Siam Skrevet 24. januar 2005 #1 Skrevet 24. januar 2005 Fordi datteren vår ikke gjorde leksene sine, kom det en sosialarbeider og tok henne. :o Er det noen måte å få henne tilbake på? Ex-kona til mannen i huset går igjen i huset også. Hun har blitt spøkelse, og driver og plager de som bor der. Er det noen måte å bli kvitt henne?
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #2 Skrevet 24. januar 2005 Barn som er tatt av barnevernet er ikke så lett å få tilbake, men det er mulig. Du får ikke adoptere brn, iden di har vist deg som en dårlig forelder. Men: Du kan la en voksen nabo adoptere et barn, i den aldersgruppen barnet du mistet er (og i ditt tilfelle er det "barn") og da skal de ifølge det jg har lest adoptere nettopp denne ungen, som står "først i køa". Så lar du denne voksne flytte inn hos familien din (bli gode nok venner så går det greit) og tar med seg ungen. Deretter kan den voksne flytte ut (eller bli boende om du vil) uten å ta med seg barnet, og da... har du barnet tilbake. En enklere løsning ville vært å ikke lagre, gå ut av spillet, gå inn i spillet igjen, og få ungen til å GJØRE leksene, slik at karakterene ble bedre, og vips, barnevernet kommer ikke. Men det er vel for sent nå. Spøkelser blir du kvitt ved å selge urnen/gravsteinen tror jeg.
Arkana Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 Du får jo en del advarsler om at barnet har så dårlige karakterer at det står i fare for å bli tatt av barnevernet, så det burde du ha sett. Men, nå har skaden skjedd. Det går ikke an å få tilbake barn som er tatt av barnevernet, ikke på den måten gjest beskriver heller.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #4 Skrevet 24. januar 2005 Jeg har ikke prøvd selv den måten, så jeg VET ikke om det går, men det er beskrevet slik av mange på diverse sims-forum, så jeg antok det det skulle være mulig. Men, altså, siden jeg ikke har mistet barn til bernevernet har jeg heller ikke forsøkt å få dem tilbake (eneste gangen jeg "mista" lagra jeg ikke og redda den greit altså) Det lønner seg å gjøre leksne ja. Min "svigerinne" mistet også en datter på den måten. Hun hadde ikke tenkt på leksene. Ja, man burde legge merke til advaslene, men ikke alle som spiller har spilt like lenge, og noen er ferske (min svigerinne er 12 år og prøvde seg på en familie som hadde barn før hun hadde helt taket på spillet enda, så hun la altså ikke merke til at ungen ville bli borte før den ble hentet) Slikt skjer av og til.
Arkana Skrevet 24. januar 2005 #5 Skrevet 24. januar 2005 Ja, det er ikke så lett å følge med alltid heller. Jeg har alltid store familier, med 5-6 barn. Ikke så lett å få alle til å huske å gjøre leksene, og samtidig være mette, rene og i godt humør. Det hender at leksene bare forsvinner, at ungene ikke tar dem med inn i huset. Men det virker heldigvis ikke som om det går ut over karakterene på skolen. Jeg har vel mistet 2-3 barn til barnevernet, en av dem aner jeg ikke hvorfor, det var babyer som bare ble tatt. Den tredje ville jeg bli kvitt med vilje, så jeg holdt henne hjemme fra skolen noen dager. Det rare var at da barnevernet kom tok de ikke bare henne, men hennes yngre bror også, selv om han hadde det helt bra. Jeg har prøvd å adoptere etterpå, men de fikk ikke den babyen som sist ble hentet. En gang tok barnevakten et av barna med seg i bilen og kjørte av gårde, hun ble borte over tre døgn og jeg trodde ungen var borte for alltid så de fikk et nytt. Og så plutselig kom den tilbake igjen. Veldig merkelig.
Siam Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2005 Jeg fikk en advarsel, og prøvd å få henne til å gjøre lekser. Men hun gadd ikke for hun hadde det ikke noe moro. Dagen etter kom barnevernet. Da hadde hun gjort 75% av leksene sine. Duste-barnevernet!! :evil:
Arkana Skrevet 24. januar 2005 #7 Skrevet 24. januar 2005 De er alltid så slitne når de kommer hjem fra skolen. Jeg må alltid bruke de første timene til å sette dem foran TV'en og bli glade før de kan gjøre leksene, og så skal de gjerne spise også, så det er tungt å få dem til å gjøre alle leksene hver dag. Og enda verre er det om tenåringene skal ha en jobb i tillegg. Hvis ungene går på privatskole blir de mye mindre slitne av en skoledag, men jeg har sluttet å gidde å invitere rektoren. Det er ikke noe problem å få ham til å si ja, men jeg gidder bare ikke for det er så få fordeler.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #8 Skrevet 24. januar 2005 De gjør ikke lekser dersom de ikke har det nok morro nei. De må ha gjort minst halvparten av leksene før de går på skolen, i godt humør, for at karakteren skal gå oppover. Om de har gjort mindre, så går den nedover. Og under et visst nivå, vips, så kommr barnevernet ja. Jeg har styrt framilier med 5-6 unger en del ganger, og det er en utfordring ja, å passe på alle. Men det går jo stortsett fint da. Jeg har jo altås aldri adoprtert unger jeg (vel, den familien jg spiller nå venter på at en adoptivunge skal bli levert, men jeg måtte avslutte før den kom da, blir spennende å se hvordan det er, jeg trodde jeg skulle velge aldersgruppe? Men det får vi se) så jeg vet ikke personlig dette med å få adoprtere hentede unger, jeg har altså bare lest flere mennesker som har skrevet at de har gjort det sånn, men det er mulig at et menneske har sagt det, uten at det stemte, og at alle de andre bare har gjentatt det ulike plasser på nett, nettet er velegnt til ryktespredning, sånnsett gjør jeg vel det selv når jeg sier jeg tror det kan gjøres sånn, uten å ha sjekka. (jeg har bare ikke lyst til å mist en unge, derfor har jeg ikke sjekka...)
Gjest Seleena Skrevet 24. januar 2005 #9 Skrevet 24. januar 2005 Går det ann å få lasta ned dette gratis?
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #10 Skrevet 24. januar 2005 Mine går på privatskole nesten alle sammen. Det er jo lett å få dem inn, og da har de litt fordeler (jobbmessig, samt det at leksene ikke er så krevende, og de er mindre sur når de kommer hjem) Mer enn nok fordeler for at jeg skal gidde 2-3 timer med rektorbesøk i alle fall. Dessuten vil gjerne foreldra at barna skal komme inn på privstskole, så da får de bedret aspirasjonsnivå også
Arkana Skrevet 24. januar 2005 #11 Skrevet 24. januar 2005 Du får velge aldersgruppe, men ikke før adopsjonsbyrået har kommet med babyen. Du får velge om det er en baby, et spedbarn eller et barn. Velger du en baby får du selv bestemme navnet på den, velger di en av de andre har barnet allerede fått et navn (som oftest ganske stygge navn også, etter min mening). Når du adopterer barn kan de ha en hvilken som helst slags hudfarge og personlighet, i motsetning til egenproduserte barn som ligner foreldrene.
Xiomy Skrevet 24. januar 2005 #12 Skrevet 24. januar 2005 Ikke for å spore av tråden, men hva er dette for noe ?
Arkana Skrevet 24. januar 2005 #13 Skrevet 24. januar 2005 Ikke for å spore av tråden' date=' men hva er dette for noe ?[/quote'] Sims 2 er et PC-spill. http://thesims2.ea.com/
liv Skrevet 24. januar 2005 #14 Skrevet 24. januar 2005 Sims? du kan sikkert klare det på et vis men det er veldig stort.. 4 cd'er!
