Gå til innhold

Bred benbygning, men klarer å ta fingrene rundt håndleddet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 177, bmi på 21. Jeg føler at jeg har veldig bred rygg og skuldre, og skuldrene mine er bredere enn hoftene. Men jeg klarer å overlappe alle fingre rundt håndleddet? Er det ikke en regel på at hvis du overlapper dem har du smal benbygning, hvis fingertuppene treffes har du medium, og hvis de ikke møtes har du bred? Men jeg klarer å overlappe alle, bare lillefingeren og tommelen klarer jeg akkurat å overlappe. Det vil ifølge regelen si at jeg har smal benbygning? Men på bilder ser ryggen min så stor ut...

Anonymkode: 97363...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en tullete "regel" :vetikke: Jeg er rett under 180 (bmi på 19 komma noe), har også relativt brede skuldre, men har en god overlapp når jeg tar rundt håndleddet. Jeg har lange fingre, mens andre har korte fingre, noen har brede skuldre i forhold til kroppen (noe som etter min mening er bare fint, da det gjør at midjen ser smalere ut i forhold), noen har smale skuldre. Det er ikke en regel for kroppsfasonger du kan måle kun ved hjelp av hånda di. Jeg tipper du ser flott ut, høy og slank :) 

• Liker 2
Skrevet

Fingertesten stemmer ofte, fordi når man er høyere har man også lengre fingre og man må være bredere enn noen som er lavere for å gå under bred beinbygning. Du har gjort fingertesten litt feil da. Det er bare pekefinger mot tommel, ikke alle fingrene.

Men vil du være nøyaktig, så bruker du heller et målebånd og skriver inn resultatet her: http://www.superskinnyme.com/body_type_calculator.html

• Liker 1
Skrevet

Den stemmer kanskje når man er høy pga lange ekstremiteter (altså lange armer og bein), men mange er jo høye pga veldig lang overkropp, mens armer og bein (og fingre) har lengde som tilsvarer en helt normal høyde. En sånn fingertest er generelt ekstremt lite nøyaktig.

Skrevet
24 minutter siden, Supera skrev:

Fingertesten stemmer ofte, fordi når man er høyere har man også lengre fingre og man må være bredere enn noen som er lavere for å gå under bred beinbygning. Du har gjort fingertesten litt feil da. Det er bare pekefinger mot tommel, ikke alle fingrene.

Men vil du være nøyaktig, så bruker du heller et målebånd og skriver inn resultatet her: http://www.superskinnyme.com/body_type_calculator.html

Merkelig. Jeg er 12 cm rundt håndledd og bruker barnehansker fordi jeg har små hender. Jeg har markerte skuldre pga holdning og en bmi på 21.5 men faktisk ganske høy fettprosent fordi jeg har så smal benbygning. Nå veier jeg 57 kg men min idealvekt mtp fettprosent, skal være 53 kg. 

Anonymkode: 0d006...f20

Skrevet

Tror ikke dette stemmer. Jeg har veldig tynne håndledd, men veldig små hender :fnise: Fingertupp og tommel når ikke rundt. Da må jeg virkelig skvise for harde livet. Mens min søster har samme bygning som meg vi er beinete og like høye. Og hennes fingre er lengre å når rundt sine håndledd som er like store som mine.

Anonymkode: a349f...360

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke dette stemmer. Jeg har veldig tynne håndledd, men veldig små hender :fnise: Fingertupp og tommel når ikke rundt. Da må jeg virkelig skvise for harde livet. Mens min søster har samme bygning som meg vi er beinete og like høye. Og hennes fingre er lengre å når rundt sine håndledd som er like store som mine.

Anonymkode: a349f...360

Selvfølgelig stemmer det ikke for alle. Akkurat som at ikke BMI stemmer for alle. Men de er generelle regler som stemmer for de fleste. Det stemmer i alle fall godt at jeg har bred beinbygning, og det sier også håndleddstesten med mine 18 cm når jeg strammer.

Skrevet

Er det bare jeg som har så ekstreme håndledd som 26 cm...? Jeg er kvinne, 171 høy. 

Anonymkode: 0fc27...6b1

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som har så ekstreme håndledd som 26 cm...? Jeg er kvinne, 171 høy. 

Yikes. Trodde jeg hadde store håndledd. Er du veldig overvektig? Du må stramme båndet HARDT. Man legger vanligvis ikke på seg mye rundt håndleddet da, det er derfor det er et godt sted å måle.

Skrevet
2 timer siden, Supera skrev:

Yikes. Trodde jeg hadde store håndledd. Er du veldig overvektig? Du må stramme båndet HARDT. Man legger vanligvis ikke på seg mye rundt håndleddet da, det er derfor det er et godt sted å måle.

Selvfølgelig er jeg såkalt overvektig. Hvordan tror du noen med min benbygning ville sett ut om de veide  70 kg? Jeg ville trolig ikke hatt mensen lenger engang. 

Skrevet
På 25.10.2017 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er jeg såkalt overvektig. Hvordan tror du noen med min benbygning ville sett ut om de veide  70 kg? Jeg ville trolig ikke hatt mensen lenger engang. 

Det er tvilsomt noe ekstraordinært med benbygningen din. 171 cm og 70 cm er normalvektig. 

• Liker 1
Skrevet
På 27.10.2017 den 9.19, bobleplast_ skrev:

Det er tvilsomt noe ekstraordinært med benbygningen din. 171 cm og 70 cm er normalvektig. 

70 kg er en normal vekt for de fleste med en høyde på 171 cm, ja, men ikke for meg. Ergo veier jeg ikke det heller.

Mener du at 26 cm rundt håndleddene er helt gjennomsnittlig for en kvinne med min høyde? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...