Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 5-6 uker siden eller mer så kom jeg over en utlyst stilling jeg ble veldig nysgjerrig på. Den hadde frist for over 3 uker siden. Kort tid etter jeg kom over stillingen, ringte jeg kontaktpersonen og forhørte meg litt om hvilken utdanning de ønsket seg til stillingen (stod ikke noe konkret i utlysningen, bare noe ala relevant høyere utdanning). Vi hadde en hyggelig samtale og kontaktpersonen anbefalte meg å søke stillingen når jeg fortalte hvilken utdanning og erfaringer jeg hadde. For over 1 uke siden ringte jeg for å spørre om når kandidatene som er videre med i prosessen kan forventes å tilkalles til intervju, og noen andre praktiske spørsmål. Kontaktpersonen kjente meg igjen, og vi hadde en ny hyggelig samtale hvor han nevnte at jeg var mest sannsynlig videre med i prosessen, men de hadde ikke hatt tid nok til å gå grundig gjennom alle søknadene enda. 

Nå har det gått som sagt over 1 uke, og antall søkere var under 15. Jeg ønsker ikke å ringe igjen siden jeg føler at jeg har "brukt opp" kvota mi når det kommer til masing :P Har også ingenting annet jeg lurer på, utenom jeg burde anse meg selv om ikke videre med i prosessen. Burde jeg legge ballen død, eventuelt vente videre eller eventuelt sende en mail om 1 ukes tid? 

Forhørte meg med noen venner, og noen sa at visse firmaer kunne bruke opp til mange uker eller noen måneder på å kalle folk inn til intervju hvis de ikke hadde noe hast med å få tilsatt stillingen.. 

Tips eller erfaringer? 

Anonymkode: 63653...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er den heldige vinner av å sitte på andre siden av bordet, og det kan ta flere uker før kandidatene hører noe etter sendt søknad. En av grunnene er ganske enkelt kapasitet. Eller kanskje at en av intervjuerne er på ferie? Eller kanskje et viktig prosjekt skal avsluttes først?

Anonymkode: d99d5...ff2

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger synes jeg jobbsøkere er så utålmodige og fullstendig undervurderer hvor mye administrativt arbeid tilsettinger faktisk innebærer. 

Det er litt som elever på skolen som ikke kan skjønne at læreren ikke har rettet akkurat deres oppgave over natten, selv om det var foreldremøte den kvelden og en av barna til læreren hadde omgangssyke og den andre skulle på fotballtrening og måtte kjøres. 

Anonymkode: e55df...416

• Liker 2
Skrevet

Har du allerede ring for å "mase" en gang, så bør du la være å ringe en gang til. Det er ikke unormalt at det kan ta ukesvis om det er en jobb med masse søkere. 

Anonymkode: 671f2...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...