Gjest Mini456 Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Takk for dårlig tilbakemelding Endret 27. oktober 2017 av Mini456
Glitnir Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Mye lureri hos disse selskapene. De har typisk lange kontraktsperioder og svært lang oppsigelsestid (typisk si opp 6 mnd før ny periode). Les vilkårene du har bundet deg til, si opp umiddelbart og ikke betal dersom du mener det er noe annet enn du sa ja til. Og aldri aldri si ja til noe over telefon igjen. Helst avvis de med én gang - eller be om å få skriftlig tilbud dersom du vurderer at noe kan være interessant. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Skrevet 26. oktober 2017 Dette nye selskapet er svindel, selv om 180 også er svindel så er de mulige å komme seg vekk fra ved skriftlig oppsigelse. Ikke gå på noen ny slik avtale. Det er kun Gulesider/Eniro som er en seriøs aktør i dette forferdelige kaoset av slike leverandører. De forsøker seg med mange billige triks for å selge seg inn også. Men du trenger kun Gulesider, om du trenger noe i det hele tatt. Anonymkode: bf0c9...e21 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Skrevet 26. oktober 2017 Du trenger ikke gule sider heller. Du kan registrere deg på Google og det er helt gratis, og du gjør det enkelt selv. Anonymkode: 6f8de...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 På Wednesday, October 25, 2017 den 14.32, Mini456 skrev: Jeg har nettopp opprettet et enkeltpersonforetak og ble umiddelbart oppringt av selgere. Jeg var ikke forberedt på dette i starten, men er skeptisk av natur. 180.no var de første som ringte meg og jeg trodde først dette var en telefon fra Brønnøysundregisteret. Det viste seg jo fort at det ikke var, men da var allerede samtalen igang med en litt overtalende selger. Jeg sa til slutt ja til en prøveperiode på 6 mnd. Dette er greit nok. Jeg takket ja og de pengene det koster får jeg betale. Men i går ble jeg oppringt av en annen selger som påsto at jeg hadde blitt lurt av 180.no og kom til å bli nødt til å bli bunnet opp i et år til hos 180.no og at jeg da måtte betale over 10 000 kr. De skulle da "hjelpe meg" ut av dette ved at jeg betalte 3000kr til dem. Jeg sa nei til dem fordi jeg nå vet bedre enn da 180.no ringte meg. Men nå er jeg bekymret for de sa. Jeg har kontaktet 180.no og prøvd å trekke meg ut, men som forventet er dette vanskelig. Er det noen som har noen erfaringer rundt dette? Tenker jo at de som ringte meg i går sa ting slik at jeg skulle betale dem, men man blir jo bekymret.. Jeg opprettet jo bare foretaket for å ha et organisasjonsnummer.. En hver person bør forstå hva de inngir seg på, særlig når de oppretter enkeltmansforetak eller andre ting. Det er opplyst om opp og i mente at man aldri skal la seg lure til å inngå avtaler av den typen du nå har ingitt deg på. Dette kommer til å koste deg dyrt i tiden fremover og du kommer ikke enkelt ut av det du nå har påbegynt skal vi tro disse du har gått i fellen hos operer slik det er advart mot. Med enkletmansfortak så er du helle rikke forbruker og mangelr forbrukerettigheter. Du har heller ingen angrerett ved telefonsalg.....når du ikke er forbruker. Inngå nå ikke flere dumme avtale av uvitenhet. Noen vil tjene fett på den avtalen du alt har ingått. Anonymkode: e01ae...bb2
Horten Market Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Si nei til alt. Er det noe som er interessant, så be om at info sendes skriftlig. Ingenting haster slik at du må ta beslutning om å binde deg til kostnader over telefon. Hvorfor blir du kontaktet av lure selgere? Fordi du har oppgitt telefonen din i offentlige register. Det er ikke nødvendig.
Grave Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Hva slags selskap skal en som skriver "bunnet" opp drive?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 26 minutter siden, Grave skrev: Hva slags selskap skal en som skriver "bunnet" opp drive? Anonymkode: a97c4...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå