Solrun Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Hei. Min gutt på 20 mnd. har hatt litt skjevt bakhode, men det virker ut som det er selve kraniet som har en kul på venstre side. Den er litt stor, så kjenner det tydelig. Det er altså hodeskallen som er ujevn, men bare i et begrenset område nedpå bakhodet. Noen flere som har det sånn?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Min skalle som voksen er også ujevn med en "kul" på området nedpå bakhodet. Anonymkode: 4f248...91a
Solrun Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2017 Takk for svar! Det er selve hodeskallen som liksom stikker mer ut på den ene siden hans, men ser det jo ikke nå, da han har fått mer hår, men kjenner den bare. Helsestasjonen har ikke kommentert det, så vil jo tro at det ikke er unormalt, men "fint" å høre om at det er slik hos andre også.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Hadde han kanskje en favorittside han pleide å ligge til når han var mindre? Det hadde min. Og vi ble oppfordret av helsesøster og fysioterapaut til å motivere å snu seg mer til den andre siden og tvinge til å nærmest tvinge han til å ligge til den andre siden for at hodet ikke skulle bli skjevt. Anonymkode: 512b1...46e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 Når barnet er baby (før det kan snu seg selv) er det veldig viktig å legge det på siden. Bytte på venstre og høyre side annenhver gang. Babyens hode er som en leireklump som formes etter hvordan barnet ligger. Ligger barnet f.eks alltid på ryggen, vil det få et helt flatt bakhode og hodeformen vil bli helt rund. Anonymkode: 2145c...f70
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 Det er ganske så normalt. Min ene hadde det også sånn. Han hadde en favoritt side. I tillegg til låsninger i nakken så ble det vanskelig å få han til å ligge på den andre siden. Det rettet seg opp etterhvert, når låsningene ble behandlet og vi fikk han til å ligge på begge sider. Rart at ikke helsestasjonen har sagt noe. Når han snart er 2 år så blir det snart permanent. Anonymkode: 98e2f...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå