Gå til innhold

Kjøleskap som ikke virker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har et kjøleskap som har sluttet å fungere. Det er fire måneder gammelt. Jeg aner ikke hvorfor det har sluttet å fungere. Jeg har lest og lest i bruksanvisningen, men fatter ikke hva som er problemet. 

Det er et kombiskap. Verken kjøler eller fryser fungerer. Lyset fungerer ikke i kjøleskapet, men panelet der du kan stille inn kjøleskapet lyser og det er ingenting som er stilt inn feil. Jeg sitter og stirrer på det, ser på bak, ser på foran. Jeg ser overalt for å se om det er noe som ikke fungerer som det skal, men alt ser ut som det pleier. 

Jeg har ringt etter service,men de mente at jeg måtte belage meg på å vente til etter helgen. :(  

Noen ideer om hva jeg kan gjøre mens jeg venter? :vetikke: 

Anonymkode: 856f4...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk at kjøleskapet får strøm. Sitter støpselet skikkelig i stikkontakten? Har sikringen gått? Hvis kjøleskapet er koblet til skikkelig og sikringen er på må du sjekke stikkontakten. Den letteste måten å gjøre det er å koble inn en lampe du vet virker, og se om den lyser.

Hvis det ikke er noe galt med strømtilførselen må du bare forberede deg på å vente.

Har du en annen fryser? I såfall må du fryse ned alle frysevarene og de kjølevarene som kan fryses. Be om hjelp fra naboer om du ikke har annen fryser. Frys også ned noen flasker med vann, så du har kjøleelement. Disse legger du sammen med maten i en kjøleboks, eller i kjøleskapet om du ikke har kjøleboks. Du kan også ha maten i en boks ute dersom du har mulighet til det.

Deretter må du lage en plan for å spise opp maten. Vurder hva som blir dårlig først og prioriter det. 

Når du er ferdig med dette kan du takke de høyere makter for at dette skjedde nå og ikke 23. desember.

Anonymkode: 62a96...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...