp! Er det noen innpå her som kanskje har opplevd noe av det samme som meg, når eg og min partner har samleie så får eg sviende/brennende smerte inni kjeden, får itilegg en slags støt smerte når han e heilt inni meg og av og til smerte i magen. Han har ikkje noe særlig stor penis heller, får smerte me ein gang sexen starter uansett ka stillinger vi bruker. Får itilegg vondt når han bruker ein finger der nede og. Eg er våt nok og vi bruke glidemiddel om ikke! Eg har vært til ufaldige mangen leger og blitt hendvist til forksjellige gyngekologer! De einaste eg får til svar er at eg må prøva knipeøvelser kvar dag! Kan ikke leva sånn😣😣😣😣 Anonymkode: e5d4f...ed7
bortebra Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Dersom legene og gynekologene sier at du ikke har betennelse og ellers er frisk, høres det ut som det kanskje kan være en mental sperre? Er du avslappa underveis? Har dette alltid vært et problem?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Knipeøvelser har ingenting å si for om man har smerter under sex, faktisk skal du da helst ikke gjøre knipeøvelser, for det gjør en støl og enda mer vondt, og du er trang nok allerede når du får vondt. Er du våt nok??? På innsiden altså ikke bare på utsiden. Har dere sex med eller uten kondom? Med kondom kan det være du er sensitiv for stoffene i kondomen og må bruke allergivennlig kondom, uten kondom kan det være at det rett og slett blir for grovt for deg og at det blir bedre at å bruke en kondom som glatter ut overflaten på penisen hans Anonymkode: ad8a4...6eb 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Ingen råd, men har dessverre samme erfaring. Helsepersonell driter i kvinners sexliv, og sier alltid at "det sitter i hodet". Jeg fikk til slutt en bedøvende krem til å smøre i vagina... Etter å ha brukt flere år og mangfoldige tusen viste det seg at det var en skade som forårsaket smertene. Knipeøvelser kan som sagt gjøre slike smerter verre. Anonymkode: d567b...912 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Knipeøvelser har ingenting å si for om man har smerter under sex, faktisk skal du da helst ikke gjøre knipeøvelser, for det gjør en støl og enda mer vondt, og du er trang nok allerede når du får vondt. Er du våt nok??? På innsiden altså ikke bare på utsiden. Har dere sex med eller uten kondom? Med kondom kan det være du er sensitiv for stoffene i kondomen og må bruke allergivennlig kondom, uten kondom kan det være at det rett og slett blir for grovt for deg og at det blir bedre at å bruke en kondom som glatter ut overflaten på penisen hans Anonymkode: ad8a4...6eb Dette er da omtrent like lurt som å anbefale personer med ryggvondt å ikke trene ryggmusklaturen. Muskler er positivt og ikke årsak til smerter. Psykiske eller fysiske grunner til at en under samleie bruker muskler en ikke der og da burde brukt er en årsak. Men da behandler man altså årsaken, en svekker ikke muskulatur. Bekkenbunnsøvelser er en del av arbeidet med å bli kvitt vestibulitt og vaginisme av en (god) grunn. Og desse to, Ts, må du Google og ta med til legen. Anonymkode: 45162...09b 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Knipeøvelser har ingenting å si for om man har smerter under sex, faktisk skal du da helst ikke gjøre knipeøvelser, for det gjør en støl og enda mer vondt, og du er trang nok allerede når du får vondt. Er du våt nok??? På innsiden altså ikke bare på utsiden. Har dere sex med eller uten kondom? Med kondom kan det være du er sensitiv for stoffene i kondomen og må bruke allergivennlig kondom, uten kondom kan det være at det rett og slett blir for grovt for deg og at det blir bedre at å bruke en kondom som glatter ut overflaten på penisen hans Anonymkode: ad8a4...6eb Ja eg e våt nok og har sex uten kondom kvar gong! 