Gå til innhold

Mugg lukt fra røret i vasken på badet.Hva er grunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pusset oppbadet i mars mnd.Alt ble revet og det er nye rør ned til krypkjelleren.I krypkjelleren er det gamle rør. Nå har det begynt å lukte mugg av vasken.Hva kan være grunnen til at det lukter mugg når alt er nytt.Under huset er det gamle rør.Lukten har kommet i det siste.

Anonymkode: f0ae2...980

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikkert bare hår og lignende i vasken/avløpet. 

Rens vannlåsen, skyll med varmt vann. 

Bruk avløpsåpner om dette ikke hjelper.

Anonymkode: 8e7c2...39a

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pusset oppbadet i mars mnd.Alt ble revet og det er nye rør ned til krypkjelleren.I krypkjelleren er det gamle rør. Nå har det begynt å lukte mugg av vasken.Hva kan være grunnen til at det lukter mugg når alt er nytt.Under huset er det gamle rør.Lukten har kommet i det siste.

Er det noe galt med vannlåsen under vasken?
Har du skap under vasken? Er det evt lekkasje fra rørene og inni skapet under vasken?

Anonymkode: c916b...957

Skrevet

Er halvt år uten vedlikehold kan være nok til at det begynner å lukte. 

Anonymkode: 8e7c2...39a

Skrevet

Såperester og alt du spyler ned i vasken blir liggende igjen i rester som råtner. Rens sluken under vasken og bruk klorin i vaken en gang hver 14. - 30. Dag. 

Anonymkode: a63e2...33d

Skrevet

Er dette en IKEA-vaskeservant med IKEA-rør koblet til? IKEA-rørene frarådes å bruke grunnet lekkasjer...

Anonymkode: c916b...957

Skrevet

Ja det er Ikea vask med ikea rør.Ser ikke ut som det er noe synlig lekasje.

Skrevet

Takk for tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...