Gjest Toro_Jenta Skrevet 25. januar 2005 #21 Del Skrevet 25. januar 2005 Følger interresert med her fra sidelinjen :-) og har alt fått mange gode tips allerede blandt annet IKKE bruk svolværpostei i lapskausen må si at det verste jeg har sett noen gang er noen mannlige singalesere på et hybelbygg som varmet opp makrell i tomat og hadde ris til :o :o :o :o :o :o :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #22 Del Skrevet 25. januar 2005 må si at det verste jeg har sett noen gang er noen mannlige singalesere på et hybelbygg som varmet opp makrell i tomat og hadde ris til :o :o :o :o :o :o :o :o :o Smake det vondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toro_Jenta Skrevet 25. januar 2005 #23 Del Skrevet 25. januar 2005 smake ??? nei takk jeg bare lukket døren igjen og gikk på rommet å låste døra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 25. januar 2005 #24 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg vet om flere som bruker varm makrell i tomat som middagsrett, bare sånn til orientering. (Endret pga litt for rask og krass reaksjon. Beklager.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 25. januar 2005 #25 Del Skrevet 25. januar 2005 Oppvarmet makrell i tomat med ris høres faktisk ikke så ille ut, hvis jeg skal være helt ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. januar 2005 #26 Del Skrevet 25. januar 2005 Hvor dumme spørsmål er det lov å komme med i dette forumet ? Så lenge du ikke spør om det er ost i en cheeseburger så burde det meste gå greit...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #27 Del Skrevet 25. januar 2005 rogn med lapskaus. og lapskaus av storfe). Går dette sammen med lapskaus også Det var da fælt hvordan du har hengt deg opp i lapskaus men spøk til side, min erfaring med menn på kjøkkenet er at de henger seg opp i en rett eller en ingrediens og så skal det brukes i alt. En venn av meg hadde en periode fullstendig hang-up på gressløk, jeg holdt på å bli spø av gressløk-kjatringa hans Mitt råd er at du anskaffer deg en god basiskokebok. Det var noen her som nevnte den Smårutete Kokeboken og den er glimrende for nybegynnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingeling ikke innlogget Skrevet 25. januar 2005 #28 Del Skrevet 25. januar 2005 Ikke mobb de som ikke kan koke poteter... Jeg kan regner meg generelt som forholdsvis kompetent på kjøkkenet (lager creme brulee og lignende uten å blunke), men koke poteter det kan jeg ikke For dere som ikke vil fordype dere i kokebøker kan glassene til uncle bens anbefales på det sterkeste! Kutt opp kylling (filet eller grillet). Filet steker du på middels varme først, grillet trenger kun oppvarming. Pass på at pannen er middels varm (dvs ikke høyeste varme) før du heller over sausen. Kok opp.Server med hurtigris Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toro_Jenta Skrevet 25. januar 2005 #29 Del Skrevet 25. januar 2005 endret :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. januar 2005 #30 Del Skrevet 25. januar 2005 Ikke mobb de som ikke kan koke poteter... Jeg kan regner meg generelt som forholdsvis kompetent på kjøkkenet (lager creme brulee og lignende uten å blunke), men koke poteter det kan jeg ikke Jeg har oppdaga at riskokeren min er genial å dampe poteter i! Det er så kjekt for meg som går rundt og vimser og som vannet alltid koker over for; her gjør det seg selv og går over på varme-funksjon når det er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #31 Del Skrevet 25. januar 2005 Dere som ikke kan koke poteter må skaffe dere dampkjele med rist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2005 #32 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvis du legger deg helt flat og innrømmer at du ikke kan lage mat, så kan du spørre om hva som helst. Problemene begynner når du blir "øvet", da vil du få masse besserwisser-svar (for referanse, se tråd om tzatziki). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #33 Del Skrevet 26. januar 2005 Det var da fælt hvordan du har hengt deg opp i lapskaus men spøk til side, min erfaring med menn på kjøkkenet er at de henger seg opp i en rett eller en ingrediens og så skal det brukes i alt. En venn av meg hadde en periode fullstendig hang-up på gressløk, jeg holdt på å bli spø av gressløk-kjatringa hans DER BLE JEG AVSLØRT Jeg har helt klart en tendens til å lage det samme om og om igjen, over en forholdsvis kort periode, om jeg først finner en god middagsrett jeg kan lage. Til slutt blir jeg drittlei. Grunnen til at jeg har hengt meg opp i dette med lapskaus akkurat nå er at det er enkelt å lage og godt å spise (om en ikke forsøker å gjøre mer ut av det enn det det er forstår jeg). Ellers er jeg veldig fornøyd med den gode responsen på tråden. Føler jeg kan komme med mange dumme spørsmål uten at jeg er et dårlig meneske av den grunn. Nå venter jeg bare på noen kommer med en oversikt som beskriver hvilke grønnsaker og andre "tilsetninger" som kan brukes mot forskjellige basisretter Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 26. januar 2005 #34 Del Skrevet 26. januar 2005 Ikke mobb de som ikke kan koke poteter... Jeg kan regner meg generelt som forholdsvis kompetent på kjøkkenet (lager creme brulee og lignende uten å blunke), men koke poteter det kan jeg ikke For dere som ikke vil fordype dere i kokebøker kan glassene til uncle bens anbefales på det sterkeste! Kutt opp kylling (filet eller grillet). Filet steker du på middels varme først, grillet trenger kun oppvarming. Pass på at pannen er middels varm (dvs ikke høyeste varme) før du heller over sausen. Kok opp.Server med hurtigris Tingeling Jeg kjenner én som fikk i oppdrag av mora si å koke poteter. Han putta potetene i kjelen og skrudde plata på full guffe. Da mora kom hjem, trodde hun det var brann pga all røykutviklingen. Han visste ikke at han skulle ha vann i kjelen, og potetene lå som svartsvidde, inntørkede klumper i kjelen som omtrent var rødglødende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå