Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en kjæreste som har vært arbeidsledig et års tid nå. Selv studerer jeg, et fag jeg ikke er så enormt flink i (og etterhvert også har mistet interessen for) men som kjæresten min vet "alt" om.. Har en mastergrad innen samme emne, med bare toppkarakterer, mens jeg sliter med å stå på mitt bachelorstudie.

Jeg er ikke så enormt arbeidssom heller, jeg VET det. Men når jeg spør om hjelp med ting jeg ikke skjønner, så føler jeg at han blir helt oppgitt og synes jeg er dum og tåpelig (meget mulig han mener noe helt annet - men jeg føler det altså sånn) og veldig ofte ender det med krangler..

Så omtrent hver kveld spør han da; "hva skal du på skolen i morgen?", "hva har du gjort for noe idag", "hva driver dere med" etc... Og jeg ORKER bare ikke å svare.

Fordi jeg synes at han virker veldig negativ til at jeg får til noe, og fordi jeg føler meg så UTROLIG overvåket når han må spørre om dette hele tiden.

Ja, jeg er lat. Ja, jeg er lei studiet mitt. Nei, jeg er ikke særlig flink til å møte opp på skolen. Sånn har jeg vært siden videregående, og han har kjent meg i fem år.

Så jeg ender opp med å nekte å svare eller svare noe helt tåpelig, og håpe at han gir seg med utspørringen. Noe som ofte skjer, men ikke alltid. Og når det ikke skjer så ender vi med å krangle resten av kvelden, og gjerne dagen etter også.

Om jeg svarer "sannheten", så fortsetter han å spørre helt til han finner noe han kan klage på (føler jeg) og så får jeg ikke sove om kvelden fordi jeg ender opp med å hate enten ham eller meg selv, avhengig av hvem jeg synes har gjort mest galt den dagen.

Blææ..

Hvordan skal jeg egentlig takle dette?

Vi har det kjempefint sammen på alle andre områder.. Men jeg har store problemer med å bli "forhørt" (flyttet hjemmefra da jeg var 15 av samme grunn) og vil ha litt privatliv..

Jeg prøver omtrent ukentlig å ta den "rolige, veloverveide og nøytrale" samtalen med ham, men enten er jeg dårlig på sånne, eller så VIL han bare ikke skjønne..

:cry: :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han lese innlegget ditt? Jeg ville i allefall prata med han. Fortalt hvordan du føler det. Gjør det en gang det er "god stemning" mellom dere...

Skrevet

...og grunnen til at han maser er vel fordi han er arbeidsledig....og han trenger å føle seg klok siden ingen trenger han i arbeidslivet...og kanskje han tror du tåler mer enn du gjør..derfor må du fortelle han at han sårer deg. spell it out, han er mann!

Gjest Anonymous
Skrevet

Høres ut som eksen min. Han maste så jævlig at jeg nesten brukte mer energi på å krangle med ham og fortelle ham at jeg kom til å klare studiene, enn jeg brukte på selve studiene, og jeg strøk. Jeg gjorde det slutt med ham og fikk plutselig masse tid til studiene, som nå går glimrende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...