AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Del Skrevet 25. oktober 2017 Jeg er liten av vekst og godt voksen kvinne som trenger ca 1800 kalorier hver dag når jeg ikke er i aktivitet for å holde stabil vekt. Så hvis jeg en dag eller to spiser det dobbelte, klarer kroppen å ta opp alt eller er det en "maksgrense" for hvor mange kalorier kroppen klarer å ta opp? Anonymkode: 5caed...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Del Skrevet 25. oktober 2017 Dette undrer jeg også på. Noen som kan utdype? Anonymkode: 3e890...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Del Skrevet 25. oktober 2017 Det stopper vel når en person ikke klarer å få i seg mere mat. Da blir det ikke mere kalorier heller. Kan en spise ubegrenset, blir det ubegrenset mengde kalorier også. Tenker på folk som er sykelig store og som spiser mange tusen kalorier i hvert måltid nå. Anonymkode: 9f560...2ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Del Skrevet 25. oktober 2017 Ja, kroppen klarer fint ta opp 3000 kalorier. Menn som trener mye styrke spiser gjerne så mye til vanlig. Du må spise så mye der du begynner å kaste opp før kroppen begynner få problemer. Det er bare din fysiske begrensning på hvor mye mat du klarer stappe i deg som begrenser kaloriopptak Anonymkode: c0bdd...3cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Del Skrevet 25. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, kroppen klarer fint ta opp 3000 kalorier. Menn som trener mye styrke spiser gjerne så mye til vanlig. Du må spise så mye der du begynner å kaste opp før kroppen begynner få problemer. Det er bare din fysiske begrensning på hvor mye mat du klarer stappe i deg som begrenser kaloriopptak Anonymkode: c0bdd...3cf Jeg er en liten dame som trener mye styrke, og spiser for 2500 kcal om dagen for å holde vekta de dagene jeg trener. Så en mann som må spise 3000 kcal om dagen for å holde vekta kan ikke veie svært mye. En jeg var sammen med som var veldig stor og muskuløs spiste gjerne 5000 kcal.. Anonymkode: b6099...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #6 Del Skrevet 25. oktober 2017 7 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg er en liten dame som trener mye styrke, og spiser for 2500 kcal om dagen for å holde vekta de dagene jeg trener. Så en mann som må spise 3000 kcal om dagen for å holde vekta kan ikke veie svært mye. En jeg var sammen med som var veldig stor og muskuløs spiste gjerne 5000 kcal.. Anonymkode: b6099...642 Hva "mye" betyr er kanskje nøkkelordet her. Jeg tenkte på en som er mer muskuløs enn snittet, men ikke på muskler større enn hode nivå Her er en veganer som spiser ca 3000 kalorier, ca 80g protein hver dag Anonymkode: c0bdd...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #7 Del Skrevet 25. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva "mye" betyr er kanskje nøkkelordet her. Jeg tenkte på en som er mer muskuløs enn snittet, men ikke på muskler større enn hode nivå Her er en veganer som spiser ca 3000 kalorier, ca 80g protein hver dag Anonymkode: c0bdd...3cf Vet ikke hva veganer hadde med saken å gjøre? En kalori er en kalori, så om man er veganer eller vegetarianer eller pesceterianer eller helt normal er det totalt irrelevant. 80 g protein er også lite om man ønsker å gå opp i muskelmasse. Han er ikke noe jeg betegner som stor han du viser bilde av. Anonymkode: b6099...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #8 Del Skrevet 25. oktober 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Vet ikke hva veganer hadde med saken å gjøre? En kalori er en kalori, så om man er veganer eller vegetarianer eller pesceterianer eller helt normal er det totalt irrelevant. 80 g protein er også lite om man ønsker å gå opp i muskelmasse. Han er ikke noe jeg betegner som stor han du viser bilde av. Anonymkode: b6099...642 Ikke annet enn at jeg tilfeldigvis leste i en tråd der en var veganer Men det setter litt spørsmål ved hvor mye protein man trenger. Kanskje man tror man trenger mer enn man egentlig gjør? Anonymkode: c0bdd...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Del Skrevet 25. oktober 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke annet enn at jeg tilfeldigvis leste i en tråd der en var veganer Men det setter litt spørsmål ved hvor mye protein man trenger. Kanskje man tror man trenger mer enn man egentlig gjør? Anonymkode: c0bdd...3cf Kanskje jeg er helt på jordet nå men innholder ikke de proteinene en veganer får i seg en del mer karbo? De har vel ikke tilgang på ''rene'' proteiner som rent kjøtt, egg osv? Eller, jeg vet ikke hva jeg tenkte egentlig.. Anonymkode: 36941...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilli My Skrevet 26. oktober 2017 #10 Del Skrevet 26. oktober 2017 Kroppen tar ikke opp kalorier, den tar opp næringsstoffer og benytter seg av energien (målt i kalorier) som frigis når fett og/eller karbohydrater omsettes til energi i ulike biokjemiske prosesser. Dersom kroppen ikke trenger mer energi, vil overskuddsnæringsstoffer omdannes og lagres (f.eks som fettvev). Dette lageret kan tæres på ved senere behov. Det er derfor i teorien ubegrenset hvor mye kroppen kan "ta opp" av energirike næringsstoffer. Metthetsfølelsen har jo til formål å regulere opptaket i en viss grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnoopyBoy Skrevet 4. november 2017 #11 Del Skrevet 4. november 2017 Kroppen tar opp de kaloriene du spiser. Så om du får i deg 3000 kalorier vill du gå opp rundt 300 gram ( dette kan du bare regne på selv. En kg er 7000 kalorier) utifra at forbrenningen din er på 1800 kalorier. Jeg så en challenge for litt siden hvor man skulle spise 10000 kalorier. Hun ene klarte å gjennomføre dette., og hun la på seg masse. Som flere andre sier over er det ingen maksgrense for hvor mange kalorier kroppen kan ta opp på et døgn. Sykelige overvektige får i seg flere tusen kalorier i døgnet, og legger på seg deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #12 Del Skrevet 4. november 2017 Teori og praksis stemmer ikke alltid... om du spiser 7000 kalorier ekstra, skal du i følge teorien gå opp 1 kilo. I praksis gjør du ikke det, for kroppen bruker mer energi når den får tilført mer. Ref et bål som brenner, det brenner kraftigere med mer ved. Ta f.eks. de på 600ibs (tlc), mange av de ligger i en seng og spiser 10000+ kalorier til dagen. I teorien skulle de nok gått opp flere kilo i uken, men de gjør ikke det. De går opp, men ikke så fort som teorien tilsier. Noen har jo ligget sånn i årevis og «bare» gått opp 100-150 kilo. I teorien skulle de gått opp minst 200 kilo i året (noen kilo i uka x 52 uker). Min erfaring er at jeg kan spise masse i desember, overskudd hver dag, uten å legge på meg nevneverdig. Men så går jeg kanskje plutselig opp to-tre kilo i januar!!! Kroppen er ikke alltid like enkel å forstå Anonymkode: d341d...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #13 Del Skrevet 4. november 2017 Jeg har lurt på det samme. Om jeg spiser skikkelig masse en dag så går jeg opp mindre enn når jeg har spist litt mer fordelt over flere dager, selv om total kaloriinntak har blitt det samme. Anonymkode: 80046...a96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå