AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Hei! Jeg lurer på hva dere tenker om dette. Jeg har pleid å kjøpe ganske dyr julegave til bestevenninnen min; til rundt 1000 kr. Hun kjøper til meg i samme prisklasse. Hun har en som vil være 10 mnd i jula. Dette er altså barnets første jul. Jeg ga barnet en dyr gave til dåpen. Tror dere det er forventet at jeg skal bruke både 1000 kr på mor og barn hver, altså tilsammen 2000 kr? Jeg tenkte i utgangspunktet jeg kunne bruke noe mindre enn dette, rundt 1500 til sammen. Blir dette feil? Skal jeg kjøpe gave til mor til samme pris som før selv om hun har fått barn? Jeg tør ikke spørre venninnen min om dette, for jeg er redd for å fremstå gjerrig. Anonymkode: 575e5...762
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurer på hva dere tenker om dette. Jeg har pleid å kjøpe ganske dyr julegave til bestevenninnen min; til rundt 1000 kr. Hun kjøper til meg i samme prisklasse. Hun har en som vil være 10 mnd i jula. Dette er altså barnets første jul. Jeg ga barnet en dyr gave til dåpen. Tror dere det er forventet at jeg skal bruke både 1000 kr på mor og barn hver, altså tilsammen 2000 kr? Jeg tenkte i utgangspunktet jeg kunne bruke noe mindre enn dette, rundt 1500 til sammen. Blir dette feil? Skal jeg kjøpe gave til mor til samme pris som før selv om hun har fått barn? Jeg tør ikke spørre venninnen min om dette, for jeg er redd for å fremstå gjerrig. Anonymkode: 575e5...762 Hun har en baby, skulle det stå der. Ts Anonymkode: 575e5...762
Vannmaskin Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 Her kjøper du gave til barnet og ikke mor. Så kan du evt gå tilbake til å gi mor istedet når barnet blir litt eldre.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Du bruker akkurat så mye som du vil. Jeg blir så lei av det kjøpepresset som er i jula. Aldri i verden om jeg hadde brukt 1000 kr på hver. Anonymkode: 23432...9af 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #5 Skrevet 24. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurer på hva dere tenker om dette. Jeg har pleid å kjøpe ganske dyr julegave til bestevenninnen min; til rundt 1000 kr. Hun kjøper til meg i samme prisklasse. Hun har en som vil være 10 mnd i jula. Dette er altså barnets første jul. Jeg ga barnet en dyr gave til dåpen. Tror dere det er forventet at jeg skal bruke både 1000 kr på mor og barn hver, altså tilsammen 2000 kr? Jeg tenkte i utgangspunktet jeg kunne bruke noe mindre enn dette, rundt 1500 til sammen. Blir dette feil? Skal jeg kjøpe gave til mor til samme pris som før selv om hun har fått barn? Jeg tør ikke spørre venninnen min om dette, for jeg er redd for å fremstå gjerrig. Anonymkode: 575e5...762 Tok en prat med min venninne om dette, hun foreslo å kun gi gave til barna (jeg er gravid så trenger jo ting.) Så var vi først litt enige om det, men så tenkte jeg hva med å gi gaver til hverandre hvor kun tanken teller. Så vi bestemte oss for at nå som barna kommer og de koster så gir vi godteri til hverandre i gaver i stedet. Du må nesten prate med venninna di. Anonymkode: 5584a...0cf
Mousj Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg og venninnnen min gir gave til bare hverandre. Barna får jaggu nok;-) 1
GammelKaktus Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 Hadde gitt noe til de begge. Spiller ingen rolle hvor mye du bruker på hvem, tanken som teller, men du skal iallfall ikke bruke 2000. Hadde det vært meg så hadde jeg kjøpt noe til rundt 200 til venninna og 800 til barnet. Kjekkere å handle til barn.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 Mine venninner og jeg gir ikke julegaver til hverandres barn. De får så mye uansett. Vi gir bare til hverandre. Anonymkode: 1abfc...1ec 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #9 Skrevet 24. oktober 2017 Syns det da er mer rettferdig at du gir enten til barnet eller til henne.kanskje. Bli enige på forhånd, er jo veldig gøy å kjøpe til barn tenker jeg :-) blir jo liksom til henne likevel. Anonymkode: 5d4ec...e7a
Sirah Skrevet 24. oktober 2017 #10 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg hadde kjøpt gave til venninnen min. Barnet får garantert nok gaver som det er allerede. Barnet er også så lite at han/hun ikke skjønner noe av gavestyret enda uansett. Dersom det er viktig for deg å gi til begge så hadde jeg kjøpt en fin gave til venninnen og en mindre ting til barnet. Så kan du heller gjøre om på dette når barnet blir eldre og forstår mer.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #11 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg gir til både venninner og barn, men summen trenger jo ikke være så høy. Anonymkode: 74973...a18
MilleMolle Skrevet 24. oktober 2017 #12 Skrevet 24. oktober 2017 Hva med en gave til 500kr til mor og ett ullsett til babyen? Da gir du jo en gave som også moren vil sette pris på babyen bryr seg jo ikke hva som ligger i pakken 1
Ferny Skrevet 24. oktober 2017 #13 Skrevet 24. oktober 2017 Gi til venninnen din som vanlig. Min første jul med barn: jeg åpnet flest gaver, men så og si alt var til barnet. Da er det koselig med gave fra den venninnen som faktisk husker at DU fremdeles eksisterer. 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #14 Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, Mousj skrev: Jeg og venninnnen min gir gave til bare hverandre. Barna får jaggu nok;-) Samma her. Altså, en venninne sliter jo ikke eksistere som menneske bare fordi hun som folk flest popper ut en baby. Skulle tatt seg ut. Barnet får noe symbolsk. Venninna får gave. Unger på under året trenger uansett ikke gaver. De aner jo ikke hva jul er. Anonymkode: 65e5a...932
mjauritz Skrevet 24. oktober 2017 #15 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg har barn, men ikke min bestevenninne. Hun og jeg kjøper fine gaver til hverandre (dog ikke i 1000kr klassen), også kjøper hun som regel noe koselig til ungen også. Hun er gudmoren hennes da, så hun pleier vel egentlig å strikke et sett med strømper og lue eller noe slikt. Hvis ikke kjøper hun vel en bamse eller en søt liten kjole. Tror aldri hun har brukt 1000 på gave til mitt barn, da tror jeg at jeg ville blitt litt satt ut I fjor fikk vi matchende strømper og lue, det var den fineste gaven jeg har fått
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå