Gå til innhold

Plate til å ha oppå pall/puff så den kan brukes som bord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har akkurat kjøpt sånn stor pall/puff til å ha i som stuebord og tenkte å ha på en eller flere plater slik at vi kan sette kaffekopper på osv., men finner ingenting og vet ikke hva jeg skal søke... Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Det kommer jo helt an på hviket uttrykk du er på jakt etter. Du kan kjøpe en glassplate, eller på biltema har de gjennomsiktige plater som du kan montere på. Du kan også bruke sånne "sprutplater" som du får kjøpe på ikea eller i kjøkkenbutikker. Bruk pinterest til å få ideer. 

Skrevet

Om du vil ha en hel plate, så er det gjerne greiest å lage en selv, så du får en som passer dimensjonene på puffen. Tenk da også på at den lett kan ramle ned fra puffen.. Det er fort gjort å dunke borti, og om den ligger løst oppå, kan det være farlig. 

Flere møbelkjeder, blant annet Bohus og Skeidar mener jeg, selger sånne legge-over-armlenet saker som betår av trestaver lenket sammen, så man får et bøybart, fleksibelt "bord". Du kan jo evt bruke noe sånt. Det dekker langt ifra hele pallen, men du kan jo gjerne ha flere, og det er uansett plass til en kaffekopp på. Jeg vil tro det er en sikrere løsning, siden det er mindre vekt i, og de kanskje henger ned på siden om du finner noen som er lange nok/pallen din er liten nok, så det ikke er så lett å dunke dem ned. 

Anonymkode: 4a8fd...3aa

Skrevet

Jeg ville brukt serveringsbrett.

Anonymkode: 31cbb...e8f

Skrevet

Hvis den løsningen skal fungere, må du ha en plate som er tykk og tung. Vekt er helt essensielt her. Ellers vil det bli enormt ustødig. En tykk glassplate i herdeglass kan du få tilskåret hos en glassmester. Antakeligvis ikke til en billig penge. Alternativet er en tykk (minst 12 mm) finérplate, noe et møbelsnekker-/snekkerverksted kan gjøre for deg. 

Anonymkode: 2914e...04b

Skrevet (endret)

Takk for gode råd! Jeg tenkte å kjøpe to sånne fra Ikea som jeg kan ta fram når vi trenger det.

Endret av netpuppy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...