Gå til innhold

Pepsi max og insulin resistens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg frykter at jeg har insulin resistens... Jeg har drikket vanvittig mye brus i et par år (minst 3L til dagen) og jeg prøvde å gå ned i vekt for jeg logget og veiet all mat, og trente mye og skulle teoretisk sett være i et stort underskudd. Jeg gikk ikke ned et eneste gram mens jeg drakk pepsi max.... Prøvde i mer enn et halvt år å gå ned i vekt, og ble fortvilet når alt arbeidet var for ingenting...

Så har jeg sluttet med å drikke pepsi max for 3+ måneder siden, og spiser, beveger meg og trener akkurat like mye som det jeg gjorde den andre gangen jeg prøvde å slanke meg. Bruker samme matplan, for jeg ville teste dette. Nå går jeg ned i vekt, mellom 0,7-1kg i uken? 

Jeg tror at pepsi max (kunstige søtstoffer da, inkludert splenda osv) gjør en insulin resistent... Er det noen som har opplevd/mener det samme? Jeg vet at Pepsi max har 0 kcal, men åpenbart har det hindret meg i å gå ned?

Anonymkode: 4fc32...dc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonymkode: 4fc32...dc3

Skrevet

Pepsi Max har ingen virkning på insulinnivået ditt da det ikke inneholder glukose, og vil dermed ikke føre til insulinresistens. Du kan tro hva du vil, men det gjør det ikke mer sant. Hvor mange kalorier spiste du om dagen? Hva slags mat spiste du? 

Og før du begynner med selvdiagnostisering, kan du jo heller ta deg en tur til legen.

• Liker 1
Skrevet

Pepsi max og insulin har i utgangspunktet null med hverandre og gjøre. 
Å øke muskelmassen er en måte å øke insulinfølsomheten på og kan redusere/reversere insulinresistens. 

Skrevet

Pepsi max har ingenting med insulinresistens å gjøre

Anonymkode: 5f798...7e4

Skrevet

Tror folk liker å lure seg selv... Det er ikke usannsynlig at det har en sammenheng. Det er ikke kun kalorier som påvirker vekta vår, og ikke kun glukose som påvirker blodsukkeret vårt. Menneskekroppen er kompleks og det er så mye vi ikke skjønner med den. Den søte smaken får hjernen til å sette i gang prosesser som påvirker vekt og hormoner, selv om man ikke har inntatt kalorier. Kunstig søtning ser ut til å være koblet til endret tarmflora.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...