AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg har slanket meg over lengre tid og plutselig fikk kroppen panikk og jeg kastet innpå så mye mat som mulig i nesten en uke. Aner ikke hvordan det går ant å være så dum. Resultatet er at jeg har lagt på meg fem kg og merker at jeg har blitt mye større rundt låra og magen. Jeg har helt panikk for å ikke komme tilbake dit jeg var nå og det er det eneste jeg vil. Er det noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: f5471...903
Pringle Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Det er jo det som vanligvis skjer når man spiser for lite over tid. Men du har ikke lagt på deg fem kilo (fett) på en uke. Mat i mage og tarm veier noe, glykogen binder vann og vann veier noe. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Det er vel ikke helt uvanlig at man sprekker skikkelig hvis man får for lite mat over tid. Kanskje du må må slanke deg mye saktere for at du ikke skal sprekke? Jeg blir forøvrig kjempesulten i uka før mensen. Syklus kan spille inn. Anonymkode: e7b08...9c4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Dette er normalt hvis kaloriunderskuddet er litt for stort. Gjort er gjort og spist er spist. Juster diettplanen din og gå ned saktere med mindre fare for ny sprekk. Anonymkode: 9929c...693
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 9 minutter siden, Pringle skrev: Det er jo det som vanligvis skjer når man spiser for lite over tid. Men du har ikke lagt på deg fem kilo (fett) på en uke. Mat i mage og tarm veier noe, glykogen binder vann og vann veier noe. Nå har det gått 2 dager og vekten er fremdeles det samme. Jeg spiste nesten til jeg ble kvalm og slapp hver dag og det var bare godsaker. Jeg forstår ikke hva jeg tenkte på.. Det er skikkelig skummelt. Anonymkode: f5471...903
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 Slapp av. Noe av vekten er vann og bæsj. Gå tilbake til å spise en normal andel kalorier hver dag der du føler deg mett, det ordner seg. Om du trenger tips til mer mettende mat, si fra Anonymkode: 2271a...cf8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke helt uvanlig at man sprekker skikkelig hvis man får for lite mat over tid. Kanskje du må må slanke deg mye saktere for at du ikke skal sprekke? Jeg blir forøvrig kjempesulten i uka før mensen. Syklus kan spille inn. Anonymkode: e7b08...9c4 Jeg har ikke hatt mensen på over et halvt år. Det bekymrer jeg meg også litt over merker jeg. Anonymkode: f5471...903
Pringle Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har det gått 2 dager og vekten er fremdeles det samme. Jeg spiste nesten til jeg ble kvalm og slapp hver dag og det var bare godsaker. Jeg forstår ikke hva jeg tenkte på.. Det er skikkelig skummelt. Anonymkode: f5471...903 Overspising er ikke rasjonelt, så det er ikke "viktig" hva du tenkte på (antakeligvis tenkte du ikke så mye, men følte desto mer) - det som er viktig, er at du får regulert matinntaket ditt. Ikke prøv å kutte ut alt du liker, heller - du vil bare få mer lyst på det, og så sprekker du, og så legger du ikke engang merke til hvordan det smaker, og hvordan det får deg til å føle deg, før du har spist for mye - og da blir du sint på deg selv. Alt dette er unødvendig. Spis skikkelig, hver dag. Hvis du trenger å gå ned i vekt, skal du spise litt mindre enn det du trenger for å holde vekta, ikke mye mindre. Det er vektutviklingen din over tid som er viktig. Hvis du har kaloriunderskudd over tid, går du ned i vekt. Endret 25. oktober 2017 av Pringle
Pringle Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hatt mensen på over et halvt år. Det bekymrer jeg meg også litt over merker jeg. Anonymkode: f5471...903 Kanskje du burde prioritere å sjekke ut dette? 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hatt mensen på over et halvt år. Det bekymrer jeg meg også litt over merker jeg. Anonymkode: f5471...903 ?? Hvilken BMI har du egentlig? Hvis du har mistet mensen er i alle fall diettplanen din altfor hard for kroppen din..hvor mange kalorier daglig har du lagt på?? Anonymkode: 9929c...693 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #11 Skrevet 25. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hatt mensen på over et halvt år. Det bekymrer jeg meg også litt over merker jeg. Anonymkode: f5471...903 Er du undervektig og driver og slanker deg? Eller trener du veldig mye? Man kan også miste mensen om man er veldig overvektig, men den kommer som regel tilbake når man går ned i vekt. Anonymkode: 1e5bd...395
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #12 Skrevet 26. oktober 2017 Er normalvektig men trener mye Anonymkode: f5471...903
GLADIATORE Skrevet 26. oktober 2017 #13 Skrevet 26. oktober 2017 På 25.10.2017 den 17.27, AnonymBruker skrev: Jeg har slanket meg over lengre tid og plutselig fikk kroppen panikk og jeg kastet innpå så mye mat som mulig i nesten en uke. Aner ikke hvordan det går ant å være så dum. Resultatet er at jeg har lagt på meg fem kg og merker at jeg har blitt mye større rundt låra og magen. Jeg har helt panikk for å ikke komme tilbake dit jeg var nå og det er det eneste jeg vil. Er det noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: f5471...903 Ja, jeg mistet det under kamp og drepte flere i ren redsel for mitt eget liv. Redsel og frykt skaper ustabile mennesker. Nå jeg tildelt en medalje fra USA hvor jeg er født. Den er ikke et symbol på modighet for meg. Men at jeg mistet alle hemninger. Jeg ville ha overlevd i maks ett av ti tilfeller. Jeg har kastet den. Jeg lever bare videre. Så sånn er det.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #14 Skrevet 26. oktober 2017 On 25/10/2017 at 5:52 PM, AnonymBruker said: Jeg har ikke hatt mensen på over et halvt år. Det bekymrer jeg meg også litt over merker jeg. Anonymkode: f5471...903 Ja, det burde du få sjekket opp ganske raskt. Få deg en legetime. Hvis det er sånn at du går dager uten mat så bør du nevne det også for legen. Det finnes hjelp å få. Anonymkode: e7b08...9c4
Gjest Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 Tråden er ryddet for innlegg med for lavt kaloriinnhold. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #16 Skrevet 31. oktober 2017 På 27.10.2017 den 0.16, AnonymBruker skrev: Ja, det burde du få sjekket opp ganske raskt. Få deg en legetime. Hvis det er sånn at du går dager uten mat så bør du nevne det også for legen. Det finnes hjelp å få. Anonymkode: e7b08...9c4 Jeg klarte en uke uten mat nå. Vanligvis har jeg spist mat hver dag, men nå har jeg så panikk at jeg ikke orker. Jeg vet at det er skikkelig dårlig og jeg har ingen energi. Men jeg har følelsen av at jeg må gjøre opp. Nå veier jeg 2 kg mer enn før og det plager meg utrolig mye. Når det kommer til uteblitt menstruasjon så er vell grunnen for lite næring. Kan legen i det hele tatt gjøre noe med det? Anonymkode: f5471...903
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #17 Skrevet 31. oktober 2017 Du kan få hjelp med panikkfølelsen, hjelp til å sortere tanker. Ingen fortjener å ha det så vondt du har det nå. Du vet vel også at det er veldig farlig å sulte seg. Når du sliter såpass med spising som du gjør nå da trenger du hjelp, og før er mye bedre enn senere. Vær så snill å ta kontakt med fastlegen. Det går også an å snakke med noen hos ROS. Du behøver ikke henvisning, det er gratis og de har taushetsplikt: http://nettros.no/fa-hjelp/ Anonymkode: e7b08...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #18 Skrevet 1. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarte en uke uten mat nå. Vanligvis har jeg spist mat hver dag, men nå har jeg så panikk at jeg ikke orker. Jeg vet at det er skikkelig dårlig og jeg har ingen energi. Men jeg har følelsen av at jeg må gjøre opp. Nå veier jeg 2 kg mer enn før og det plager meg utrolig mye. Når det kommer til uteblitt menstruasjon så er vell grunnen for lite næring. Kan legen i det hele tatt gjøre noe med det? Anonymkode: f5471...903 Ja legene her kan gjøre mye. De kan gi deg den hjelpen du trenger for å få hodet på rett plass. Du har uten tvil et spiseproblem og du trenger å få hjelp til å komme deg ut av denne floka. Kroppen din sier ifra med alle sine midler om at den må få næring, men hodet ditt sier nei. Hode og kropp må lære seg å samarbeide og dette er det leger kan hjelpe deg med. Har du noen som kan bli med deg til legen? Håper du får den hjelpen du trenger nå. Anonymkode: 50dda...517
Gjest Skrevet 1. november 2017 #19 Skrevet 1. november 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Ann Christin, mod
Anbefalte innlegg