Gå til innhold

Drittlei av lus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så dritt lei av lus, og foreldre som ikke følger opp beskjeder fra barnehagen!! Det startet med et luseproblem i barnehagen i slutten av august, og siden det har det faen meg ikke vært mulig å bli kvitt det.

Barnehagen sender ut mld og beskjeder om at man må sjekke for lus, at alle må gjøre det ordentlig osv.

Vi har nå vært gjennom 2 lusekurer, og hår blir sjekket flere ganger i uken og jeg vet at vi har fått bort lus på ungen hver gang. Og i dag fant jeg egg igjen. Fant ut litt senere at barnehagen denne uken har ringt til 8 foreldre for å gi de beskjed om at barnet deres har lus, og at de må ha lusekur.

Hva er det med folk, hvorfor følger man ikke opp sånne ting med en gang?? Hvor vanskelig er det å ta en sjekk, det blir jo pokker ikke borte før alle tar tak i det. Vurderer snart å ta en lang ferie, og håpe på at problemet blir borte innen vi konmer hjem igjen 😖

Anonymkode: 8ddae...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så irriterende!! Får håpe barnehagen har en viss anelse om hvor problemet henger igjen og kan melde ifra direkte. Kan det være språkproblemer? (Nei, skylder ikke på "utlendinger", men prøver å finne en forklaring på hvorfor noen ikke oppfatter viktigheten). Ville kanskje bedt barnehagen samle til et foreldremøte. 

Anonymkode: 5c7b7...1ff

Skrevet

Kan barna kanskje ha helt kort hår? Eventuelt bytte barnehage. Udugelige foreldre som ikke vil ta ansvar for barna sine når det er ubehagelig kan være vanskelig å få gjort noe med.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor problemet ligger, men jeg mistenker latskap hos enkelte. Vet at det er noen av foreldrene som ikke har sagt fra at barna har lus engang. For det var det jo ikke noe poeng i, for barnehagen var jo klar over at det var lus på gang😳

• Liker 1
Skrevet

Å fytti! 

Anonymkode: 3f9a6...a5d

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, funginger skrev:

Kan barna kanskje ha helt kort hår? Eventuelt bytte barnehage. Udugelige foreldre som ikke vil ta ansvar for barna sine når det er ubehagelig kan være vanskelig å få gjort noe med.

Har vurdert det, men har ei jente også, så jeg er litt usikker på hvor glad hun blir hvis jeg tar bort alt 🙄

Men hun har relativt kort og tynt hår, så det er i hvert fall enkelt å følge med på hodet hennes 😊

Skrevet

Lus er ofte en never ending story, dessverre. Jeg er lærer og har jobbet på flere forskjellige skoler, og lus har alltid vært et problem. Det skal ikke mer til enn at ett barn blir gående med lus når alle andre har fått beskjed om lusesjekk og luselapper, så blir det værende. Ved neste sjekk er det noen andre som glemmer...

Det jeg gjør med egne barn er å rett og slett kjemme med lusekam minst 2 ganger i uka (daglig hvis vi vet at det går lus). Da rekker aldri lusa slå seg ned og formere seg, så slipper vi de ekle kurene. Det er en del av rutinen som barna godtar. Men jepp, det er fryktelig irriterende!

Anonymkode: 1c2aa...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...