Kvitveisen Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Strikkar med Rauma finull....har berre kjøpt et nøste,holder det skal tru?
Vera Vinge Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Ja, jeg tror det holder, uten at jeg skal gi noen garantier. Jeg har et på meg nå som jeg strikket i et litt tynnere garn, men jeg brukte ikke fullt 50 g av det. Dvs. strikket noen lange striper med det, pluss kanten og hadde litt igjen.
Kvitveisen Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2017 3 timer siden, Vera Vinge skrev: Ja, jeg tror det holder, uten at jeg skal gi noen garantier. Jeg har et på meg nå som jeg strikket i et litt tynnere garn, men jeg brukte ikke fullt 50 g av det. Dvs. strikket noen lange striper med det, pluss kanten og hadde litt igjen. Takker for svar:) det var meg du hjalp tidlige angåande løvlisjal:) veldig gøy å få det til....takk for hjelpa:))
Vera Vinge Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 7 minutter siden, Kvitveisen skrev: Takker for svar:) det var meg du hjalp tidlige angåande løvlisjal:) veldig gøy å få det til....takk for hjelpa:)) Så gøy at du får det til. Er du i gang med løvkanten allerede også?
Kvitveisen Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2017 Ja:) begynte på kanten idag...og fekk det til:) vart fine farger....svart og kvitstripa,så er kanten en slags varm oransje.
Kvitveisen Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2017 54 minutter siden, Vera Vinge skrev: Så gøy at du får det til. Er du i gang med løvkanten allerede også? Gjekk det greit å blokke det forresten? Har aldri prøvd det...tar nok litt tid før eg er ferdig då men:)
Vera Vinge Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 3 timer siden, Kvitveisen skrev: Gjekk det greit å blokke det forresten? Har aldri prøvd det...tar nok litt tid før eg er ferdig då men:) Ja, veldig greit. Trengte en del knappenåler bare. Skylte opp sjalet, presset ut vannet ved å rulle det i et stort håndkle, og la det på et eller to nye håndklær som jeg hadde lagt ut på gjestesenga. Spente opp sjalet med nåler som jeg festet i håndklærne/madrassen. Det står vel noe om dette i oppskriften også. Det var hvertfall magi. For sjalet ble både en del større og finere etter, at det hadde tørkey, som et nytt sjal nesten. Så det er bare å glede seg. Blir nok et veldig bra sjal i finull, det kunne jeg tenkt meg om jeg skal strikke det eller noe lignende igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå