Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å gå litt rundt og høre om det er ledige jobber i bedriftene rundt her jeg bor.

- Leverer jeg bare en CV da eller skal jeg levere med et søknadsbrev/presentasjonsbrev også?

- Skal jeg sette opp referanser når jeg skal levere CV-en til mange bedrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Leverer jeg bare en CV da eller skal jeg levere med et søknadsbrev/presentasjonsbrev også?

Jeg ville ha levert med et presentasjonsbrev også. Litt om hvem du er, hvorfor du søker der og hvorfor du bør jobbe der.

- Skal jeg sette opp referanser når jeg skal levere CV-en til mange bedrifter?

Det er nok delte meninger om dette. Men jeg pleier å ha med referanser dersom jeg blir innkalt på intervju.

Jeg ønsker å ha "noe kontroll" på hvem som ringer mine referanser.

Skrevet

Jeg ville ha levert med et presentasjonsbrev også. Litt om hvem du er, hvorfor du søker der og hvorfor du bør jobbe der.

Takk for svar! :-)

Jeg har bare tenkt å ta meg en dag og gå rundt til omtrent alle bedriftene jeg kommer over. Har nettopp flytta hit og veit ikke helt hva slags firmaer som er her, men da blir jeg kanskje litt mere kjent her. Jeg kan kanskje lage et presentasjonsbrev om hvem jeg er, mine evner og kvalifikasjoner osv. som passer å gi ut til de fleste bedrifter.

Skrevet
Jeg kan kanskje lage et presentasjonsbrev om hvem jeg er' date=' mine evner og kvalifikasjoner osv. som passer å gi ut til de fleste bedrifter.[/quote']

Lurt å lese litt på nettet om de forskjellige bedriftene. Kan være det er forskjellige evner og kvalifikasjoner du bør vektlegge, alt etter hvor du søker.

Når det gjelder referanser kan du jo ha med en liste, sånn tilfelle noen spør om det. Men om jeg hadde levert papirene til resepsjonisten som skal formidle det videre ville jeg nok ikke levert det med.

Lykke til! :-)

Skrevet

Lurt å lese litt på nettet om de forskjellige bedriftene. Kan være det er forskjellige evner og kvalifikasjoner du bør vektlegge, alt etter hvor du søker.

Når det gjelder referanser kan du jo ha med en liste, sånn tilfelle noen spør om det. Men om jeg hadde levert papirene til resepsjonisten som skal formidle det videre ville jeg nok ikke levert det med.

Lykke til! :-)

Dette er et lite sted, så jeg tviler på at så veldig mange bedrifter har noe hjemmeside. De fleste bedriftene her er matbutikker og små butikker/bedrifter. Jeg har ikke veldig mye erfaring heller...

Takk! :-)

Skrevet

Jeg ville IKKE ha laget ett brev som jeg var svært generell i, som passet å gi til alle. Det må høres ut som om du er den rette for AKKURAT den (les: HVER ENKELT jobb) du søker på. Oppkopierte samlesøknader pleide å gå rett i bøtta der jeg har jobbet før.

Det er ikke så mye bryderi, du kan jo bare ha ett avsnitt av brevet som du endrer på for hver jobb du søker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...