Gå til innhold

Spørsmål ang chihuahua

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med å ha med en chihuahua ut på tur i snø og kulde? Nå har snøen kommet til meg og jeg er redd hunden ikke tåler vintervær, bør på en kald plass på Østlandet der det ikke er uvanlig med 30 minus og kaldere.

Anonymkode: 30e9c...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en chihuahua før med familien.
Gikk fint uten klær, men vi var aldri lange turer om vinteren. Han hadde også langt hår.
Vil anbefale en jakke, da hvor jeg bodde ble det ikke over -10 siden vi bodde nært kysten. Hadde sikkert skaffet han det om han var min hund, og sko (du vet is kan rive opp potene til hunden og alt hva salt kan gjøre med poten). :( 

Siden du nevner -30 og mer ville jeg garantert skaffet en jakke og sko til den lille krabbatten. Er jo ikke kos for hunden å bli skadet eller forfrosset av en tur. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Drakan skrev:

Hadde en chihuahua før med familien.
Gikk fint uten klær, men vi var aldri lange turer om vinteren. Han hadde også langt hår.
Vil anbefale en jakke, da hvor jeg bodde ble det ikke over -10 siden vi bodde nært kysten. Hadde sikkert skaffet han det om han var min hund, og sko (du vet is kan rive opp potene til hunden og alt hva salt kan gjøre med poten). :( 

Siden du nevner -30 og mer ville jeg garantert skaffet en jakke og sko til den lille krabbatten. Er jo ikke kos for hunden å bli skadet eller forfrosset av en tur. 

Takk for svar. Glemte å nevne at jeg har klær til han og sokker, men redd det ikke er nok. Jeg ser det vel forhåpentligvis på han om han fryser

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Glemte å nevne at jeg har klær til han og sokker, men redd det ikke er nok. Jeg ser det vel forhåpentligvis på han om han fryser

Chihuahua skjelver vanligvis uten grunn, så er vanskelig å se på dem. :pasha:
Så lenge du har sko og klær går det sikkert fint. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Drakan skrev:

Chihuahua skjelver vanligvis uten grunn, så er vanskelig å se på dem. :pasha:
Så lenge du har sko og klær går det sikkert fint. 

Takk for svar. Ja det gjør nok det, når det blir veldig kalt er jeg ute veldig kort tid for å være sikker 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja det gjør nok det, når det blir veldig kalt er jeg ute veldig kort tid for å være sikker 

Hunder er vanligvis ikke flink å si ifra, så det er bedre å være trygg. 
Chihuahua er en rase som egentlig ikke er egnet til kalde strøk, så da må man være ekstra aktsom. 
Og aldri etterlate hunden ute om man skal i butikken. 
Har sett folk gjøre det med hunder i Oslo, og de kan starte å klynke ekstremt, gjelder spesielt raser som ikke tåler kulde. :( 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Drakan skrev:

Hunder er vanligvis ikke flink å si ifra, så det er bedre å være trygg. 
Chihuahua er en rase som egentlig ikke er egnet til kalde strøk, så da må man være ekstra aktsom. 
Og aldri etterlate hunden ute om man skal i butikken. 
Har sett folk gjøre det med hunder i Oslo, og de kan starte å klynke ekstremt, gjelder spesielt raser som ikke tåler kulde. :( 

Det er det jeg tengte, de kan umulig tåle så mye. Slike folk som etterlater hunder som ikke er så veldig godt egnet til vinteren ute gjør meg rasende, heldigvis kun et fåtall som gjør det

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg tengte, de kan umulig tåle så mye. Slike folk som etterlater hunder som ikke er så veldig godt egnet til vinteren ute gjør meg rasende, heldigvis kun et fåtall som gjør det

Er dessverre mange som ikke vet nok om hunden sin.
Så en gammel mann med en engelsk bulldogg som haltet, kunne se at potene var revnet litt... den hadde fått skadet poter av å gå ute på is og salte veier. Etter det har jeg vært tydelig med folk hvor viktig sko er for mange hunder. :( 
Mange som tenker det er tåpelig for dyrene, at det er for mote eller slikt, men det er jo for helsen deres.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Drakan skrev:

Er dessverre mange som ikke vet nok om hunden sin.
Så en gammel mann med en engelsk bulldogg som haltet, kunne se at potene var revnet litt... den hadde fått skadet poter av å gå ute på is og salte veier. Etter det har jeg vært tydelig med folk hvor viktig sko er for mange hunder. :( 
Mange som tenker det er tåpelig for dyrene, at det er for mote eller slikt, men det er jo for helsen deres.

Helt tragisk hvordan noen mennesker kan være, slikt skulle vært filmet og meldt fra til dyrebeskyttelsen. 

Har tidligere selv sett mye stygt dyreierere gjør med dyrene, og jeg sier hvertfall krystallklart ifra til vedkommende og prøver å huske ansiktet demmes så jeg kan melde de ved en senere anledning de mishandler dyrene sine

• Liker 3
Skrevet

Skaff deg en tjukk og god one piece sydd etter mål, belly band, pluss vanntette sokker, hals som kan dras over ørene, og kuldekrem. Har chi på et sted der det blir 35 minus, det er mye styr.

Anonymkode: 53707...a13

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg en tjukk og god one piece sydd etter mål, belly band, pluss vanntette sokker, hals som kan dras over ørene, og kuldekrem. Har chi på et sted der det blir 35 minus, det er mye styr.

Anonymkode: 53707...a13

Takk for svar

Skrevet

Har en annen liten rase. Hun trekker potene opp mot magen når hun mener det er for kaldt. Så det er en måte å se det på. Men klær og sko er viktig ja, og korte turer. 

Anonymkode: 3bdf7...f68

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en annen liten rase. Hun trekker potene opp mot magen når hun mener det er for kaldt. Så det er en måte å se det på. Men klær og sko er viktig ja, og korte turer. 

Anonymkode: 3bdf7...f68

Takk for svar 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...