AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg lurer litt på det med ansiennitet og lønn... Jeg har jobbet i 13 år i staten, og har stått på stedet hvil lønnsmessig i noen år. Først trodde jeg det var noe galt, men så har jeg forstått at det kun er de første ti årene man får automatisk opprykk etter ansiennitet i min stillingskategori. Jeg er jo ikke 40 år ennå, er dette slutten på klatringen min på lønnsstigen? Det er ganske kjipt å ha en mastergrad og lang erfaring og havne midt på 400 000-tallet for resten av livet.... Er det slik at man må søke seg til nye og bedre jobber for å heve lønna si etter man har jobbet ti år i staten? Anonymkode: b50ff...421
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Hvilken stillingskategori har du? Anonymkode: 9898e...913
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Du kan jo legge inn krav når det er lønnsforhandlinger. Anonymkode: 7a171...442
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Man kan bli begrenset av formaliteter når det gjelder felles opprykk osv. ja. (jobbet i staten tidligere). For å få noe mer, så må man forhandle individuelt, ta utangspunkt i hvilke oppgaver du har, om det er mer ansvar utover din stilling du har tatt på deg osv. Forhandle på grunnlag av det. Hvis ikke må man bytte jobb for å få lønnsøkning. Anonymkode: 37bea...d15
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 Du får lese hvordan din stilling og utdannelse følger lønnsstigen i trariffavtalen. Det er og en fordel å være fagorganisert. Fagforeningene sikrer sine medlemmer når det gjelder lokale potter ogmopprykk på grunn av oppgaver. Alle andre stiller bakerst i den bakre køen, der du tydeligvis befinner deg. Anonymkode: ee9d2...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå