Gå til innhold

Dra på tur alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du gjort hvis sønnen din på 17 ønsket å dra på klassetur uten voksne (bare gutter) til Amsterdam, Polen eller København? De som går i klassen hans er 17 år eller eldre. Jeg har overhode ikke lyst til å si ja. Amsterdam høres mistenkelig ut, eller?

Han går på skole litt unna der vi bor, så jeg kjenner ingen av de andre foreldrene. Han sier at ALLE får lov.  Hva hadde dere gjort/sagt?

Anonymkode: a4843...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok ikke sagt ja til amsterdam og polen, men københavn er det vel ikke mye skummelt i. Når det er sagt må han vel ha skriv fra dere, med tanke på at han er under 18? Var ihvertfall slik da jeg var på den alderen

Skrevet

Han bor alene? Da ser jeg egentlig ingen grunn til å nekte ham jeg...

Skrevet
16 minutter siden, Fluttershy skrev:

Han bor alene? Da ser jeg egentlig ingen grunn til å nekte ham jeg...

Nei, han bor ikke alene. Har aldri vært på tur alene, men er stort sett fornuftig. Hvordan de andre i klassen hans er, det vet jeg ikke..

TS

Anonymkode: a4843...f36

Skrevet

Hadde ikke nektet han. Jeg dro selv ut i verden i 16 årsalderen, og da bodde jeg i utlandet. Helt alene. Lærte mye, vokste mye. Gjorde mye dumt, ja, men man lærer av sine feil. Og det var en fantastisk tid! Er så glad for det nå når jeg sitter alene med barn, full jobb, hunder og katter, og aldri får den tiden tilbake;) og uansett- drar han ikke nå, så gjør han om ett år. 

Anonymkode: f5e80...a0b

Skrevet

Hadde nok sagt ja til en 17 åring 😊

Skrevet

Hvis det er en klassetur så er det vel med lærere og evt andre voksne? Da hadde jeg ikke hatt noe i mot det. Men hvis det er en guttetur med kompiser fra klassen, så begrenser vel det seg kanskje litt mtp aldersgrenser og sånt eller?

Anonymkode: 12c15...18b

Skrevet

Ser ikke problemet, og Amsterdam er mer enn coffee shops. Vil de røykr hasj får de lett tak i det i Norge også, man reiser ikke til Amsterdam for det.

Anonymkode: b4dd6...9b6

Skrevet

Dette er noe vi har vært borti med begge mine stesønner, da de begge er født seint på året. Dvs at andre kompiser har vært 18 i nesten et år når de blir det.

Vi har tatt en prat med dem i forkant, snakket om at ting som virker små der og da kan få store konsekvenser. At det selvfølgelig er lov til å gjøre feil når man er ung, men at det kommer litt an på hva slags feil man gjør med tanke på hvilke konsekvenser det får. I tillegg har de visst at vi (og mor) selvfølgelig hjelper dersom det skulle dukke opp noe, selv om de er i et annet land.

Kan ikke si annet enn at dette har gått veldig fint.... Jeg tenker som så at det du ikke har videreformidlet når de er 17, det er nesten for sent....

Selv hun på 17 har vært på tur i forbindelse med idretten hun driver med da hun var 15-16.... Det var riktignok noen få voksne med, men de var overhodet ikke under oppsyn eller detaljstyrt døgnet rundt.... Hun har vokst enormt på det!

Det er du som kjenner din sønn. Har han overhodet ikke vært typen til å gjøre "dumme" ting, synes jeg dere skal vurdere å la ham reise. Det er ikke lenge til han gjør det uansett...

• Liker 1
Skrevet

17 år? Nei. Jeg er juridisk ansvarlig frem til 18 år. Etter 18 kan jeg ikke nekte, men hadde ikke likt det.

Anonymkode: afcad...c4e

Skrevet

Kjære TS, ikke send sønnen din alene på tur til Amsterdam. Det er kun en grunn til at ungdom reiser dit og det er fri hasj! I København har de vl noe tilsvarende med Kristiania. Polen vet jeg ikke.

Anonymkode: 0088f...7df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...