Norre Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg er imot kriminalitet. Vil faktisk ikke ha noe av det. Politiet går for lut og kaldt vann. Politiet skal ikke bare fange tyver, de skal f.eks også rykke ut til ulykker osv.. Tendensen er at de ikke kan rykke ut i det hele tatt, på grunn av manglende ressurser. Altså penger. Den ene patruljen som eventuelt er på hjul, er milevis unna og opptatt med viktigere ting. Hva om: En kommune starter en pengeinnsamling? Kampanjen kan hete «Politi på plass», og befolkningen spleiser på bil, bemanning og behovsdekning selv? Ville dette fungert?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Vi har dette i dag, det kalles skatt. Anonymkode: 5ad32...40c 4
Norre Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har dette i dag, det kalles skatt. Anonymkode: 5ad32...40c Hahaha! Nettopp! 👍🏻😁
Gullik Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Ja kanskje det blir det neste Blir som bompenger dette, selv om vi allerde har betalt veiavgift, bensinavgift osv. osv., så må vi betale inn ekstra til det lokale politiet for at de skal rykke ut. 1
Norre Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2017 6 minutter siden, Gullik skrev: Ja kanskje det blir det neste Blir som bompenger dette, selv om vi allerde har betalt veiavgift, bensinavgift osv. osv., så må vi betale inn ekstra til det lokale politiet for at de skal rykke ut. «Hallo? Er det politiet? Jeg ringer for å melde om en skambanker som driver og skambanker oss. Kan dere komme og si at han helst ikke bør oppføre seg sånn?» »Nja...kommer litt an på... Hvor mye spenn har’u?» »Eh, la meg se... Trehundre! Pluss sytten kroner i mynt...?» »Sorry...!» 1
RoH Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 Kan vi bruk dem til å spleise mennesker også? Sånn dere passer ikke sammen, men hei dere passer sammen? Vi hadde trengt et sånn spelisepoliti. Nei forslaget er helt på tryne, staten kontrollerer alt over 70% av BNP. Vi har så mye lover at vi kunne bygd et tårn herfra til månen. VI har aldri hatt så mange ansatte hos politiet, vi har aldri brukt mer på politiet. Dette handler mye mer om omfordeling av resurser og få bort en meningsløst byråkrati. Når det er sagt, tror jeg ikke på den krisemaksimeringen TS innleder med. Vi har aldri hatt færre kriminelle Nordmenn enn de vi har i dag. 30% av de innsatte i Norske fengsler har ikke Norsk statsborgerskap, ytteligere 20-30% skulle aldri fått det. Dette er et politisk spill som lett kunne vært unngått. Å selv om vi tar med disse kriminelle innvandrerene har vi forsvinnende lite kriminalitet i Norge til tross for at toleransen for forbrytelser stadig senkes.
Norre Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2017 20 minutter siden, RoH skrev: Kan vi bruk dem til å spleise mennesker også? Sånn dere passer ikke sammen, men hei dere passer sammen? Vi hadde trengt et sånn spelisepoliti. Nei forslaget er helt på tryne, staten kontrollerer alt over 70% av BNP. Vi har så mye lover at vi kunne bygd et tårn herfra til månen. VI har aldri hatt så mange ansatte hos politiet, vi har aldri brukt mer på politiet. Dette handler mye mer om omfordeling av resurser og få bort en meningsløst byråkrati. Når det er sagt, tror jeg ikke på den krisemaksimeringen TS innleder med. Vi har aldri hatt færre kriminelle Nordmenn enn de vi har i dag. 30% av de innsatte i Norske fengsler har ikke Norsk statsborgerskap, ytteligere 20-30% skulle aldri fått det. Dette er et politisk spill som lett kunne vært unngått. Å selv om vi tar med disse kriminelle innvandrerene har vi forsvinnende lite kriminalitet i Norge til tross for at toleransen for forbrytelser stadig senkes. Jeg liker din versjon av spleisepoliti! 👍🏻😁 Muligens allerede igang, med tv-programmet der «eksperter» tvinger idioter til å gifte seg på impuls. Forøvrig er det uviktig for meg hvilken hudfarge og religion de kriminelle har. Jeg vil ha dem fjernet og innelåst, hele bølingen, ariske som arabiske. Jeg har også hørt at politiet vasser i penger. Til tross for dette kommer politiet ofte sist eller aldri når noe skjer. Kan godt være pga feilprioritering av ressurser. Jeg vil uansett at de kommer når de trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå