AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Del Skrevet 24. oktober 2017 Vet at selve Halloween er den 31. oktober, men når er det man feirer det? Altså, på hvilken dag er det ungene pleier å kle seg ut og tigge godteri og slik? Anonymkode: 414bc...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 24. oktober 2017 #2 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) 31-1. Du kan også ha barn som går etter eller litt før, avhengig av helg og lignende. Noen venter med halloween til de dødes dag, som er fra 2-4 tror jeg (kan hende jeg husker feil). Den største bølgen blir garanter 31 derimot. Endret 24. oktober 2017 av Drakan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. oktober 2017 #3 Del Skrevet 24. oktober 2017 Samme dato som alltid 31.10. Halloween skifter ikke dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 24. oktober 2017 #4 Del Skrevet 24. oktober 2017 Halloween feires på halloween, altså 31.10. Intet unntak. Akkurat som at julaften feires på julaften, eller 17.mai på 17.mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #5 Del Skrevet 24. oktober 2017 https://www.google.no/search?dcr=0&source=hp&ei=P3XvWej8HI3YwALf_LyYDg&q=halloween&oq=halloween&gs_l=mobile-gws-hp.3..0i131k1l4j0.2076.4462.0.5057.10.9.0.1.1.0.139.1017.1j8.9.0....0...1.1.64.mobile-gws-hp..0.10.1079.3..41.0.t6n0TAGMoGY Knask eller knep er bare lov på 31.10. Anonymkode: 1f9f7...cf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 24. oktober 2017 #6 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) For dere som sier det ikke er lov andre dager, skjer likevel. Da jeg var unge, gikk vi runder helgen før, siden det ble styr når halloween faktisk var. Var ikke vanlig med halloween, men fikk likevel godis og penger til å kjøpe godis (jupp... folk er veldig hyggelig med barn). Endret 24. oktober 2017 av Drakan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #7 Del Skrevet 24. oktober 2017 Når feires julaften i år? Jeg har aldri opplevd å få barn på døra noen annen dag enn 31.10. Kanskje det skjedde noen steder for 20 år siden da vi nylig hadde begynt i Norge, men nå vet alle at det gjør man ikke. Anonymkode: 97a16...490 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #8 Del Skrevet 24. oktober 2017 Takk for svarene. Jeg hadde fått for meg at Halloween alltid ble feiret den nærmeste lørdagen, eller noe slik. Men da er det altså alltid den 31. Anonymkode: 414bc...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #9 Del Skrevet 24. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svarene. Jeg hadde fått for meg at Halloween alltid ble feiret den nærmeste lørdagen, eller noe slik. Men da er det altså alltid den 31. Anonymkode: 414bc...074 For oss voksne er det på lørdagen Altså vi som skal på fylla i kostyme Anonymkode: 2b49f...663 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #10 Del Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet at selve Halloween er den 31. oktober, men når er det man feirer det? Altså, på hvilken dag er det ungene pleier å kle seg ut og tigge godteri og slik? Anonymkode: 414bc...074 Du tuller eller?🙄 Når tror du man feirer julaften? 10.mai? Anonymkode: f6bc9...1f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #11 Del Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svarene. Jeg hadde fått for meg at Halloween alltid ble feiret den nærmeste lørdagen, eller noe slik. Men da er det altså alltid den 31. Anonymkode: 414bc...074 Selvfølgelig feires Halloween på dagen det er Halloween. Det er ingen som legger det til nærmeste lørdag🙄 Så mye dumt folk spør om her inne... Anonymkode: f6bc9...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #12 Del Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, Drakan skrev: For dere som sier det ikke er lov andre dager, skjer likevel. Da jeg var unge, gikk vi runder helgen før, siden det ble styr når halloween faktisk var. Var ikke vanlig med halloween, men fikk likevel godis og penger til å kjøpe godis (jupp... folk er veldig hyggelig med barn). Det er ikke vanlig lenger... kun akseptert på selve dagen... Anonymkode: f6bc9...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 24. oktober 2017 #13 Del Skrevet 24. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke vanlig lenger... kun akseptert på selve dagen... Anonymkode: f6bc9...1f8 Jeg sier ikke det er vanlig, men at det skjer likevel. Ikke alle er a4, så da burde man være litt hyggelig om man møter de ungene som kanskje ikke hadde muligheten grunnen familie/årsaker. F.eks om en unge har vært på sykehus og kommer hjem helgen etter, så burde man vise skjønn om de gjør en runde. Eller kanskje familien var på en kjedelig voksen tur, og ungen kunne ikke feire med andre barn, så vennene bestemmer at de kan gå halloween fordet om når den ungen er hjemme. Er jo for ungenes del Halloween. ^_^ Voksne blir jo såklart merkelig om de går knask og knep. Men hadde ikke brydd meg om en unge kom noen dager før eller etter. Jeg er ikke a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #14 Del Skrevet 24. oktober 2017 1 minutt siden, Drakan skrev: Jeg sier ikke det er vanlig, men at det skjer likevel. Ikke alle er a4, så da burde man være litt hyggelig om man møter de ungene som kanskje ikke hadde muligheten grunnen familie/årsaker. F.eks om en unge har vært på sykehus og kommer hjem helgen etter, så burde man vise skjønn om de gjør en runde. Eller kanskje familien var på en kjedelig voksen tur, og ungen kunne ikke feire med andre barn, så vennene bestemmer at de kan gå halloween fordet om når den ungen er hjemme. Er jo for ungenes del Halloween. ^_^ Voksne blir jo såklart merkelig om de går knask og knep. Men hadde ikke brydd meg om en unge kom noen dager før eller etter. Jeg er ikke a4 Det er ikke akseptert at det skal være ringing på dører med skummel ansiktsmaling på andre dører. Dette har vært oppe i media en million ganger de siste 10 åra. Forhold dere til reglene og det blir en hyggelig feiring, og dag for alle uansett hva slags forhold man har til det. Det er noe som heter normer i samfunnet. Anonymkode: f6bc9...1f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #15 Del Skrevet 24. oktober 2017 På andre dager skulle det stå *autocorrect Anonymkode: f6bc9...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #16 Del Skrevet 24. oktober 2017 31.10. AS Always Anonymkode: 83820...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #17 Del Skrevet 24. oktober 2017 Same procedure as every year, James Anonymkode: 8e339...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 24. oktober 2017 #18 Del Skrevet 24. oktober 2017 Ikke noe godteri her på andre dager enn 31.10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 24. oktober 2017 #19 Del Skrevet 24. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke akseptert at det skal være ringing på dører med skummel ansiktsmaling på andre dører. Dette har vært oppe i media en million ganger de siste 10 åra. Forhold dere til reglene og det blir en hyggelig feiring, og dag for alle uansett hva slags forhold man har til det. Det er noe som heter normer i samfunnet. Anonymkode: f6bc9...1f8 https://no.wikipedia.org/wiki/De_Dødes_dag Regner med du gir godis de dødes dag også om unger kommer 1 og 2 november. Unger kan lett mikse slikt. Dessuten er det Halloween sin opprinnelse Tror du unger forstår normer? Man trenger ikke bli sur på unger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 24. oktober 2017 #20 Del Skrevet 24. oktober 2017 27 minutter siden, Drakan skrev: https://no.wikipedia.org/wiki/De_Dødes_dag Regner med du gir godis de dødes dag også om unger kommer 1 og 2 november. Unger kan lett mikse slikt. Dessuten er det Halloween sin opprinnelse Tror du unger forstår normer? Man trenger ikke bli sur på unger. Her får ingen unger godteri på døra andre dager, enn 31.10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå