Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har dehydrert og veldig acne prone hud.

Ønsker å finne en toner som ikke tørker ut huden, men som fjerner alt av sminke. Renser selvsagt først både med renseservietter og cleanser, men det har en tendens til å ligge litt Foundation igjen i porer ol. Ser etter en toner jeg kan ta på en bomullsdott og stryke over ansiktet 😊

Har tidligere brukt Emergin c Peach toner, og den er fin for ikke å tørke ut huden min, men den fjerner ikke alt av sminke dessverre.

noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller endret på renseserviettene og rensen - de burde jo være gode nok til å fjerne alt av sminke helt på egen hånd? 

Anonymkode: 1a7ff...294

• Liker 5
Skrevet

Jeg bruker simple renseservietter og Emergin c cleanser og er veldig fornøyd med de. De fjerner 99% av sminken, men jeg er ute etter den siste prosenten. Vil ha en toner i programmet 👍

Skrevet

:laugh:

Skrevet

Ville vurdert Clarisonic. Jeg opplever at den tar alt av sminke og urenheter, og etter jevnlig bruk har ført til at jeg har mindre porer, og det er helt slutt på urenheter. 

Jeg opplevde imidlertid noe tørrere hud, men det ble løst ved at jeg kun bruker denne kveld, og en mild rensekrem på morgenen.

Anonymkode: 2fe00...b21

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville vurdert Clarisonic. Jeg opplever at den tar alt av sminke og urenheter, og etter jevnlig bruk har ført til at jeg har mindre porer, og det er helt slutt på urenheter. 

Jeg opplevde imidlertid noe tørrere hud, men det ble løst ved at jeg kun bruker denne kveld, og en mild rensekrem på morgenen.

Anonymkode: 2fe00...b21

Takk for svar 😊 Det var et ukjent merke for meg. Skal sjekke den ut 😊

Skrevet

Jeg bruker kokosnøttolje som sminkefjerner, det fungerer alltid. Jeg bruker vårservietter til å tørke alt av. Deretter går jeg over til en toner jeg lager selv av 2/3 vann, 1/3 eplecidereddik og noen dråper tetreolje. Fikk lett kviser selv, men det roet seg da jeg begynte med litt mer naturlig hudpleie og roet ned på sminken. Spesielt foundation er styggedom for irritert hud.

Anonymkode: 43813...69d

• Liker 1
Skrevet

Micellar water, fjerner ALT og er snill mot huden

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, kaktusfruen skrev:

Hei. 

Jeg har dehydrert og veldig acne prone hud.

Ønsker å finne en toner som ikke tørker ut huden, men som fjerner alt av sminke. Renser selvsagt først både med renseservietter og cleanser, men det har en tendens til å ligge litt Foundation igjen i porer ol. Ser etter en toner jeg kan ta på en bomullsdott og stryke over ansiktet 😊

Har tidligere brukt Emergin c Peach toner, og den er fin for ikke å tørke ut huden min, men den fjerner ikke alt av sminke dessverre.

noen som har noen gode tips?

Jeg sverger til koreansk hudpleie, har slitt lenge med dehydrert og irritert/rød hud. Bruker disse to tonerne fra skin secret:

https://www.skinsecret.no/produkter/toner/make-prem-booster-toner/

https://www.skinsecret.no/produkter/toner/make-prem-safe-me-relief-toner/

Huden blir super ren og babymyk etterpå og de tørker heller ikke ut huden. Kommer nok aldri til å bruke noe annet, superfornøyd med begge .. :) Til og med mannen i huset har begynt å bruke den og han bruker ikke sminke engang! :P

• Liker 1
Skrevet

Bioderma 💞 Virkelig et vidunderprodukt. Tar ikke øyesminke, men tar alt som ligger igjen av dagsminke. Jeg kan ha renset huden med serviett eller vanlig sminkefjerner, men bioderma finner fortsatt noe å fjerne. Eventuelt kan jeg også anbefale koreansk, men jeg syns det er masete med alle trinnene. 

Anonymkode: c9032...79e

• Liker 1
Gjest Lexie Grey
Skrevet

Jeg vil anbefale Micellar Cleansing water fra Garnier, denne er UTROLIG! Koster 59,- på Cubus for 400 ml og den holder virkelig det den lover med å fungere som en magnet på sminkerester og urenheter. Føler det er sminkefjerner, rens og toner i 1. Har ikke prøvd den på øyesminke enda fordi jeg sjelden bruker det, men den drar med seg alt av sminkerester på huden og urenhetene i alle fall. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bioderma 💞 Virkelig et vidunderprodukt. Tar ikke øyesminke, men tar alt som ligger igjen av dagsminke. Jeg kan ha renset huden med serviett eller vanlig sminkefjerner, men bioderma finner fortsatt noe å fjerne. Eventuelt kan jeg også anbefale koreansk, men jeg syns det er masete med alle trinnene. 

Anonymkode: c9032...79e

Tusen takk for tips ☺️ 

Skrevet
21 timer siden, 97'girl skrev:

Jeg vil anbefale Micellar Cleansing water fra Garnier, denne er UTROLIG! Koster 59,- på Cubus for 400 ml og den holder virkelig det den lover med å fungere som en magnet på sminkerester og urenheter. Føler det er sminkefjerner, rens og toner i 1. Har ikke prøvd den på øyesminke enda fordi jeg sjelden bruker det, men den drar med seg alt av sminkerester på huden og urenhetene i alle fall. 

Leste litt om den og fant ut at kanskje simple sin micellar water passer huden min bedre. Utrolig om et slikt billigmerke funker så bra 😊

Skrevet
21 timer siden, imfrom skrev:

Jeg sverger til koreansk hudpleie, har slitt lenge med dehydrert og irritert/rød hud. Bruker disse to tonerne fra skin secret:

https://www.skinsecret.no/produkter/toner/make-prem-booster-toner/

https://www.skinsecret.no/produkter/toner/make-prem-safe-me-relief-toner/

Huden blir super ren og babymyk etterpå og de tørker heller ikke ut huden. Kommer nok aldri til å bruke noe annet, superfornøyd med begge .. :) Til og med mannen i huset har begynt å bruke den og han bruker ikke sminke engang! :P

Oi, så spennende. Har hørt mye bra om koreansk hudpleie😊 Topp om det passer min dehydrerte hud også 👍 Takk for tips!

Skrevet

Toner som sminkefjerner??    Jeg bruker en 2-phasefjerner fra Nivea. Funker fjell.  Det er bare de som er 2-phase som fjerner all sminke på meg. 

• Liker 1
Skrevet

Ville heller brukt en mild rensemelk til å fjerne ansiktssminke, eventuelt en renseolje til øyensminke om du bruker det og et mildt renskeskum får å fjerne resten. Våtservietter er ofte harde mot huden da man gjerne gnikker og gnukker en del for å fjerne alt. Toneren's jobb er at den fjerner smuss og rester av renseprodukt, lukker porene, stabiliserer ph-verdien og gir en 'fresh' følelse på huden, og gjør den på en måte "mottakelig" for neste steg, som hudkrem osv. 

Anonymkode: 2d1a1...8b3

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, kaktusfruen said:

Leste litt om den og fant ut at kanskje simple sin micellar water passer huden min bedre. Utrolig om et slikt billigmerke funker så bra 😊

Micellar water er jo ikke en toner da. Den vil fylle samme rommet om renseserviettene dine. Jeg bruker Garnier sin Micellar Water selv og er veldig fornøyd, men om du skal gå for den så vil det ikke være noe poeng å bruke renseserviettene...

Gjest Lexie Grey
Skrevet
12 timer siden, kaktusfruen skrev:

Det samme tenkte jeg, 60 kroner fra Cubus liksom.. Men den funker fjell :laugh: Simple sin har jeg ikke prøvd, men den er sikkert like god. Man ser på bomullsdotten etterpå at den virkelig får med seg ALT. Jeg ble helt sjokket over effekten når den er så billig :) (Garnier)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...