Gå til innhold

Naboen over har pusset opp - ble veldig lytt etter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor i en horisontalt delt tomannsbolig fra 30-tallet, nederste del. Har bodd her i 2 år. Naboen over har pusset opp og har nylig flyttet tilbake. Vi hadde en avtale om at de skulle legge lydisolerende plater siden de uansett skulle bytte gulv, det fikk de ikke plass til, men la inn noe tilsvarende. Det er en seriøst utbygger som utførte jobben, etter alt å dømme. Lydisolerende plater ble foreslått fordi det var litt lytt - vi kunne høre naboene gå oppe, spesielt hvis de gikk i sko, eller der gulvet knirket. Men nå har det blitt mye verre, nå hører vi naboen snakke, ungene skrike, gråte, leke, våkne ja alt. Kan noen spekulere sammen med meg, hva kunne ha skjedd? Kan det være fordi de ikke valgte flyttende gulv denne gangen men hellimt? Og hva gjør vi nå egentlig... 

det står i salgspapirene våre at det er lagt isolasjon i tak hos oss - uten at vi åpnet selv og sett.

Anonymkode: 18c0f...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fortalt dette til naboen? Det er jo en brudd på avtalen, så jeg ville krevd at naboen fikset det. Så må naboen selv finne ut om han må betale for å få gulvet lagt på nytt eller klage på byggefirmaet.

Anonymkode: f4455...6d6

Skrevet
På 1.11.2017 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Har du fortalt dette til naboen? Det er jo en brudd på avtalen, så jeg ville krevd at naboen fikset det. Så må naboen selv finne ut om han må betale for å få gulvet lagt på nytt eller klage på byggefirmaet.

Anonymkode: f4455...6d6

Det skjer jo ikke... de tar ikke opp et nytt gulv pga det. 

Det er jo kjipt ts men det er lite å gjøre nå antar jeg. Har selv bodd sånn og det var er mareritt! 

Anonymkode: 2ff38...7cb

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det skjer jo ikke... de tar ikke opp et nytt gulv pga det. 

Det er jo kjipt ts men det er lite å gjøre nå antar jeg. Har selv bodd sånn og det var er mareritt! 

Anonymkode: 2ff38...7cb

Om noen "profesjonelle" har lovet naboen at erstatningen skulle være omtrent like bra som lydisoleringen, så har naboen krav på noe bedre når resultatet ble så dårlig, ville jeg tro

Anonymkode: 64062...be4

• Liker 4
Skrevet

Hvis du ikke tror det er realistisk å få naboen til å gjøre noe må du vurdere om det er noe du kan gjøre med taket ditt for å minske støyplagen. Begynn med å snakke med naboen. Jeg ville også vurdert å få hjelp av noen som kan lyd for å finne ut hva som kan gjøres. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...