AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg har flyttet inn i helt ny studentbolig, og da vi flyttet inn fikk vi beskjed om at sprekkelyder var normalt siden bygget var helt nytt og treverket måtte "sette seg". Men noen ganger så blir jeg litt bekymra altså, for hvor normalt er egentlig sånne lyder? Av og til er jeg redd for at taket skal falle fra hverandre, for det høres nesten sånn ut... Anonymkode: d037c...e0b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Grønneviksøren studentboliger (Bergen) var jo ikke særlig trygge en stund, så det er jo ikke ukjent at Studentsamskipnader bruker masse penger på potensielle dødsfeller.Men de har kanskje lært? Anonymkode: f29c6...6c9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grønneviksøren studentboliger (Bergen) var jo ikke særlig trygge en stund, så det er jo ikke ukjent at Studentsamskipnader bruker masse penger på potensielle dødsfeller.Men de har kanskje lært? Anonymkode: f29c6...6c9 Det har jeg ikke hørt om? Anonymkode: d037c...e0b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Det kan sprekke ganske heftig. I allefall nå som temperaturforskjellen mellom inne og ute øker. Har bodd i et oppusset gammelt tømmerhus i 20 år nå, og det spraker som bare det. Spesielt nå som det blir kaldere ute. Anonymkode: fec70...d3c 2
dillyduzit Skrevet 24. oktober 2017 #5 Skrevet 24. oktober 2017 Innimellom høres det virkelig ille ut, nesten som om den ene veggen faller ned, eller hele taket sprekker opp. Helt normalt, bor i hus fra 92. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan sprekke ganske heftig. I allefall nå som temperaturforskjellen mellom inne og ute øker. Har bodd i et oppusset gammelt tømmerhus i 20 år nå, og det spraker som bare det. Spesielt nå som det blir kaldere ute. Anonymkode: fec70...d3c 7 minutter siden, dillyduzit skrev: Innimellom høres det virkelig ille ut, nesten som om den ene veggen faller ned, eller hele taket sprekker opp. Helt normalt, bor i hus fra 92. Vil det alltid være sånn? haha åhh, det er verst når jeg ligger og skal sove og plutselig blir det den høye sprekkelyden. Da øker pulsen for å side sånn.. De sa det ville gi seg etter hvert, men kanskje ikke da.. Jeg har alltid bodd i murhus, så har aldri opplevd dette før. Anonymkode: d037c...e0b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg ikke hørt om? Anonymkode: d037c...e0b Jeg bare tullet. Dette er saken jeg siktet til, men de ble aldri riktig enig om det ble ropt "Ulv, ulv" eller om utbedringene var nødvendig for sikkerheten. Samskipnaden tapte masse penger, men studentsikkerhet er de i alle fall opptatt av. Så jeg tror du er trygg i studentbolig hvor enn den er http://www.studvest.no/kan-ikke-gamble-med-sikkerheten/ Anonymkode: f29c6...6c9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 6 minutter siden, dillyduzit skrev: Innimellom høres det virkelig ille ut, nesten som om den ene veggen faller ned, eller hele taket sprekker opp. Helt normalt, bor i hus fra 92. Samme her. Huset ble bygget i -93, og vi har fremdeles knirking, knaking og spraking i huset. Anonymkode: 02f61...2a0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #9 Skrevet 24. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare tullet. Dette er saken jeg siktet til, men de ble aldri riktig enig om det ble ropt "Ulv, ulv" eller om utbedringene var nødvendig for sikkerheten. Samskipnaden tapte masse penger, men studentsikkerhet er de i alle fall opptatt av. Så jeg tror du er trygg i studentbolig hvor enn den er http://www.studvest.no/kan-ikke-gamble-med-sikkerheten/ Anonymkode: f29c6...6c9 Ahh, har aldri hørt om den saken der, men det er ikke det samme. Her kommer sprekkelydene av temperaturendringer og sånn. Har ikke noe med vind å gjøre eller noe. De ligger også ganske lunt til Anonymkode: d037c...e0b 1
dillyduzit Skrevet 24. oktober 2017 #10 Skrevet 24. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil det alltid være sånn? haha åhh, det er verst når jeg ligger og skal sove og plutselig blir det den høye sprekkelyden. Da øker pulsen for å side sånn.. De sa det ville gi seg etter hvert, men kanskje ikke da.. Jeg har alltid bodd i murhus, så har aldri opplevd dette før. Anonymkode: d037c...e0b Mnja, opplevde det innimellom i et murbygg (leilighet) på høsten og vinteren, men helt klart, det setter seg til etterhvert. Det er som regel verst de første mnd hvor kulden setter inn. Om ikke jeg tar helt feil så er det fuktigheten i muren (inne i selve konstruksjonen) som utvider og krymper litt. Sett på regnlyd på telefonen (app) og fokuser på det så skal du se at du sovner relativt fort 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #11 Skrevet 24. oktober 2017 9 minutter siden, dillyduzit skrev: Mnja, opplevde det innimellom i et murbygg (leilighet) på høsten og vinteren, men helt klart, det setter seg til etterhvert. Det er som regel verst de første mnd hvor kulden setter inn. Om ikke jeg tar helt feil så er det fuktigheten i muren (inne i selve konstruksjonen) som utvider og krymper litt. Sett på regnlyd på telefonen (app) og fokuser på det så skal du se at du sovner relativt fort Så lenge jeg vet at det er helt normalt og at ikke alt av vegger og tak kommer til å rase sammen, så skal det nok gå bra. Det har blitt verre i det siste, men det er nok som du sier fordi det begynner å bli minusgrader ute. Takk for svar og forklaring! Anonymkode: d037c...e0b
Nuttery Skrevet 24. oktober 2017 #12 Skrevet 24. oktober 2017 Foreldrene mines hus har spraket i alle tider, særlig når temperaturen ute endrer seg. Helt vanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå