Gå til innhold

Vintersko eller ikke...holder det med dock boots?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifjor så brukte frøkna her dock boots med ett par tre unntak, men hun kunne ha brukt dock boots da også egentlig, var bare for å få brukt litt vintersko. Så nå lurer jeg veldig på hva vi gjør iår. Frøkna har begynt på skolen, og her vi bor (Vestfold) så var det en mild vinter ifjor. Skal man ha skikkelig vintersko så koster det endel, så lurer egentlig på å satse på bare dock boots. Er det flere som gjør det? 

Anonymkode: 1fe3f...589

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her brukes det Dock Boots. Avventer med å kjøpe vintersko etter samme erfaring som deg. 

Skrevet

Bor også i Vestfold. Har Dockboots til et barn og «cherrox» (Viking Thermo) til de to andre. Har vintersko til alle. Bruker det på kalde,tørre dager og dager de skal være lenge ute. 

Anonymkode: 42be7...c64

Gjest Ørnefaren
Skrevet

Jeg syns ikke støvler er gode nok hverdagsko for føtter i vekst, så da kjøper jeg heller sko som tåler skikkelig våt vinter. Også bruker barna unntaksvis vinterstøvler..

Skrevet

Vi har både dock boots og kavat vinterstøvler. Vi bruker dock boots som gymmistøvvel ved vått vær, og vinterskoene når det er opphold og kaldt. Vi har allerede brukt vinterskoene ett par ganger. Jeg er ikke komfortabel med å bruke støvler som hverdagssko til barn. Så vi gjør det slik

• Liker 1
Skrevet

Vi kunne sikkert og bare brukt dock boots men synes det er så mye finere med vintersko så da kjøper vi det og bruker det på de dagene der det er opphold. ;) 

Skrevet

Dock boots er jo å regne som støvler siden de er vanntette og det ville jeg ikke brukt på daglig basis. Det er ganske klamt å gå i støvler. Vanlige vintersko puster, er varmere og mer behagelige å gå i. Vintersko med goretex tåler dessuten en god del vann. Vi har begge deler og bruker dock boots som vinterstøvler når det er skikkelig vått, ellers bare vintersko.

• Liker 1
Skrevet

Vintersko ble nesten ikke brukt i fjor på grunn av mild og våt vinter. Brukte dock Boots. Har kjøpt vintersko til i år, men antar det er like bortkastet som i fjor. Godt med tøy var mye mer nødvendig i bhg da han ikke var så aktiv, men nå på skolen blir lite ull, vintersko, fleece osv brukt. 

Anonymkode: 98cb7...e98

Skrevet

Ville ikke ha brukt Dock boots som "hovedsko" en hel vinter. Det er en støvel, og sitter ikke veldig bra på foten/støtte rundt ankel. Dessuten reklamerer de for at de skal tåle ned til 15 minus (hvis det skulle bli så kaldt da). Dette er tull. Har ikke tall på hvor mange barneføtter jeg har måtte varme på tur på vinteren. (Jobber i bhg) 

ville heller kjøpt en god Gore tex vintersko :)

Anonymkode: 0c1fa...d59

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøper halvhøye forede Gore tex sko til høsten. Disse bruker de hele vinteren, så har jeg stående ett par sherrox på skolen og ett par hjemme. Hadde også de høyeste vinterskoene tidligere, men pga stort sett dårlig vinter ser jeg at det blir ikke brukt når man har halvhøye som alternativ. 

Anonymkode: cfc77...fb5

Skrevet

Har alltid vintersko i tillegg til dockboots. Dockboots regner jeg som en støvel, til bruk når det er slaps og regn. Vintersko til alle andre dager, gjerne noen som ser såpass greie ut at de kan brukes som hverdagssko. Sko er dyrt, men vel verdt investeringen. Sparer heller inn på andre områder! :)

Anonymkode: 57e9a...280

Skrevet

Brukte både dock boots og vintersko forrige vinter, og vil gjøre det samme denne vinteren. Måtte kjøpe nye dock boots nå, da de gamle var nesten hullslitt og begynner å bli lovlig trange. Endte opp med et par vintersko fra superfit, ikke tatt de i bruk enda, men har troa på de. Veldig greit å kunne bytte mellom vintersko og støvler. Vinterskoene fra i fjor ble også mye brukt, tross våt slapsevinter. 

Anonymkode: 22b03...046

Skrevet

Jeg har kjøpt og kjøpt sko til vinteren i alle år, men de blir aldri brukt. Det føles som å skylde penger ned i toalettet da de jo ikke akkurat er billige. Jeg har bestemt meg for å avvente og se hva som skjer. 

Skrevet

TS her. Tusen takk for svar alle sammen. Jeg som alltid har vært opptatt av skikkelige sko til føttene, glemte det helt bort da jeg vurderte bare dock boots. Tenkte kun på at det var de som ble mest benyttet ifjor. Så her har vi nå altså kjøpt inn vintersko, superfit goretex, så i vinter skal jeg være med påpasselig om at disse også blir brukt. Godt jeg spurte dere :) 

Anonymkode: 1fe3f...589

Skrevet
På 25.10.2017 den 11.07, SesameStreet skrev:

Jeg har kjøpt og kjøpt sko til vinteren i alle år, men de blir aldri brukt. Det føles som å skylde penger ned i toalettet da de jo ikke akkurat er billige. Jeg har bestemt meg for å avvente og se hva som skjer. 

Samme her, jentungen nekter faktisk å gå i annet enn støvler (bokstavdiagnose da, så har andre kamper å ta for å si det sånn). Hun foretrekker faktisk gummistøvler midtsommers i strålende sol og 25 i skyggen også. Med mindre hun har glitrende prinsessesko tilgjengelig. Har ikke tall på hvor mange ganger i vår jeg så henne i prinsessekjole og dockboots 😂

Jeg nekter å bruke penger jeg egentlig ikke har på ting som uansett ikke blir brukt. Sløseri og overforbruk. 

Anonymkode: d676a...d39

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, jentungen nekter faktisk å gå i annet enn støvler (bokstavdiagnose da, så har andre kamper å ta for å si det sånn). Hun foretrekker faktisk gummistøvler midtsommers i strålende sol og 25 i skyggen også. Med mindre hun har glitrende prinsessesko tilgjengelig. Har ikke tall på hvor mange ganger i vår jeg så henne i prinsessekjole og dockboots 😂

Jeg nekter å bruke penger jeg egentlig ikke har på ting som uansett ikke blir brukt. Sløseri og overforbruk.

Anonymkode: d676a...d39

Så enig. :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...