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #16 Skrevet 24. januar 2005 Det er ikke lov å laste det ned, og å diskutere det her inne blir da brudd på reglene for forumet. Jeg har kjøpt det i alle fall, og ja, det er 4 cd'er, eller en dvd. Og vel verd pengene. forøvrig skal nok mine simmer adoptere en baby, så får jeg velge navnet selv. Dette er min "ekperimentelle familie" i snålfoss, der jeg forsøker å få mannen til å bli bortført (har fått en alienbaby før, tilfeldig, nå jar jeg lyst å gjøre det i denne familien, fordi jeg altså vil få "alle mulige typer barn" i den. De har allerede en egenfødt sønn, og skal altså adoptere en baby, og vil gjerne ha en alien-unge, og skal ha flere egne også, jeg rett og slett vil ha masse forskjellige unger der. Bare sånn fordi jeg fikk lyst Og lyst til å prøve å adoptere, bare for å ha gjort det også Kan jeg teoretisk få adoptere en alien-baby? Det er jo en del aliens i snålfoss...
Gjest Hel Skrevet 24. januar 2005 #17 Skrevet 24. januar 2005 Fordi datteren vår ikke gjorde leksene sine, kom det en sosialarbeider og tok henne. :o Er det noen måte å få henne tilbake på? Ex-kona til mannen i huset går igjen i huset også. Hun har blitt spøkelse, og driver og plager de som bor der. Er det noen måte å bli kvitt henne? Har ikke testet ut dette selv (ingen av sim barna mine har blitt tatt bort) men har lest at hvis du venter 14 simdager så kan du adoptere igjen (det er jo en liten sjanse for at du får den igjen da). Hvis du vil bli kvitt spøkelser må du slette gravstøtten (eller urnen). Hvis du vil beholde den kan du prøve å sørge over ex-kona (har hørt det får de til å stoppe).
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #18 Skrevet 24. januar 2005 Du får jo en del advarsler om at barnet har så dårlige karakterer at det står i fare for å bli tatt av barnevernet' date= så det burde du ha sett. Men, nå har skaden skjedd. Det går ikke an å få tilbake barn som er tatt av barnevernet, ikke på den måten gjest beskriver heller. Man får ikke barnevernet på nakken pga barnet har dårlige karakterer.Det kan være mange grunner til det. At barnevernet kommer pga datter ikke har gort leksen sin er noe forbannet sprøyt. Det må i så fall være en sensasjon. Gå til advokat. Du vil jo få kjempeerstetning. Dette en spøk. du som mor vet hvorfor barnevernet kom... Du har aldri hatt kontakt med de før? greit med en spøk, men synes du går vel langt nå...
Dru Skrevet 24. januar 2005 #19 Skrevet 24. januar 2005 Man får ikke barnevernet på nakken pga barnet har dårlige karakterer.Det kan være mange grunner til det. At barnevernet kommer pga datter ikke har gort leksen sin er noe forbannet sprøyt. Det må i så fall være en sensasjon. Gå til advokat. Du vil jo få kjempeerstetning. Dette en spøk. du som mor vet hvorfor barnevernet kom... Du har aldri hatt kontakt med de før? greit med en spøk, men synes du går vel langt nå... Og det er et dataspill som diskuteres her, ikke det virkelige liv...
Gjest Simgjesten Skrevet 24. januar 2005 #20 Skrevet 24. januar 2005 En familie som jeg spillte på er det 2 voksne, 2 tenåringer og 2 barn. Saken er at barna kom fra skolen kl.13 samtidig som tenåringene kommer, barna skal være på skolen til kl.15. Det var merkelige greier og karakterene gikk ikke opp eller ned, men ble statbilt på C. Barna ble til tenåringer og da fikk dem lekser og karakteren ble bedre. Så ingeting til sosialarbeideren eller melding om at barna kan bli hentet hvis dem ikke gjorde lekser. Har sett at barna7tenåringer som gjør det skarpt på skolen og i platinahumør så har dem ingen lekser med seg hjem. Jeg må saumfare huset/tomten hvor leksene er blitt slengt ved å bruke kjøpemodus og se fra ovenfra for å se om det er lekser eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå