Gå til innhold

Male IKEA kjøkkenfronter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe nytt kjøkken, og har bestemt oss for at vi vil ha det mørkt!
Har funnet noen brunsvarte fronter på IKEA som er heeeelt nydelige, men også de dyreste de har :P

Så da har vi sett litt på noen rimeligere fronter (Bobbyn?), som også er fine, og har de profilene vi vil ha, men de fås ikke i "riktig" farge.. Kan vi male dem selv? Er det noen som har gjort det, og har erfaring med det?
Og hvordan er det med garantien til IKEA? Regnes maling som "modifisering", slik at garantien utgår?

Anonymkode: 002ce...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på å male et IKEA kjøkkenskap nå og fikk vite av han på malingsbutikken at det går fint så lenge det er spraylakkerte fronter og ikke foliebelagte. IKEA har begge deler så der må du bare sjekke hva som gjelder for "din" sort. 

Skrevet

Det finnes firma som ordner dette for deg, men om det blir billigere enn å kjøpe de dyre frontene dere egentlig vil ha... Skal du male bør du i alle fall pusse ned og grunne for å få et godt resultat. Tror de gjorde noe lignende på tid for hjem for en stund siden, på noen skapdører som skulle brukes i en bokhylle.

Anonymkode: 29968...811

Skrevet

Vil anbefale å kontakte blå kors for å gjøre jobben for deg. De er billige og veldig effektive og flinke. Min bonusmor brukte dem til å spraylakkere kjøkkenet sitt og er hun veldig fornøyd. 

Anonymkode: 0c5df...b6c

• Liker 1
Skrevet
På 25.10.2017 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Det finnes firma som ordner dette for deg, men om det blir billigere enn å kjøpe de dyre frontene dere egentlig vil ha... Skal du male bør du i alle fall pusse ned og grunne for å få et godt resultat. Tror de gjorde noe lignende på tid for hjem for en stund siden, på noen skapdører som skulle brukes i en bokhylle.

Anonymkode: 29968...811

På 25.10.2017 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Vil anbefale å kontakte blå kors for å gjøre jobben for deg. De er billige og veldig effektive og flinke. Min bonusmor brukte dem til å spraylakkere kjøkkenet sitt og er hun veldig fornøyd. 

Anonymkode: 0c5df...b6c

Takk for tips dere! Vi har desverre ingen i nærheten  som kan ta på seg slike oppdrag, og hadde det vært det, så hadde vel fort prisen blitt deretter som 811 sa...

Ser ut som vi lander på de frontene vi faktisk bille ha, de koster mer, men er mer solide, og jeg vil gjerne ha et kjøkken som lan brukes i mange, mange år når vi først legger penger i det :)

Anonymkode: 002ce...3f9

• Liker 1
Skrevet

Billakkering firma! Naboen fikk nytt kjøkken og vi fikk ny inngangsdør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...