😣 Anonymkode: e5d4f...ed7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 16 minutter siden, bortebra skrev: Dersom legene og gynekologene sier at du ikke har betennelse og ellers er frisk, høres det ut som det kanskje kan være en mental sperre? Er du avslappa underveis? Har dette alltid vært et problem? Eg føle meg avslappa og alt da der under samleie ilag med han, har alltid hatt smerte under samleie. Anonymkode: e5d4f...ed7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen råd, men har dessverre samme erfaring. Helsepersonell driter i kvinners sexliv, og sier alltid at "det sitter i hodet". Jeg fikk til slutt en bedøvende krem til å smøre i vagina... Etter å ha brukt flere år og mangfoldige tusen viste det seg at det var en skade som forårsaket smertene. Knipeøvelser kan som sagt gjøre slike smerter verre. Anonymkode: d567b...912 Hvordan fant dei ut at du hadde en skade ? Anonymkode: e5d4f...ed7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg sier ikke dette for å skremme deg! Men jeg så en dokumentar for en del år siden som handlet om amerikanske kvinner som hadde store smerter ved samleie som endte opp med at de forsøkte alt fra bedøvelseskrem til operasjon.Wikipedia Link / Alternativt Har du vibrator? Oppstår smerter når du bruker den? Anonymkode: d54b5...32f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier ikke dette for å skremme deg! Men jeg så en dokumentar for en del år siden som handlet om amerikanske kvinner som hadde store smerter ved samleie som endte opp med at de forsøkte alt fra bedøvelseskrem til operasjon.Wikipedia Link / Alternativt Har du vibrator? Oppstår smerter når du bruker den? Anonymkode: d54b5...32f Har fått ein bedøvelsekrem som eg bruker i åpningen av kjeden pga eg ofte på rift under samleie, men den har aldri hjelpt! Men ja har prøvd å brukt vibrator elle vanlig dildo og får smerte då og😣 Anonymkode: e5d4f...ed7
saltyliquorice Skrevet 25. oktober 2017 #11 Skrevet 25. oktober 2017 Vestibulitt/vaginisme? Google det! 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 Høres ut som Vestibulitt og/eller vaginisme. Les og lær. Oppsøk hjelp. Anbefaler omstridt gyn på Majorstua. Har selv slitt med dette i perioder ca 20 år. Anonymkode: b95b3...453
Sphynx Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 Føler så utrolig med deg. Jeg hadde mye smerter under samleie i noen år. Sex for meg gikk fint, til en dag hvor alt gjorde vondt. Følte meg så liten og trang, klarte ikke bruke tamponger en gang. Hadde vondt i 3-4 år. Jeg vet ikke om dette er veldig tilfeldig, men ting ble ikke bedre for meg før jeg sluttet på prevensjon med hormoner. Har aldri blitt tatt seriøst av en lege. Har vært hos flere. Den ene legen min bare sa jeg hadde vaginisme uten å ha undersøkt meg eller sett igjennom tidligere papirer. Alle trodde jeg hadde uvi eller sopp og jeg har aldri hatt hverken eller. Ble også alltid fortalt at jeg måtte bruke glidemiddel eller faktisk være kåt. Som om jeg var dum. Men som sakt, så løste det seg for meg når jeg slutta med prevensjon. Etter det kunne jeg gradvis bruke dildoer som ble større og større. Ting ble bedre. Håper du ikke gir opp, for det gjorde jeg en stund.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 54 minutter siden, Maju Mjau skrev: Føler så utrolig med deg. Jeg hadde mye smerter under samleie i noen år. Sex for meg gikk fint, til en dag hvor alt gjorde vondt. Følte meg så liten og trang, klarte ikke bruke tamponger en gang. Hadde vondt i 3-4 år. Jeg vet ikke om dette er veldig tilfeldig, men ting ble ikke bedre for meg før jeg sluttet på prevensjon med hormoner. Har aldri blitt tatt seriøst av en lege. Har vært hos flere. Den ene legen min bare sa jeg hadde vaginisme uten å ha undersøkt meg eller sett igjennom tidligere papirer. Alle trodde jeg hadde uvi eller sopp og jeg har aldri hatt hverken eller. Ble også alltid fortalt at jeg måtte bruke glidemiddel eller faktisk være kåt. Som om jeg var dum. Men som sakt, så løste det seg for meg når jeg slutta med prevensjon. Etter det kunne jeg gradvis bruke dildoer som ble større og større. Ting ble bedre. Håper du ikke gir opp, for det gjorde jeg en stund. Tusentakk, veldig glad eg ikkje e åleina om nåke sånt som detta! Har ødelagt veldig mykje.. Eg går på pstav, tok den utav første gangen pga at eg leste at da kunne vær årsaken til smertene.. mene savna sånn pstav sio eg mista mensen, men så fortalte legen at smertene hadde ingenting med pstav og gjer, så då tok eg ny igjen nåken mnd ette eg fjerna den! Anonymkode: e5d4f...ed7
Sphynx Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusentakk, veldig glad eg ikkje e åleina om nåke sånt som detta! Har ødelagt veldig mykje.. Eg går på pstav, tok den utav første gangen pga at eg leste at da kunne vær årsaken til smertene.. mene savna sånn pstav sio eg mista mensen, men så fortalte legen at smertene hadde ingenting med pstav og gjer, så då tok eg ny igjen nåken mnd ette eg fjerna den! Anonymkode: e5d4f...ed7 Jeg ble også fortalt at det ikke var noen sammenheng, men er ganske overbevist nå. Jeg fikk satt inn en kobberspiral nå (noe jeg aldri trodde var mulig når jeg hadde så vondt før) og føler meg normal. Jeg har mensen og jeg blør kraftigere og har mer vondt nå, men det er så verdt det. Jeg tror de hormonene og dritten vi får i oss i prevensjonsmidlene er totalt unødvendige og at det ikke er rart at det er side-effekter. Men så vil jeg også understreka at jeg ikke kan garantere dette og at det kan ha vært tilfeldig. Føler likevel at jeg vil fortelle deg dette om du er desperat nok til å prøve alt når leger ikke er til hjelp 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 3 minutter siden, Maju Mjau skrev: Jeg ble også fortalt at det ikke var noen sammenheng, men er ganske overbevist nå. Jeg fikk satt inn en kobberspiral nå (noe jeg aldri trodde var mulig når jeg hadde så vondt før) og føler meg normal. Jeg har mensen og jeg blør kraftigere og har mer vondt nå, men det er så verdt det. Jeg tror de hormonene og dritten vi får i oss i prevensjonsmidlene er totalt unødvendige og at det ikke er rart at det er side-effekter. Men så vil jeg også understreka at jeg ikke kan garantere dette og at det kan ha vært tilfeldig. Føler likevel at jeg vil fortelle deg dette om du er desperat nok til å prøve alt når leger ikke er til hjelp Ja har lest meg blå gjennom alt som finst av smerte under samleie og lest at prevensjon kan foråsake da, så eg komme nok til å prøva ut å fjerna alt av sånt! Veit du sånn ca kor lang tid det tok fra du slutta me prevensjon til da ikkje gjorde vondt lengre?:) Anonymkode: e5d4f...ed7
Sphynx Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja har lest meg blå gjennom alt som finst av smerte under samleie og lest at prevensjon kan foråsake da, så eg komme nok til å prøva ut å fjerna alt av sånt! Veit du sånn ca kor lang tid det tok fra du slutta me prevensjon til da ikkje gjorde vondt lengre?:) Anonymkode: e5d4f...ed7 For min del tok det ca 1 måned før jeg kjøpte en liten og myk dildo som jeg øvde med. Satt meg skikkelig inn i stemninga og gjorde dette regelmessig. Gikk overraskende fort etterpå. For min del var det ikke greit å være uten prevensjon, så hormonfri kobberspiral ble løsningen etterpå. Uansett hva du gjør, så må du ikke la det sitte mellom øra. Mentaliteten gjør at du kniper nedentil og det gjør vondt. Mitt beste tips er å bruke leketøy regelmessig. Om du har mulighet til å gå innom en sexbutikk å få hjelp, gjør det. Du skal se etter myke leketøy gjerne i TPE eller TPR materiale. (Jeg jobber selv i sexbutikk haha, derfor jeg blir litt detaljert her). Og gjerne ha flere i forksjellige størrelser. Går du for et leketøy som er for hardt hjelper det som regel ikke fordi det kan være vondt. Husk vannbasert glid Jeg måtte rett og slett ha litt alene tid og komme meg igang på egenhånd før det ble normalt med en partner. I en stund etterpå var dildoer i forskjellige størrelser med på forspillet. Jeg starta med en liten og avslutta med en som var litt større enn mannens penis. Man kan jo ikke gro igjen der nede, men jeg er litt redd for å bli for stram igjen, så jeg bruker ofte dildo alene også, bare for å ''holde det vedlike''. Bruker også klitorisvibrator for å slappe mest mulig av i skjedemusklaturen også. Har også hatt en 'glidemiddelspøyte' som du kan sette glidemiddel inn i, føre opp i skjeden og sprøyte inn. Følte ikke alltid at det hjalp med glid i åpningen, men følte jeg trengte mere inni også. Sorry, ble litt langt nå, men bare spørr om det er noe annet
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 17 minutter siden, Maju Mjau skrev: For min del tok det ca 1 måned før jeg kjøpte en liten og myk dildo som jeg øvde med. Satt meg skikkelig inn i stemninga og gjorde dette regelmessig. Gikk overraskende fort etterpå. For min del var det ikke greit å være uten prevensjon, så hormonfri kobberspiral ble løsningen etterpå. Uansett hva du gjør, så må du ikke la det sitte mellom øra. Mentaliteten gjør at du kniper nedentil og det gjør vondt. Mitt beste tips er å bruke leketøy regelmessig. Om du har mulighet til å gå innom en sexbutikk å få hjelp, gjør det. Du skal se etter myke leketøy gjerne i TPE eller TPR materiale. (Jeg jobber selv i sexbutikk haha, derfor jeg blir litt detaljert her). Og gjerne ha flere i forksjellige størrelser. Går du for et leketøy som er for hardt hjelper det som regel ikke fordi det kan være vondt. Husk vannbasert glid Jeg måtte rett og slett ha litt alene tid og komme meg igang på egenhånd før det ble normalt med en partner. I en stund etterpå var dildoer i forskjellige størrelser med på forspillet. Jeg starta med en liten og avslutta med en som var litt større enn mannens penis. Man kan jo ikke gro igjen der nede, men jeg er litt redd for å bli for stram igjen, så jeg bruker ofte dildo alene også, bare for å ''holde det vedlike''. Bruker også klitorisvibrator for å slappe mest mulig av i skjedemusklaturen også. Har også hatt en 'glidemiddelspøyte' som du kan sette glidemiddel inn i, føre opp i skjeden og sprøyte inn. Følte ikke alltid at det hjalp med glid i åpningen, men følte jeg trengte mere inni også. Sorry, ble litt langt nå, men bare spørr om det er noe annet Tusen hjerteligtakk for råd og tips! Sette veldig stor pris på da! Eg får prøva ut detta her, og sjå om da hjelper! E værdt å prøva! Har som sagt prøvd alt anna som er å prøva trur eg😣 Anonymkode: e5d4f...ed7
Sphynx Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen hjerteligtakk for råd og tips! Sette veldig stor pris på da! Eg får prøva ut detta her, og sjå om da hjelper! E værdt å prøva! Har som sagt prøvd alt anna som er å prøva trur eg😣 Anonymkode: e5d4f...ed7 Sex er så viktig, man kan ikke ha det sånn. Masse lykke til <3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 Ps. ikke bruk krem mot sopp......det gjør det bare verre Anonymkode: b95b3...453 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå