Gå til innhold

Er jeg en morder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg etterlot en edderkopp utenfor reptilparken i går.
Vet ikke om de har funnet henne før kvelden i går, og i så fall er hun død av frost. :( 
Hun hadde død av sult i løpet av kvelden om jeg hadde tatt vare på henne. 
Etterlot henne ved døren deres, og sendte anonym melding siden de var stengt. 

Tenkte "hei, det går bra, noen vil finne henne", men... hva om ingen giddet? Hva om hun er død? Er jeg nå en morder? :edie:
Ble litt bekymret når det ble sent på kvelden. Hun ville død uansett om hun ble hos meg, men tenker jeg er ansvarlig om hun døde sånn. :( 

Anonymkode: 6de7c...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:filer:

Anonymkode: 8a4a5...475

• Liker 2
Skrevet

Synes du skal ringe politiet og anmelde deg selv.

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Da er jeg massemorder. Drept mange edderkopper, fluer og andre insekt.

Skrevet (endret)

Hjelp.. en edderkopp bare. Jeg har drept mye i mitt liv. Fluer, veps, humler, edderkopper etc. Til og med noen brun snegler har jeg drept fordi de av og til ligger rett utenfor døra mi og jeg ser de ikke alltid når jeg går ut slik at de har blitt tråkket på. Jeg har ingen dårlig samvittighet for noe av det.

Endret av tussi84
Skrevet

Jeg dreper helst ikke levende vesener, så... :( 

Jeg føler meg litt ond om hun døde. Jeg etterlot henne i en tilstand hun ikke kunne rømme fra uten mat og skikkelig ly. Hun var potensielt giftig, så kunne ikke la henne krype rundt fritt i byen og potensielt bite og myrde andre heler. 

Bare en edderkopp? :( 
Hun var levende, og et forsvarsløst liv :( 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg er også en morder, massemorder faktisk, har ikke tall på hvor mange fluer jeg har drept med kaldt blod, har også drept andre insekter.

Skrevet

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkbla:
Jeg pleier, bare for at det skal være sagt, å løfte snegler ut av veien så ingen kan kjøre på de eller trå på de. :( 
Å gjøre sånt bevist og like det er bare grusomt. 

• Liker 1
Skrevet

skrev jeg ikke dette på generel? Hvorfor er dette på data og spill? 
Handler om en edderkopp. :a034:

Skrevet

Rapportert

Anonymkode: 43e61...e0a

Skrevet

Slikt tullball kan man bare lese om hos Kvinneguiden...                     

:bond:    

Anonymkode: 6999f...fdd

• Liker 1
Skrevet

Tullball å ha et moralsk kompas som hjemsøker en når en gjør noe som kan påvirke et annet liv? Flott syn... 
Er andre som meg der ute. Er greit at ikke alle føler det sånn, men hadde håpet andre som bryr seg om levende vesener hadde respondert... 

Flott å vite at de fleste norsker er apatisk til alt liv som ikke er fluffy og søt... 

Skrevet

Bare så det er sagt så dreper jeg ikke fluer heler. :tog:
Fanger alt i glass uten om parasitter og mygg (det er det eneste jeg myrder, men da kun fordi de er til skadde for hus eller helse). F.eks er allergisk mot myggstikk så foten min har hovnet opp av et lite stikk (selvforsvar er derimot ikke mord). 

Skjønner ikke folk som tar så lett på liv og i tillegg skal gjøre narr av det. 
Dere hadde ikke trengt å respondere. 

Skrevet

Hvis det var din edderkopp, type tarantella eller noe du faktisk har kjøpt, hvorfor legge "henne" igjen fremfor reptilparken, i stedet for å ta kontakt med en dyrebutikk/dyrlege/legge henne ut på Finn.no, o.l. slik at hun slapp å fryse i hjel eller dø av sult?

Uansett er du ikke en morder, mord defineres som drap av andre mennesker. Hvis ikke hadde jo slaktere være seriemordere.

Anonymkode: 2b01c...f4e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var din edderkopp, type tarantella eller noe du faktisk har kjøpt, hvorfor legge "henne" igjen fremfor reptilparken, i stedet for å ta kontakt med en dyrebutikk/dyrlege/legge henne ut på Finn.no, o.l. slik at hun slapp å fryse i hjel eller dø av sult?

Uansett er du ikke en morder, mord defineres som drap av andre mennesker. Hvis ikke hadde jo slaktere være seriemordere.

Anonymkode: 2b01c...f4e

Vel... du kan se linken til mitt tidligere innlegg i svaret over. 
Tenkte de i alle fall kunne avgjøre om hun var farlig eller ikke siden hun kom i en pakke. :) 

Og om man skal være teknisk er faktisk slaktere massemordere. 
Det er ingen tvil om at de dreper noe levende, så mord på et plan skjer jo... det er i våres natur derimot å leve av andre dyr, så det er mer eller mindre naturens gang. Jeg kan ikke styre andre mennesker sin natur. Den eneste jeg kan være ansvarlig for i natur og væremåte er meg selv. Så om det hjelper dem å tenke på dem som mindre verdt en mennesker for å gjøre "jobben", så klandrer jeg dem ikke. 

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Tråden flyttes til Generell debatt.

Edie, mod.

Gjest Elseby13
Skrevet

Var dette en sånn edderkopp man finner på loftet? Eller en sånn stor en som du har kjøpt for å ha som kjæledyr? Hvordan vet du kjønnet?

Skrevet

Jeg dreper ikke insekter.Bare fluer hvis jeg ikke får de ut og jeg skal sove.men brunsnegler dreper jeg ikke.Klarer ikke å være så bestialsk.Alt er liv.Kjenner smerte osv.Hvordan klarer folk å gjøre snegler så vondt.Ta de i salt.osv.De er jo seig pinning.Og ikke greit å gjøre bare fordi det er snegler.

Anonymkode: 806d9...654

Skrevet
På ‎24‎.‎10‎.‎2017 den 18.01, Bootyhunter skrev:

Da er jeg massemorder. Drept mange edderkopper, fluer og andre insekt.

Men edderkopper er ikke insekter. Dette til info;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...