Gå til innhold

Fler enn meg som savner husmorperioden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting var jo bedre før, altså all statistikk viser at kvinner var mer lykkelige når de var undertrykt av mannen! Menn er så lite dominerende nå, liksom jeg ville heller vært hjemme og vaska enn å være på en kjedelig kontorjobb. Savner ungene mine arghhhh!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer med ytringsfriheten vår, vi lever tross alt i 2017!!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Veronicamamma123 skrev:

Hva skjer med ytringsfriheten vår, vi lever tross alt i 2017!!

Takk veronica! Bare du som skjønner! 

Skrevet

Tror ikke det er bra for eventuelle barn. Kjipt med en forelder som er hjemme hele tida. Unger liker vel best å være hjemme alene når skolen er slutt. Litt pusterom er ikke dumt, det er næg på skolen og næg hjemme. 

Anonymkode: c774b...f16

Skrevet

MYE NÆÆG?!! Det akkurat det barn i 2017 trenger...

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, janetteblomst72 skrev:

Ting var jo bedre før, altså all statistikk viser at kvinner var mer lykkelige når de var undertrykt av mannen! Menn er så lite dominerende nå, liksom jeg ville heller vært hjemme og vaska enn å være på en kjedelig kontorjobb. Savner ungene mine arghhhh!

Se til å gjøre noe med det da kvinnemenneske. Slutt i jobben. Reis hjem. Hent ungene. Fram med langkosten, gulvkluter, salmiakken, nylonvask, forkledet og sett i gang med dine husmoroppgaver. 

• Liker 6
Skrevet

Har lyst på mer diskusjon rundt dette temaet. Kommenterer slik at den kommer lenger opp :)

Skrevet (endret)

Ts er her kun for å lage dustetråder, sikkert for å bevise en eller annen dobbeltmoral eller noe, for å bygge oppunder egne oppfatninger av et eller annet. 

Likevel, for å svare alvorlig på spørsmålet:

ikke faen! Jeg vil ikke være noens husmor og eiendom.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ts er her kun for å lage dustetråder, sikkert for å bevise en eller annen dobbeltmoral eller noe, for å bygge oppunder egne oppfatninger av et eller annet. 

Likevel, for å svare alvorlig på spørsmålet:

ikke faen! Jeg vil ikke være noens husmor og eiendom.

Å være noens eiendom er ikke så galt det da? Hunder er jo vår eiendom, og de koser seg!

Skrevet
1 minutt siden, janetteblomst72 skrev:

Å være noens eiendom er ikke så galt det da? Hunder er jo vår eiendom, og de koser seg!

Ja, du har så rett! Og så deilig å slippe å bestemme noe selv, bare kunne vaske og lage mat hele dagen, uten ansvar for annet enn et prikkfrikk hjem! Og at barna har vannkjemmet hår og alltid rene klær. For ikke å snakke om å stryke mannens skjorter! Og å stå klar og se pen ut når han skulle finne på å komme hjemmom mellom jobb og pokerkvelder. Pluss at menn burde skjermes mot barn, for barn skal sees og ikke høres, og kun være en del av imaget til mannen, akkurat som jeg, den perfekte kone.

Sukk, ja! Jeg trekker tilbake alt, jeg vil eies! Jeg liker uansett ikke å gå ut med venninner eller reise å besøke venner i andre byer. Hvem trenger uansett venner? Jeg kan alltids slarve litt med nabofruen over hekken. Å, jaaa, vi kan dele strikkeoppskrifter, det er sååå koselig!

:balltre:

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ja, du har så rett! Og så deilig å slippe å bestemme noe selv, bare kunne vaske og lage mat hele dagen, uten ansvar for annet enn et prikkfrikk hjem! Og at barna har vannkjemmet hår og alltid rene klær. For ikke å snakke om å stryke mannens skjorter! Og å stå klar og se pen ut når han skulle finne på å komme hjemmom mellom jobb og pokerkvelder. Pluss at menn burde skjermes mot barn, for barn skal sees og ikke høres, og kun være en del av imaget til mannen, akkurat som jeg, den perfekte kone.

Sukk, ja! Jeg trekker tilbake alt, jeg vil eies! Jeg liker uansett ikke å gå ut med venninner eller reise å besøke venner i andre byer. Hvem trenger uansett venner? Jeg kan alltids slarve litt med nabofruen over hekken. Å, jaaa, vi kan dele strikkeoppskrifter, det er sååå koselig!

:balltre:

Så bra at du er enig ;)

• Liker 1
Skrevet
På 25.10.2017 den 13.01, janetteblomst72 skrev:

Det du snakker om er fortsatt en husmorperiode egentlig og fortsatt undertrykt. Jeg er ikke undertrykt og hvis noen har levd i husmortiden som du kaller det i familien min enda så tror jeg ikke de har blitt undertrykket? Vet at de undertrykket folk økonomisk da og fikk kvinner til å slave rundt for dem. Hørtes grusomt ut. 😏

Skrevet
8 timer siden, janetteblomst72 skrev:

Har lyst på mer diskusjon rundt dette temaet. Kommenterer slik at den kommer lenger opp :)

Hvorfor har du lyst på det da?

Anonymkode: 726d7...140

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjon, samt svar til dette. 

Dark Angelina, mod.

Skrevet

Det er godt at du tar opp dette problemet, da det er mange av oss som lengter tilbake til den lykkelige husmor tiden.

Anonymkode: 3d4c6...d1a

Skrevet

Jeg vokste opp med hjemmearbeidende mor. Det var ikke særlig stas.

Skrevet
På 25.10.2017 den 13.01, janetteblomst72 skrev:

Det kan da ikke være så vanskelig å få til "husmorperioden", @janetteblomst72.

Du sier bare opp jobben din. Om ungene er små så tar dere dem ut av barnehagen. Når mor er hjemme så trenger jo ikke ungene å være i barnehagen. Da er både du og ungene plutselig 100% avhengige av at far i huset er i full jobb og tjener penger som kan betale hus og mat.

Om du mener du valgte feil far til barna så har du et problem med ønsket om en dominerende mann. Men, du valgte vel etter dine egne preferanser. Da blåser du jo i at mannen i nabohuset er "lite dominerende". Du skal jo ikke ha nabomannen inn hos deg uten at din dominerende mann har invitert naboen inn på en cognac ;)

Anonymkode: 34870...442

Skrevet

Det er jo ingenting galt om du og andre kvinner ønsker og være hjemmeværende husmødre. Så lenge partneren din/deres også ønsker det, så er det jo ingenting galt i en slik ordning.

Men personlig så kunne jeg aldri tenkt meg å være hjemmeværende, jeg liker jobben min. Og om vi får barn engang så føler jeg meg trygg på at jeg vil ønske å fortsette i jobben min. Og jeg vet at kjæresten min hadde ønsket å ha tid sammen med familien sin og jeg ville heller hatt han hjemme enn at han skulle jobbet livet av seg selv for å forsørge oss alle.

Jeg er glad for at alle står i en posisjon til å velge hva man ønsker selv.

• Liker 2
Skrevet

Husker h or koseligger det var.kom hjem fra skolen,til noe varm mat. Kakao..boller osv. Hjemmelaget middag. Herlig. Skal sies at hun gikk på jobb Kl 16 da

Anonymkode: 4dcc7...f9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...