Gå til innhold

Føler menn seg alltid truet av at kvinner føler fellesskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg diskutert med både menn og kvinner. Mange menn er faktisk enig i dette:

Menn har ofte en tendens til å undertrykke kvinner (referanse: historie om kvinneundertrykkelse/andre land - det finnes steder kvinner ikke får lov til å gå ut av døren uten mannen sin)....

I et land som Norge viser menn alltid, ALLTID, en slags forakt når kvinner samles og snakker om noe. La oss ta "me too" saken som nettopp har pågått...

Flere av mennene jeg har nær mer reagerer på det samme: Mange menn HATER at kvinner samles og står for noe! Mens kvinnene som samles rundt dette er flinke til å uttrykke at dette skjer med både kvinner og menn (mennesker) så er det en viss mannstype som drar frem likestilling, feminisme, kvinnehat og spesifikt at "kvinner er masete og hysteriske" under slike situasjoner.

Når kvinner løfter seg opp og snakker, skal den type mann alltid fortelle henne at hun er latterlig (alt med en kvinne er jo latterlig)....

Det virker som at slike menn er redd for kvinner som samles og løfter seg opp? Det virker som at altfor mange menn vil at kvinner skal ligge nede. Hadde menn laget en slik kampanje (me-too) så hadde nok kvinner heller støttet dem (noe de aller fleste gjør) mens menn klikker vinkel hver gang en kvinne reiser seg.

Hmmmmmmmmmmmm

Anonymkode: 204cb...b7e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmmmm!

Anonymkode: 2e9bc...21f

Skrevet

De fleste er vel litt skeptiske til fellesskap de selv ikke kan ta del i.

Gjest Gregory Trevelyan
Skrevet

Nei

neste spørsmål.

Skrevet

Menn er livredd for å miste sitt makthegemoni.

Anonymkode: 70f72...aa1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, T-Rex skrev:

De fleste er vel litt skeptiske til fellesskap de selv ikke kan ta del i.

Tenker det heller gjelder de som ikke føler de er en del av noe fellesskap som misliker at andre er det. Er nok dessverre noen av mennene på forumet her som har falt litt utenfor samfunnet og ikke føler seg en del av noe. Er vel også derfor de er så sinte de det gjelder. 

Anonymkode: 84d40...303

• Liker 2
Skrevet

Hva er det egentlig du spør om TS. Ønsker du å bekrefter dine egne fordommer om kvinners fortreffelighet på menns bekostning, for deretter å spørre om vi føler oss truet om dere samles som gruppe for å bedrive hets? 

Menns eksistens er på ingen måte truet av at kvinner snakker sammen.  Dette fordi kvinner generelt mangler totalt praktisk sans i forhold til og overleve. Du vet det er ikke bare å dra plastkorte så kommer grisen inn i stua ferdig stekt. Likestillingen vi ser i dagens I-land handler i stor grad om styrket administrativ sektor (overasket?). Automatisering, gjenbruk av menn og innvandring av menn slår mye hardere inn mot oss som gruppe. 

Om du ser på kjønnsrollene er utrolig lite forandret dessverre.

Det vi menn frykter mest av alt er at de over 700 000 kvinnen som vi subsidierer innenfor offentlig administrativ sektor skal finne på enda mer faenskap for å retferdiggjøre sin eksistens. Kafkas Prosessen er allerede påtrengende.  

Jeg tror kvinner som deg hadde hatt godt av og lese litt om genetiske og fysiske forskjeller mellom kvinner og menn. Å i stede for å prøve og skape et felles hen heller fokusert på de positive ulikhetene. 

Skrevet
2 minutes ago, RoH said:

Hva er det egentlig du spør om TS. Ønsker du å bekrefter dine egne fordommer om kvinners fortreffelighet på menns bekostning, for deretter å spørre om vi føler oss truet om dere samles som gruppe for å bedrive hets? 

Menns eksistens er på ingen måte truet av at kvinner snakker sammen.  Dette fordi kvinner generelt mangler totalt praktisk sans i forhold til og overleve. Du vet det er ikke bare å dra plastkorte så kommer grisen inn i stua ferdig stekt. Likestillingen vi ser i dagens I-land handler i stor grad om styrket administrativ sektor (overasket?). Automatisering, gjenbruk av menn og innvandring av menn slår mye hardere inn mot oss som gruppe. 

Om du ser på kjønnsrollene er utrolig lite forandret dessverre.

Det vi menn frykter mest av alt er at de over 700 000 kvinnen som vi subsidierer innenfor offentlig administrativ sektor skal finne på enda mer faenskap for å retferdiggjøre sin eksistens. Kafkas Prosessen er allerede påtrengende.  

Jeg tror kvinner som deg hadde hatt godt av og lese litt om genetiske og fysiske forskjeller mellom kvinner og menn. Å i stede for å prøve og skape et felles hen heller fokusert på de positive ulikhetene. 

Jøss.......! Her var det mye rart.

Anonymkode: 9b867...66c

• Liker 3
Skrevet

Spørsmålet er vel heller hva som konstruktivt kommer ut av kvinnelige fellesskap. Gruppetenkning er noe som ikke nødvendigvis er en god ting, og man har en tendens til å bli mer ekstreme og mindre konstruktive dersom det tenkes som en gruppe.

Det er vel en grunn til at, til tross for det man liker å tro, er mange kvinner som også tenker at det disse gruppene kommer med er feil. Samboeren min er et eksempel på det, som blir oppgitt på feminismen og at den ofte hevder å representere alle kvinner, og prøver å skyve bort de tør å si de litt imot.

Det er en grunn til at de fleste norske kvinner (og menn) er enige i at likestilling er en bra ting, men som fremdeles ikke har så mye til overs for dagens feministbevegelse. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg diskutert med både menn og kvinner. Mange menn er faktisk enig i dette:

Menn har ofte en tendens til å undertrykke kvinner (referanse: historie om kvinneundertrykkelse/andre land - det finnes steder kvinner ikke får lov til å gå ut av døren uten mannen sin)....

I et land som Norge viser menn alltid, ALLTID, en slags forakt når kvinner samles og snakker om noe. La oss ta "me too" saken som nettopp har pågått...

Flere av mennene jeg har nær mer reagerer på det samme: Mange menn HATER at kvinner samles og står for noe! Mens kvinnene som samles rundt dette er flinke til å uttrykke at dette skjer med både kvinner og menn (mennesker) så er det en viss mannstype som drar frem likestilling, feminisme, kvinnehat og spesifikt at "kvinner er masete og hysteriske" under slike situasjoner.

Når kvinner løfter seg opp og snakker, skal den type mann alltid fortelle henne at hun er latterlig (alt med en kvinne er jo latterlig)....

Det virker som at slike menn er redd for kvinner som samles og løfter seg opp? Det virker som at altfor mange menn vil at kvinner skal ligge nede. Hadde menn laget en slik kampanje (me-too) så hadde nok kvinner heller støttet dem (noe de aller fleste gjør) mens menn klikker vinkel hver gang en kvinne reiser seg.

Hmmmmmmmmmmmm

Jeg tror nok i større grad det er en reaksjon på, og aversjon mot, både offerkulturen vi ser vokse stadig mer og mot unyanserte kampanjer der man misstenker at en del ser sitt snitt til å høste oppmerksomhet. For min del er jeg sjelden begeistret for denne typen kampanjer fordi de har en lei tendens til å sause sammen alt fra det helt uskyldige til det forferdelige i en og samme suppe, for så å si "se her" uten å egentlig si så mye konkret. På samme måte er jeg bekymret for gapestokkmentaliteten mange virker å ønske, og i noen tilfeller skape, i forbindelse med saker som denne, fordi en anklage om trakassering/sexisme, i dette tilfellet, eller andre anklager, kan snu livet til en person på hodet, selv når det ikke er gjort noe særskilt galt. 

Til slutt, for å ta det med å være redd for kvinner som samles så tror jeg det er ytterst få som frykter kvinner som samles i seg selv, men som vi ser gjentatte ganger kan de fleste grupper som blir hauset opp som offer, forener sitt raseri og samles være uheldige, ikke minst for gruppen selv. Særskilt om noen ser seg personlig, ideologisk eller politisk tjent med å fyre opp under disse forestillingene og raseriet. 

• Liker 1
Skrevet

Mannfolk liker å jakte. Dersom du skal gjøre en flokk sårbar, så splitter du dem opp, enkelt og greit. 

Anonymkode: 79a40...8a5

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmmmmmmmmmm

Har ikke lest tråden. Svarer på dette: Menn er ikke en homogen flokk med liketenkende roboter. Vi er like forskjellige som andre folk. De du beskriver, er DUMME menn. Som i perspektivløse og enkle. Jeg har også tissefant, men for meg kan kvinner samles i alle de grupper de vil. Jeg anser heller ikke kvinner som en homogen flokk med liketenkende roboter. Kvinner er akkurat som menn; like forskjellige som andre folk. 🙂

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg. 

Dark Angelina, mod.

Skrevet

Menn er opptatt av dominans og makt og luller seg inn i fjerne drømmer om at menn er bedre en kvinner. Det er lettere å dominere og posisjonere seg ovenfor èn eller noen få, men desto vanskeligere for en eller noen få menn å føle dominans ovenfor en hel gruppe. Flere menn enn kvinner har narsissistiske trekk. Flere menn enn kvinner er dyssosiale einstøinger. Menn ser generelt ikke verdi i tilhørighet så lenge det ikke handler om status og og det å vinne over andre.

Dessuten blir menns feil og tilkortkommenheter forstørret når kvinner som gruppe står sammen og retter speilet opp foran ansiktene på dem. Da er det ikke like enkelt for menn å gjemme seg lenger. Og når flere blir klar over menns svakheter så svekker sannsynligheten for at menn kan herske og dominere slik menn foretrekker; gjennom misbruk og overgrep.

Anonymkode: 9de75...d3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...